[JavaScript] Confirm-box: Focus op 'Cancel' ipv 'OK'

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Om een actie op een HTML-pagina te bevestigen gebruik ik de JavaScript-confirm (messagebox met keuze voor 'OK' en 'Cancel'.

JavaScript:
1
confirm('Verwijderen?');

Als de box voor confirm op het scherm verschijnt staat de focus standaard op 'OK'. Is het mogelijk om de focus standaard op 'Cancel' te zetten zodat per ongeluk op 'Enter' toetsen niet meer tot de mogelijkheden behoord.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Dit is een scherm dat vanuit het browser-programma zelf gerenderd wordt en daar heb je dus met JS geen invloed op ;)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
André schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:39:
Dit is een scherm dat vanuit het browser-programma zelf gerenderd wordt en daar heb je dus met JS geen invloed op ;)
Weet je dan toevallig ook wat voor ding het is? Want ik kan dat niet wijs worden uit de startpost.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sendy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:44:
Weet je dan toevallig ook wat voor ding het is? Want ik kan dat niet wijs worden uit de startpost.
Het confirm() geval is toch duidelijk genoeg?

Ontopic: de enige mogelijkheden die ik even kan bedenken is een eigen confirm maken of een prompt waar de gebruiker zelf ja of nee moet tikken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad, zeg. Ik raakte de weg een beetje kwijt met "JavaScript-confirm (messagebox", en had nooit gedacht dat confirm() ook de werkelijke methode was. Sorry voor de domme vraag.

edit:
OMG ik zie zojuist de IE5.5 feature "window.createPopup()".

[ Voor 21% gewijzigd door Sendy op 17-05-2005 20:58 ]

Verwijderd

je kan het wel maken, door javascript en vbscript samen te laten werken.
maar dat is wel IE-only en de popup ziet er anders uit.

offtopic:
createPopup() is wel leuk, maar zwaar irritant om mee te werken.
Pagina: 1