IK had altijd jarenlang @ home breedband.
Ik heb sinds een aantal maanden Tiscali ADSL met zelfde snelle down en up.
Speedtest nu : 470.4 KByte/sec Down en 55.9 KByte/sec up.
Het bevalt me prima, gaat allemaal snel, ook d/l via p2p
Merk geen verschil met voorheen.
Sindsdien is echter de bestandsoverdracht ( zowel up als download) via MSN messenger 6.2 met verschillende personen erg, erg traag., staat haast stil.( de bekende melding verschijnt ook bij MSN).
Ik kan maar niet vatten wat er nu aan de hand is.Mijn upload is sinds Tiscali zelfs nog hoger.
Aan mijn en andere zijde zijn alle andere programma's uitgeschakeld die ook van internet gebruik maken .
Nu hoor ik van een kennis die uit betrouwbare bron( hij werkt bij provider ) dat de providers express de poort waarmee MSN bestandsoverdacht uitvoert dichtknijpen..(..?!)
Wat vinden we van dit verhaal, klopt dit??
Ik heb sinds een aantal maanden Tiscali ADSL met zelfde snelle down en up.
Speedtest nu : 470.4 KByte/sec Down en 55.9 KByte/sec up.
Het bevalt me prima, gaat allemaal snel, ook d/l via p2p
Merk geen verschil met voorheen.
Sindsdien is echter de bestandsoverdracht ( zowel up als download) via MSN messenger 6.2 met verschillende personen erg, erg traag., staat haast stil.( de bekende melding verschijnt ook bij MSN).
Ik kan maar niet vatten wat er nu aan de hand is.Mijn upload is sinds Tiscali zelfs nog hoger.
Aan mijn en andere zijde zijn alle andere programma's uitgeschakeld die ook van internet gebruik maken .
Nu hoor ik van een kennis die uit betrouwbare bron( hij werkt bij provider ) dat de providers express de poort waarmee MSN bestandsoverdacht uitvoert dichtknijpen..(..?!)
Wat vinden we van dit verhaal, klopt dit??