Toon posts:

In de knoop: welke laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb men oog laten vallen op 2 laptops met oog op volgend jaar (op kot gaan)

ze moeten een minimum aan games spelen (vooral dan cs) en moeten voldoende zijn om in java te programeren

ze zijn wel tweedehands dus niet echt zoveel info erbij

Toshiba Satellite M30X-122 Notebook ,Satellite M30 X - 122: Centrino PM725 1.6 Mhz/ XP Home/ 512 DDR/ 60GB/ 15,4" TFT 16:9/ ATI 9700 128 MB Ram/ DVD-Super-Multi
prijs: 600 euro

of

compaq hp nx9110, p4 3.2 mhz, 512 ddr ram, 60 gig hd, bluethoot, wifi, dvd writer, 15.4 inch w-xga breedbeeld, bat werkt prima (2.30 uur), lan en modem, tv-out, usb, card reader, infra rood, lader, ATI Mobility Radeon 9000 IGP en draagtas
prijs: 750 euro

gewicht maakt me niet veel uit zal toch niet zonder bureau of stopcontact gebruikt worden
maar vooral het verschil in grafische kaart(games??), en processor zijn de grootste pijnpunten (aangezien 3.2HT toch wel lekker gaat)
of is het mss beter om tot in augustus te wachten en dan iets beter aan dezelfde prijs te vinden (lijkt me nogal onwaarschijnlijk)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
Ik denk dat je toch nog een maandje of wat te vroeg bent om er nu 1 te kopen.
Je weet nooit wat voor moois er gaat komen. :o .
Maar als je er dan toch 1 moet kiezen. Doe dan die 1e.
Goede videokaart en voor programmeren is die ook goed genoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door FDMK op 17-05-2005 21:25 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah maar deze zijn toch echt goedkoop voor wat ze bieden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lastig, ik denk dat ik persoonlijk de onderste genomen had, vanwege alle extra's die erop zitten, dan maar iets kunnen gamen.
Tis vooral ook een persoonlijke afweging denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:11

UTM

spyros schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:24:
Ik denk dat je toch nog een maandje of wat te vroeg bent om er nu 1 te kopen.
Je weet nooit wat voor moois er gaat komen. :o .
True. Maar aan de andere kant: Zo kan je wel blijven wachten, want de techniek blijft verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar is die radeon 9000igp dan zo slecht als ik op reviews lees

of zullen over 2 maand zoveel betere (lees die die nu verkocht worden nieuw dan) tweedehands beschikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:31:
maar is die radeon 9000igp dan zo slecht als ik op reviews lees

of zullen over 2 maand zoveel betere (lees die die nu verkocht worden nieuw dan) tweedehands beschikbaar zijn
Vast wel, en 2 maand daarna weer, en daarna weer. ;)
Voor dat geld lijken het me beide prima laptops.
Dia Radeon 9000 is inderdaad niet een beste videokaart nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Ik zou zelf persoonlijk voor de Centrino versie gaan. Het staat er niet bij, maar als het een echte Centrino is, zal deze ook Wireless Lan geintegreerd hebben, anders mag het geen Centrino heten.
Een Pentium M725 is een 1,6GHz met 2MB Cache, die zijn qua prestaties ongeveer vergelijkbaar met een Prescott 2,8GHz. Zo heel veel verschil is er dus niet in prestaties. HDD en geheugen zijn vergelijkbaar, en de bovenste heeft een zeer hoogstwaarschijnlijk een M11, waar heel fatsoenlijk mee te gamen is. Dat DVD-Supermulti houdt in dat de drive DVD+, DVD- en DVD-RAM kan branden en lezen. Is dus ook gewoon een DVD-burner. Gezien vergelijkbare modellen van andere merken, gok ik dat die Toshiba ook wel in het bezit is van USB, LAN en modem, waarschijnlijk ook wel een card-reader (zijn eigenlijk alle modellen van Toshiba tegenwoordig).
Waarschijnlijk is het ongeveer deze. Ook wel aardig compleet dus...

Edit:
En wat die Radeon 9000 IPG, da's een Ati chipset met geintegreerde videokaart.
Die gebruikt dus een deel van je RAM-geheugen als videogeheugen. Die Ati M11 uit die Toshiba heeft 128MB eigen geheugen.

[ Voor 10% gewijzigd door Brede P op 17-05-2005 21:35 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
w03f schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:26:
[...]

True. Maar aan de andere kant: Zo kan je wel blijven wachten, want de techniek blijft verbeteren :)
Dat is en blijft een sterk argument. Maar de TS die vind het belangrijk dat hij kan gamen >:)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:34:
Ik zou zelf persoonlijk voor de Centrino versie gaan. Het staat er niet bij, maar als het een echte Centrino is, zal deze ook Wireless Lan geintegreerd hebben, anders mag het geen Centrino heten.
Een Pentium M725 is een 1,6GHz met 2MB Cache, die zijn qua prestaties ongeveer vergelijkbaar met een Prescott 2,8GHz. Zo heel veel verschil is er dus niet in prestaties. HDD en geheugen zijn vergelijkbaar, en de bovenste heeft een zeer hoogstwaarschijnlijk een M11, waar heel fatsoenlijk mee te gamen is. Dat DVD-Supermulti houdt in dat de drive DVD+, DVD- en DVD-RAM kan branden en lezen. Is dus ook gewoon een DVD-burner. Gezien vergelijkbare modellen van andere merken, gok ik dat die Toshiba ook wel in het bezit is van USB, LAN en modem, waarschijnlijk ook wel een card-reader (zijn eigenlijk alle modellen van Toshiba tegenwoordig).
Waarschijnlijk is het ongeveer deze. Ook wel aardig compleet dus...

Edit:
En wat die Radeon 9000 IPG, da's een Ati chipset met geintegreerde videokaart.
Die gebruikt dus een deel van je RAM-geheugen als videogeheugen. Die Ati M11 uit die Toshiba heeft 128MB eigen geheugen.
aha hier heb ik iets aan

die grafische kaart is dus veel beter, maar maakt die HT op de tweede veel uit ofniet??
en wat ben ik best van te vragne over die poorten enzo(ben daar niet zo goed in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had nog een vraag

ik weet dat de kans klein is maar zijn bij sommige laptops de grafische kaar niet vervangbaar( buiten de dell9300 en xps) ( of zelfs in de winkel laten doen maybe???) moet niet echt makkelijk zijn maar ook niet onmogelijkn??

of zijn dat echt de enig

vooral moest dit bij die tweede die ik aangaf het geval zijn zou ik zeer gelukkig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Volgens mij verkijk je je op de extra functies van de tweede laptop. De meeste van deze opties zal de eerste namelijk ook hebben, maar staan gewoon niet vermeld in de advertentie. Ik zou gewoon nog eens naar de originele specs van beide systemen zoeken op de sites van de fabricaten. Waarschijnlijk kom je er dan achter dat alle extra opties van het tweede systeem ook op het eerste systeem zetten en deze dus de beste keus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kreeg vandaag mail terug van de eerste in engels

iets in het genre van als je je geld op de rekening stort zal ik heb opsturen

dus das niet goed

maar is een grafische kaart in laptop nog steeds onmogelijk te veranderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:09:
kreeg vandaag mail terug van de eerste in engels

iets in het genre van als je je geld op de rekening stort zal ik heb opsturen

dus das niet goed

maar is een grafische kaart in laptop nog steeds onmogelijk te veranderen??
Ja, maar sowieso, als ik iets tweedehands verkoop of koop wordt altijd eerst het geld overgemaakt en dan pas het product verzonden hoor... Redelijk normale handeling. Tenzij je het via eBay ofzo doet, dan moet je zorgen dat je de hoogste bieder bent want anders heb je te maken met een oplichter.

Maar de eerste laptop is sowieso echt wel de betere, zeer zeker als je erop wilt gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-05-2005 17:15 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

--MeAngry-- schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:15:
[...]

Ja, maar sowieso, als ik iets tweedehands verkoop of koop wordt altijd eerst het geld overgemaakt en dan pas het product verzonden hoor... Redelijk normale handeling. Tenzij je het via eBay ofzo doet, dan moet je zorgen dat je de hoogste bieder bent want anders heb je te maken met een oplichter.

Maar de eerste laptop is sowieso echt wel de betere, zeer zeker als je erop wilt gamen.
helemaal mee eens, een P4 in een laptop is echt helemaal niets, een pentium M is daartegen een wonderkindje, daarbij komt nog dat een 9700 veel beter is dan de 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet me toch even vertellen welke winkel een m30x voor 600 euro aanbied, ik heb er toen de tijd 1500 ex btw voor betaald. btw super goeie laptop, hiervoor een laptop zonder mobile cpu gehad en ik wil nu niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek wel laptop dat ik kan afhalen

niet opgestuurd krijgen uit engeland

en is normaal maar nu is het particulier en niet winkel + de prijs is extreem laag wat altijd al wat verdacht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:13
En nu in het nederlands? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik nog aan het twijvelen tussen een dell i9300 of tweede hands kopen

natuurlijk gaat mij voorkeur uit naar de nieuwe dell
maar ik had nog een vraag
hoelang zal ik met deze dell games aan een acceptabel fps ( 25 a 30 +) kunnen blijven spelen

config waar ik voor zou gaan
1gb ram
80gb 5400
1.87pentium m
6800go 256mb
1920*1200 wuxga scherm (echt nodig of niet voor games??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, ho ho ho, laten we het wel even duidelijk houden. :P
Wat wil je nu precies? :) Je hebt een oogje op die Dell als ik het goed heb, en die wil je het liefst in de buurt van je woonplaats op kunnen halen? :) Voor zo ver ik weet levert Dell zo veel mogelijk via haar eigen site, dell.nl, hier kan je dan ook zelf je config samenstellen. Het zou best kunnen zijn dat verschillende andere toko's de kleine schoothondjes verkopen, maar ik denk niet dat je ze dan op maat kan laten maken.

Overigens hoef je je geen zorgen te maken over die specs. Het lijkt me duidelijk dat je hiermee gerust spellen als Swat4 en HL2 vloeiend kan spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee is was eigenlijk een beetje van idee veranderd

dus ofwel koop ik een tweedehandse en binnen een jaar of 3 opnieuw een tweedehandse
dit is dus om mijn voledige studies mee te doen (heb er dus mss wel 3 nodig)

ofwel koop ik nu een nieuwe dell zoals ik in mijn vorige post toonde
maar dan moet deze wel minstens 4 jaar spellen kunnen blijven spelen (ookal is alles op laagste qua grafics)
dus ik zou dan in principe met die dell mijn volledige studies moeten kunnen doen (5 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah opnieuw nieuwe wending

heb een laptop gevonden die voor dit moment toch aan mijn eisen voldoet
maar dan moet ik alleen nog weten of deze graka goed is (wil zeggen 30 a 40+ fps op counterstrike
ati mobility radeon 9700SE 128mb

en voor de rest
Laptop FUJITSU Siemens Amilo M1424, Centrino 1.7Ghz, 512mb, hd 80 gb,
sound, Multi DVD+/-RW DL, 3x usb, firewire, wireless, tv out, modem 56k,
netwerk 10/100, keyb. azerty, videokaart 128mb, wxga tft 15. 4'
kleurenscherm.
> > Geen enkel krasje, zo goed als nieuw.
voor 900 euro

goede prijs kwali verhouding?? en mss gekende gebreken bij fujitsu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
het enige gebrek dat ik weet is dat als er een gebrek is dat je dan wel de l*l bent :P voor zover ik uit de search kan opmaken dan (zoeken op service fujitsu siemens)

[ Voor 4% gewijzigd door marteltor op 26-05-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah is wel waar

wat zijn dan juist de belangrijkste dingen waarop ik moet letten

scherm heb ik al verstaan??

nog iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
ALs je 4 jaar met je laptop wil doen, misschein is het dan verstandig een 64bit CPU (ala Athlon 64) te nemen? Intel heeft die helaas nog niet, ik heb gisteren juist een Asus laptop besteld met Athlon 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb het topic even vluchtig doorgelezen. Er valt me een aantal dingen op, afgezien van dat je wat rommelig schrijft ;) :
1. Je maakt niet helemaal duidelijk wat je eisen zijn, ben je nu op zoek naar een 2e hands, een nieuwe of maakt het niet uit? Je wisselt constant.
2. Wat is je budget?
3. Mobiele processor of desktop-variant?
4. Wat zijn je specifieke eisen aan beeldscherm, harde schijf enz enz.
5. Je komt constant met nieuwe laptops aanzetten die je hebt gevonden met de vraag of dit een goede is.
6. Je laat zelf niet blijken dat je er kennis van hebt of je er in verdiept hebt (9700 is bijvoorbeeld vele malen beter dan de 9000).

Alle punten zijn niet zo’n ramp, maar ik zou je toch aanraden om eerst eens een hoop dingen te gaan lezen over laptops, voor- en nadelen en zelf de dingen uit te zoeken. Dan maak je ook een goede en keuze én je hebt er wat van geleerd. Zo kom je niet veel verder. Het zoeken naar een leuke keuze 2e handslaptop is lastig omdat er veel aanbod is, wat veel wisselt. Configuraties zijn soms lastig te vergelijken. Daarom moet je zelf er kennis over op doen.

Succes :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1