[PHP] Variabelen doorsturen: tripod->tripod->eigen hoster*

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden wil ik een formulier (met 35 variablen) doorsturen volgnes onderstaand schema

1. Gratis tripodaccount 1
naar (middels post)
2. Gratis tripodaccount 2
naar (middels ????)
3. Mijn hosting account bij mijn eigen aanbieder

Dit klinkt heel omslachtig en dat is het ook maar er zit een reden achter. Ik heb op school de opdracht gekregen om een enquete te schrijven die de resultaten naar de deelnemer en naar mij/mijn begeleider stuurt.

Opzich is dit geen probleem maar er zit 1 maar aan. De deelnemer mag op geen enkele manier achter mijn domeinnaam (en dus naam) kunnen komen omdat dat de integeriteit van een enquete in de weg kan staan.

Mailen met een tripod accountje is ook geen goed idee omdat die maar maximaal 20 mails per dag versturen. Daarom wil ik de scripts die het mailen doet doen via mijn eigen account bij mijn hoster

Heeft iemand enig idee hoe ik die variablen van tripod naar mijn hoster krijg? Sessies werken niet omdat die lokaal bij tripod worden opgeslagen en via get lukt denk ik niet omdat ik dan beng ben dat de string langer dan 255 tekens wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien een idee om voor een prikkie een domeinnaam te reggen en die gewoon door te sturen naar jouw eigen hosting ?
Als je dan direct een algemene naam neemt dan is het ook direct makkelijk voor nog meer projecten.
Bij mij op school zijn we verplicht een online portfolio bij te houden.
Tja.. kleine moeite om daar even een domeinnaampje voor te reggen.
Als je toch al een hostingspakket heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 22:18

chem

Reist de wereld rond

Een goedkoop domeintje scoren bij je bestaande hoster?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:41:
Een goedkoop domeintje scoren bij je bestaande hoster?
Dan zit ik nogsteeds met de Whois daar staan mijn gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in je startpost dat het gaat om een schoolproject.
Zo erg kan het toch niet zijn ?

Of heb je allemaal stoute dingen gedaan op internet die we tegen komen als we op jouw naam zoeken ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Maak je een account aan bij Registerfly.com en dan reg je een .com voor $10. Whois protectie kost normaal $1 maar er loopt een actie, je krijgt het nu voor niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:50:
Ik zie in je startpost dat het gaat om een schoolproject.
Zo erg kan het toch niet zijn ?

Of heb je allemaal stoute dingen gedaan op internet die we tegen komen als we op jouw naam zoeken ? ;)
Nee dat is zo. Maar ik heb nogal een mierenn**kerige docent en ik sta nu een 9,5 gemiddeld wil ik graag zo houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Je zou vanaf het tweede account ook kunnen posten d.m.v. javascript. Het ligt eraan hoe handig de bezoekers van de enquete zijn. Desnoods kan je de javascript onleesbaar maken, en van die leuke gratis url's gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dev icey schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:53:
Je zou vanaf het tweede account ook kunnen posten d.m.v. javascript. Het ligt eraan hoe handig de bezoekers van de enquete zijn. Desnoods kan je de javascript onleesbaar maken, en van die leuke gratis url's gebruiken.
? die volg ik niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
er zijn ook wel hosters die de domeinnaam op naam de hoster en niet van de klant zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom niet gewoon de resultaten in een tekstfile saven @ tripod, en dan regelmatig (al dan niet automatisch) die gegevens ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gegevens naar een emailadres. (mail versturen met het mail commando (php) is toch niet beperkt?) Deze vervolgens uitlezen op jouw host. Er zijn tig oplossingen, die van Erkens is ook goed mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Noork op 17-05-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:03:
Waarom niet gewoon de resultaten in een tekstfile saven @ tripod, en dan regelmatig (al dan niet automatisch) die gegevens ophalen?
Hoe deed je dat ook alweer?

ik heb nu:
code:
1
  mail($mail_receiver, $onderwerpmail, $inhoudbericht, $header,"-f".$_POST['email']);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nou, naar een tekstfile schrijven doen we niet met mail 8)7
begin maar eens bij www.php.net/fopen ofzo ;) (als het php is natuurlijk, maar andere talen hebben ook dergelijke functies)

[ Voor 27% gewijzigd door Erkens op 17-05-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:08:
[...]
Hoe deed je dat ook alweer?
ik heb nu:
code:
1
  mail($mail_receiver, $onderwerpmail, $inhoudbericht, $header,"-f".$_POST['email']);
Dit is code om een mail te versturen, niet om tekst naar een file te schrijven, waar Erkens het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:12:
[...]

Dit is code om een mail te versturen, niet om tekst naar een file te schrijven, waar Erkens het over heeft.
Nee dat snap ik maar hoe moet ik die dan ombouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:14:
[...]
Nee dat snap ik maar hoe moet ik die dan ombouwen
Door op die url te kijken die Erkens je gaf en het zelf even uit te zoeken. We zijn hier geen afhaalbalie voor jouw huiswerk. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1