[Arch linux] Pure-ftpd + mysql

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben bezig om op mijn server pure-ftpd met een mysql backend draaiende te krijgen. Omdat Arch met packages werkt heb ik (zo goed mogelijk) zelf een package gemaakt. Deze heb ik gebaseerd op de originele pure-ftpd package van Arch maar bij "./configure" heb ik de opties mee gegeven die volgens www.pureftpd.org nodig zijn om met mysql te draaien.

Toch krijg ik dit alles, ook als ik pure-ftpd installeer zonder de package, niet werkende. Is er iemand met meer ervaring hiermee die me misschien wat tips kan geven?

Verwijderd

Wat is niet-werkende? Welke errors krijg je, kan hij niet starten, etc.?

edit: of maakt hij gewoon geen gebruik van MySQL?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 19:39 ]

• ViNyL
  • Niet online
Sorry iets te weinig info inderdaad..

Het lijkt erop alsof heel MySQL genegeert wordt. De config file zoals ik die hier voor heb moet goed zijn en de tabel die ik gemaakt heb klopt ook met de manual. MySQL draait verder gewoon en wordt ook door andere dingen gebruikt. Iets gaat dus denk ik gewoon niet goed met de communicatie met MySQL vanuit pure-ftpd.

// dit zie ik overigens in me ftp client:
Command: USER vinyl
Response: 331 User vinyl OK. Password required
Command: PASS ****
Response: 530 Authentication failed, sorry
Error: Unable to connect!
//

Maar dit zie ik bij iedere user, ook al staat deze niet in mijn MySQL database 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door ViNyL op 17-05-2005 19:59 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:18
logs? alhoewel pure-ftpd nogal cryptisch kan zijn helaas :(

• ViNyL
  • Niet online
Nou in de logs is inderdaad weinig terug te vinden :S

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
Hoe maak je gebruik van wachtwoorden voor gebruikers? Daar is het bij mij ook eens fout gegaan. En hoe zit het met de rechten van die gebruikers die je hebt toegevoegd? Als je gebruikers een verkeerde guid/uid mee geeft dan wil hij ook moeilijk doen. Gebruikers geef ik meestal een uid/guid van 500>

Een echte golver is nooit uitgeput

• ViNyL
  • Niet online
Ah ok. Ik heb in de config file staan dat hij cleartext moet gebruiken voor de wachtwoorden (MD5 heb ik ook geprobeerd) Het GID en UID wat ik meegeef is inderdaad misschien het probleem. Standaard staat dit op -1 in de database. Misschien dat dat het dan is.

edit:

Hoera! Nadat ik de Gid en Uid aangepast heb werkt het inderdaad als een trein! Dank! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door ViNyL op 18-05-2005 18:22 ]

Pagina: 1