Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan Horse Startpage 19.J in ME

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik heb zitten zoeken en zoeken maar kon het niet vinden..
Ik heb hier een turboslome computer staan die niet erg vooruit te branden is met het Trojan Horse Startpage 19.J virus.. Alleen ik kan geen scanner vinden die voor windows ME geschikt is (of een removal)! en heb er al veel geprobeerd.. het kost me veel tijd op zo'n computer..kan IEMAND me helpen..
AVG kan hem niet verwijderen
Adaware ook niet
en Spybot ook niet:S..
Ik heb ook de mogelijkheid om via het netwerk te scannen met een XP pc als de software dat ondersteunt...
Hoop dat iemand me nog vele uren proberen kan besparen:)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ehhh... google??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• josjos
Ja dat google dat is meestal ook oplossing nummer één.. maar na heel wat verschillende scanners begint mijn hoop toch wel zoek te raken op google..
geprobeerd via google nou
http://www.trojanscan.com/trojanscan
CCleaner
Hijackthis..
AVG
Adaware
SpyBot-Search&Destroy
zdnet virusonline scanner ( dus Housecall)
Heeft iemand nog een idee?:S

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Klik eens op het linkje in mijn vorige post...
en misschien dat de derde link je iets blijer maakt

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• EricJH
  • Laatst online: 29-11 20:50
Als je weet welk bestand de Trojan vormt dan kun je zijn vertakkingen eens in het register nazoeken. Wellicht kom je een helper(s) tegen die verbonden is met de Trojan kern om die te beschermen. Schrijf op waar ze staan, boot in DOS en wis de bestanden daar. En maak daarna het register schoon.

Om het register te scannen kun je Reghance van Lavasoft gebruiken. Die kan een lijst maken van gevonden items in het register. Dat is veel handiger dan Regedit gebruiken.

Kijk eens of dit helpt.

• josjos
Ja, dit heb ik gedaan.. hij vormt se.dll.. daarna heb ik in register opgezocht (regedit) waar dit vandaan kwam.. maar dit is hetzelfde als bij het verwijderen via haijckthis het verwijdert alleen de startpage EVEN en komt gewoon weer terug:S.. Verder heb ik de _restore map verwijdert..
gewoon geboot met diskette en del _restore gedaan.. :S maar kom der gewoon niet uit.. ik zal het lavasoft progr. eens proberen
Pagina: 1