Toon posts:

Geheugen bijplaatsen Medion laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Medion laptop, modelnr. MD 40927. Hiervoor heb ik laatst 512 MB geheugen op de kop kunnen tikken, en wou deze graag plaatsen. Ik heb van alles en overal op internet en google wat gezocht om dit te kunnen doen.

Hierbij heb ik site's gevonden waarbij je echt je hele laptop uit elkaar sloopt. Dit was ik zelf echter niet van plan. Ik heb ook gehoord dat je wat via je toetsenbord kan bereiken. Ik heb hier ook wat over gezocht, maar kon daar weinig voor vinden voor een medion. Via een klepje aan de onderkant werkt bij mij niet. Hier heb ik al gekeken. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden hoe je geheugen moet plaatsen, of kan ik toch maar beter naar een computerboer gaan?

Ik zou het echt geweldig vinden als iemand een site weet, waar alles over medionlaptops op staat. Ik kon namelijk weinig "bruikbare" vinden.

M.v.g.

Medionlaptop gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

Is toch gewoon plaatje voor het geheugen weghalen
geheugen er inklikken
plaatje er weer voor
klaar is kees

of als er al twee reepjes in zitten er eerst een uit halen

:Z

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
En waarom "werkt dat niet"?
Zoals hier al wordt gezegd, kleppie open, geheugen er in, klaar... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
www.medion.de is vrij duidelijk qua handleidingen geloof ik... misschien kan je daar wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat je beseft dat je dan wel je garantie (als je die (nog) had) kwijt bent. Of zijn Medion-laptops niet volgekleefd met van die warranty seals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

bij mijn laptop (compaq/hp) zitten overal garantie zegels behalve over het geheugen plaatje, dus dat zal wel mee vallen

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:16:
Ik hoop dat je beseft dat je dan wel je garantie (als je die (nog) had) kwijt bent. Of zijn Medion-laptops niet volgekleefd met van die warranty seals?
neuh, dat zal ze bij medion ook worst wezen. heb er meerdere malen 1 uit elkaar geschroeft (ook zegelingen verbroken) en nog gewoon garantie. (had ik vantevoren gevraagd). alleen als je per ongeluk iets molt natuurlijk niet :P
zegelingen waren overigens van die stukjes lak op schroefjes. stickers heb ik niet veel gezien

on topic: bij de meeste medion laptops zitten de geheugensloten direct onder het toetsenbord of aan de onderkant onder een plaatje.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
on topic: bij de meeste medion laptops zitten de geheugensloten direct onder het toetsenbord of aan de onderkant onder een plaatje.
Ik denk dat hij bij mij onder het toestenbord zit. Maar hoe krijg ik dat toetsenbord nou los van mijn laptop ??? Dat wou ik eigenlijk wel eens weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat hij bij mij onder het toestenbord zit. Maar hoe krijg ik dat toetsenbord nou los van mijn laptop ??? Dat wou ik eigenlijk wel eens weten
Mijn dell werkt op deze manier.
beeldscherm naar achteren klappen.
Voorzichtig bevenste afdekplaat weghalen(kijk ff waar deze vast zit)
Als het goed is moet je nu de schroeven zien waarme het tobo vastzit.
Schroeven dus loshalen en je tobo moet eruit kunnen.

Dit is volgens mij zo'n beetje standaard bij alle laptops. Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mijn dell moet je een shitload schroeven aan de achterkant losdraaien, waarna het toetsenbord loskomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
En bij mijn compaq was het een viertal schuifjes aan de bovenrand van het toetsenbord en een borgschroef aan de onderkant.

Maar het staat in de handleiding van je laptop. Anders kan de medion helpdesk je hier natuurlijk ook uitsluitsel over geven.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook medions gezien waar het toetsenbord als het ware "vastgeklikt" zit in de behuizing. dan moet je flink zoeken naar een paar mini-lipjes waarmee je het tobo kan lichten (zonder te schroeven dus). wel voorzichtig doen, want de plastic strip voor de data-overdracht zit nog in een klemmetje op het mobo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:21:
ik heb ook medions gezien waar het toetsenbord als het ware "vastgeklikt" zit in de behuizing. dan moet je flink zoeken naar een paar mini-lipjes waarmee je het tobo kan lichten (zonder te schroeven dus). wel voorzichtig doen, want de plastic strip voor de data-overdracht zit nog in een klemmetje op het mobo :P
Waar mogen deze lipjes zitten dan ? Aan de bovenkant van mijn tobo of aan de onderkant. Kan ik hier dan gewoon een schroevendraaier opzetten, of is dat niet zo verstandig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet eens of jouw laptop wel van die lipjes heeft, zeg alleen dat het zou kunnen.

zitten inderdaad aan de onderkant. je kan ze omhoog wippen met een precisieschroevendraaiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik weet dat dit een wat ouder topic is, maar mocht het nog niet gelukt zijn, ik heb dezelfde laptop (iig qua nummer, alleen is het "merk"Microstar, echter alles intern heeft de label Medion). Het geheugen moet volgens mij aan de onderkant achter het enige klepje wat je zo los hebt (1 schroefje) geinstalleerd worden. Het geheugen kan maar op 1 manier in de so-dimm.
Ik was zelf aan het zoeken omdat ik binnenkort ook 512 MB erbij wil knallen.

[edit] In dit slot past iig geen 200 pins dimmetje.
Helaas geen update van TS of het nu wel of niet gelukt is.

[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 27-06-2005 19:03 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1