Toon posts:

Garantie tweedehands XFX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen

Ik had ff een vraag ik ben van waarschijnlijk van plan een xfx geforce 6800 gt te kopen, alleen hoe gaat dit dan verder met garantie. De pc was bestelt bij www.nobel.nl en ik neem aan dat de kaart er niet zelf in is gebouwd. Waarschijnlijk als ze een beetje moeilijk gaan doen kunnen ze nog zeggen dat ze geen garantie hoeven te verlenen.

Mijn vraag is kan ik mijn kaart nog via een andere winkel naar xfx opsturen? Of kan ik dan wel zwaaien naar mijn garantie. Overigens hoorde ik van iemand dat het met het merk sapphire (ati) via mycom wel mogelijk was.

Alvast bedankt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je de bon hebt kan je als ie kapot gaat gewoon bij de winkel waar de kaart gekocht is een nieuwe mee krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
maar als ze echt tegenwerken is dan hetgeen wat ik zei mogelijk?

edit: het is namelijk een it bedrijf :s

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 20:01 ]

Verwijderd

als je nog garantie hebt, kun je em toch ook direct naar XFX sturen (RMA)?

Verwijderd

Normaal gesproken is je garantie niet per definitie voorbij als je zelf een kaart inbouw die is aangeschaft middels een andere winkel / website. Echter de winkel waarbij je de pc systeem gekocht heeft zal indien er opeens iets mis gaat met de machine en het aan de videokaart te wijten is waarschijnlijk service in rekening brengen. Onderzoekskosten noemt men dat ook wel. Verder zal het ook jou probleem zijn om de kaart middels de andere winkel of direct naar de fabrikant op te sturen / brengen en een vervangend exemplaar te krijgen.

Er zijn winkels die inderdaad nog moeilijker doen. Maar daar kom je pas achter wanneer je een email stuurt met deze vraag of daar staat met de case in je handen. Ik zou voor optie 1 gaan.

Wat je echter wel kan doen is het bestellen van de kaart en vervolgens deze laten inbouwen door Nobel (waar je je systeem hebt gekocht). Zorg er dan wel voor dat je een bonnetje meekrijgt. Vaak als er dan later iets mis gaat zal het er veel aardiger aan toe gaan en zullen ze eventueel bereid zijn zonder al te veel moeite er even naar te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:18:
Normaal gesproken is je garantie niet per definitie voorbij als je zelf een kaart inbouw die is aangeschaft middels een andere winkel / website. Echter de winkel waarbij je de pc systeem gekocht heeft zal indien er opeens iets mis gaat met de machine en het aan de videokaart te wijten is waarschijnlijk service in rekening brengen. Onderzoekskosten noemt men dat ook wel. Verder zal het ook jou probleem zijn om de kaart middels de andere winkel of direct naar de fabrikant op te sturen / brengen en een vervangend exemplaar te krijgen.

Er zijn winkels die inderdaad nog moeilijker doen. Maar daar kom je pas achter wanneer je een email stuurt met deze vraag of daar staat met de case in je handen. Ik zou voor optie 1 gaan.

Wat je echter wel kan doen is het bestellen van de kaart en vervolgens deze laten inbouwen door Nobel (waar je je systeem hebt gekocht). Zorg er dan wel voor dat je een bonnetje meekrijgt. Vaak als er dan later iets mis gaat zal het er veel aardiger aan toe gaan en zullen ze eventueel bereid zijn zonder al te veel moeite er even naar te kijken.
nee, mijn systeem komt niet van nobel. De pc met 6800 gt van degene waar ik die kaart van wil kopen komt van nobel. De 6800 gt is niet los gekocht. Ik denk dat ik het maar niet doe, want ook de doos zit er niet bij.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
XFX heeft een perfecte garantieafhandeling. De videokaart industrie gaat zo hard dat iedere fabrikant precies kan achterhalen hoe oud een kaart is. Je kan met je serienummer ook even op de xf site kijken. Moet je wel even zoeken, staat niet echt handig vermeld op de site.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
dus de kaart die jij koopt komt uit een systeem van nobel? dat maakt het wat duidelijker want dat blijkt niet echt uit je openingspost.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:21:
dus de kaart die jij koopt komt uit een systeem van nobel? dat maakt het wat duidelijker want dat blijkt niet echt uit je openingspost.
sorry daarvoor, maar hij is zonder doos ed. nog steeds goede garantie dan?

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:25:
[...]

sorry daarvoor, maar hij is zonder doos ed. nog steeds goede garantie dan?
Dat zal zo goed als zeker geen probleem zijn.

Ik heb ooit een X800Pro Vivo opgestuurd naar Powercolor voor garantie (in NL) en daar zat ook geen doos bij.
Het enigste wat in orde moet zijn zijn de serienr's. Die moeten op de kaart zitten aangezien ze aan de hand daarvan de leeftijd afleiden en bekijken of er nog garantie op de kaart zit. De doos zelf zullen ze zo goed als zeker niet naar vragen. Bij mij deden ze er iig niet moeilijk om en ik ontving een week later een compleet nieuwe X800Pro (dit keer wel met doos :P)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Pagina: 1