Toon posts:

Bestandsoverdracht via MSN dichtgeknepen door Provider?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK had altijd jarenlang @ home breedband.
Ik heb sinds een aantal maanden Tiscali ADSL met zelfde snelle down en up.
Speedtest nu : 470.4 KByte/sec Down en 55.9 KByte/sec up.
Het bevalt me prima, gaat allemaal snel, ook d/l via p2p
Merk geen verschil met voorheen.

Sindsdien is echter de bestandsoverdracht ( zowel up als download) via MSN messenger 6.2 met verschillende personen erg, erg traag., staat haast stil.( de bekende melding verschijnt ook bij MSN).
Ik kan maar niet vatten wat er nu aan de hand is.Mijn upload is sinds Tiscali zelfs nog hoger.
Aan mijn en andere zijde zijn alle andere programma's uitgeschakeld die ook van internet gebruik maken .

Nu hoor ik van een kennis die uit betrouwbare bron( hij werkt bij provider ) dat de providers express de poort waarmee MSN bestandsoverdacht uitvoert dichtknijpen..(..?!)

Wat vinden we van dit verhaal, klopt dit??

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik kan je verzekeren dat Tiscali geen MSN poorten knijpt, dus dat is 100% onzin.

Ik neem aan dat je de juiste poorten in je router hebt gemapped? Ik merk het zelf overigens meteen als ik een bestand verstuur naar iemand die msn7 heeft geinstalleerd. Ik heb zelf 6.2 en dat lijkt niet samen te gaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig een ADSL-modem dat tevens router is? Dan zou het best kunnen dat daar geen of maar een beperkt aantal poorten voor de MSN-range open staat. Als MSN niks in de (69xx als ik me niet vergis) range kan vinden, pakt ie alleen poort 80. En dat gaat idd een stukkie trager dan je gewend bent ja ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The_Eagle schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:49:
Toevallig een ADSL-modem dat tevens router is? Dan zou het best kunnen dat daar geen of maar een beperkt aantal poorten voor de MSN-range open staat. Als MSN niks in de (69xx als ik me niet vergis) range kan vinden, pakt ie alleen poort 80. En dat gaat idd een stukkie trager dan je gewend bent ja ;)
ik heb alle poorten gemapt en kon niet via msn een bestandje verzenden. ik heb demon 8mbit op een zyxel 530 ofzo

het interesseert me verder niet want ik heb wel 1000 betere manieren om een bestand te verzenden dan via msn maar ik dacht laat ik het ff melden :7 :Y)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Installeer eens DUMeter.

Als ik eens een bestand verzendt/binnenhaal via MSN, dan is de Download/uploadgrafiek heel typisch. Continu schommelend, en de grafiek bestaat uit van die pieken, alsof je naar een staafgrafiek kijkt. Zo wordt die grafiek ook getekend, dus dat klopt. Maar het vreemde is dat er ook ruimte tussen die pieken zit, en dát is normaal niet zo.

De oorzaak weet ik niet. Ik verzend tegenwoordig ook niets meer via MSN. (mailen gaat sneller) Daarbij komt dat de mensen met versie 7.0 imho te veel blokkeren, waardoor ik weer moet comprimeren om dat te omzeilen.

[ Voor 24% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-05-2005 21:03 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:01:
Installeer eens DUMeter.

Als ik eens een bestand verzendt/binnenhaal via MSN, dan is de Download/uploadgrafiek heel typisch. Continu schommelend, en de grafiek bestaat uit van die pieken, alsof je naar een staafgrafiek kijkt. Zo wordt die grafiek ook getekend, dus dat klopt. Maar het vreemde is dat er ook ruimte tussen die pieken zit, en dát is normaal niet zo.

De oorzaak weet ik niet. Ik verzend tegenwoordig ook niets meer via MSN. (mailen gaat sneller) Daarbij komt dat de mensen met versie 7.0 imho te veel blokkeren, waardoor ik weer moet comprimeren om dat te omzeilen.
Die mensen kunnen een kleine registry fix installeren :), zie kun je geloof ik wel verzenden trouwens :P

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als MSN geen directe IP-IP verbinding op kan zetten, is het niet zo dat het verkeer misschien via een MSN server ergens omgeleid wordt?

Als beide een router hebben en firewalls her-en-der is dat prima mogelijk

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Hey,

Ik ben zelf ook overgestapt op tiscali special + telefonie , voorheen met @home had ik een goede upload en met tiscali niet, heb het opgelost door 3 dingen te doen

*In het modem naar NAT gaan en poorten 6891 - 6900 openzetten
*Naar UPnP gaan en dit aan te vinken:
*Enable the Universal Plug and Play(UPnP) Service
*Allow UPnP to pass through Firewall
*Als laatste bij je Lan verbinding Qos Packetplanner uitzetten!

succes

Verwijderd

Topicstarter
Dank man!
lijkt te werken!

Verwijderd

Topicstarter
2 maanden later..
Helaas is de conclusie dat het niet helpt voor het downloaden via MSN van anderen
Van sommigen mensen kan ik snel downloaden, van de meesten echter gaat het reeeeeeetetraag( bijna stilstand), terwijl ze ook allemaal breedband hebben

Ik ben es verder op onderzoek uitgegaan, en lees in MSn Help:
Als MSN Messenger geen rechtstreekse verbinding kan maken, wordt dezelfde HTTP-verbinding gebruikt als waarmee je standaardbrowser verbinding maakt met internet.
Als je wilt zien wat voor verbinding je hebt, klik je in het hoofdvenster van MSN Messenger op het menu Extra en vervolgens op Opties. Klik op de tab Verbinding
Ik zie inderdaad dat dat het geval is (!)

De vraag is alleen hoe ik dit nu wijzig ?
Ik las hierboven al eerder dat ik poorten moet open zetten? Zoja, welke?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 22:01 ]

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 22:34
ga naar http://www.weethet.nl/dutch/ipports.php en voer daar msn in dan krijg je tezien welke ports msn gebruikt en waarvoor.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Het kan soms ook aan de andere kant liggen.
Lees: de partij waarmee je een verbinding probeert op te bouwen heeft de internetverbinding niet helemaal in orde voor MSN bestandsoverdrachten.
Pagina: 1