[php & firefox] "about:cache" inlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje een raar verhaal, maar ik wil graag weten of een bepaalde file in de FF cache voorkomt. Nou weet ik dat FF al die files renamed, dus ik zoek een andere oplossing.

Nou vroeg ik me af:
Zou et mogelijk zijn om die page die FF generate als je "about:cache" intyped in te lezen als stream? iig niet met fopen, maar dat leek me al redelijk logisch....

Heel mss kent iemand een extensie waarmee FF niet meer die files renamed, maar dat geloof ik eig niet.

De vraag is dus, hoe kan ik dat about:config als een txt file behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Misschien about:cache in een iframe pleuren en daarmee je data inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP draait op de server. Firefox draait op de client. Firefox gaat echt niet elke keer als hij een pagina opvraagt de hele about:cache doorgeven.

Wanneer een pagina al in de cache staat, dan wordt er geloof ik een 302 header gezet, maar daar ben ik niet zeker van. Ik gok iig dat je meer met zo'n header kan dan met een pagina bij de client. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<iframe src="about:cache" height="600" width="600"></iframe>
Goed id, maar werkt niet, geeft nix weer....

T gaat er denk ik om dat je et direct in de adres balk intyped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Aangezien die about:cache en about:config beide lokaal staan, lijkt me het vrijwel onmogelijk om dat met PHP af te vangen.

Misschien dat je met Javascript about:cache of about:config in een (onzichtbare) iframe gooien, en die data vervolgens weer uitlezen (mbv. innerHTML) ?

[ Voor 0% gewijzigd door HyperioN op 17-05-2005 19:34 . Reden: /me spuit 11 :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:34:
PHP draait op de server. Firefox draait op de client. Firefox gaat echt niet elke keer als hij een pagina opvraagt de hele about:cache doorgeven.
Sorry had duidelijker gemoeten, et gaat allemaal om een script dat op mijn eigen locale servertje draait....
Wanneer een pagina al in de cache staat, dan wordt er geloof ik een 302 header gezet, maar daar ben ik niet zeker van. Ik gok iig dat je meer met zo'n header kan dan met een pagina bij de client. :)
Kan je dit nader toelichten? en wat ik ermee zou kunnen?
Misschien dat je met Javascript about:cache of about:config in een (onzichtbare) iframe gooien, en die data vervolgens weer uitlezen (mbv. innerHTML) ?
Hoe had je je dat voorgesteld? Code-gewijs

Je zegt "lokaal staan" dan zou ik ze dus al een txt file moeten kunnen benaderen, alleen waar moet ik die vinden dan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

HyperioN. schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:34:
Aangezien die about:cache en about:config beide lokaal staan, lijkt me het vrijwel onmogelijk om dat met PHP af te vangen.

dat heet cross-domain-scripting, en dat gaat niet (meer) werken omdat je zo alles van een bezoeker's harde schijf zou kunnen inlezen.ht

Vroeger kon dat wel in Interent Explorer, maar tegenwoordig staat geen enkele browser dat zomaar toe.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Wat wil je bereiken?

Het kan gewoon via de HTTP headers. Als FF het bestand in z'n cache heeft staan dan stuurt hij een 'If-Modified-Since' header mee. Dat kan je gewoon afvangen in PHP en dan weet je of Firefox dat bestand uit de cache haalt. Als iets in de cache van FF nog fresh is en niet de hoofdcontent is (b.v. plaatje op een pagina) dan wordt het plaatje helemaal niet opgevraagd. Op die manier kan je dus vrij eenvoudig uitvogelen welke bestanden er wel/niet in de cache staan.

Maar het zou erg handig zijn als je zou kunnen vertellen wat je wilt bereiken, er zijn in dit geval meer wegen die naar Rome leiden en about:cache uitlezen is niet echt de eenvoudigste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:35:
Sorry had duidelijker gemoeten, et gaat allemaal om een script dat op mijn eigen locale servertje draait....
Dan nog is het een server-client structuur en zou je er niet aan moeten kunnen.
Kan je dit nader toelichten? en wat ik ermee zou kunnen?
Er wordt gewoon een header geset, die je uit kan lezen, zodra een pagina al in de cache staat. Er wordt als het goed is zelfs een header gezet de de datum/tijd waarop de pagina in de cache is opgenomen. Lijkt me dat je daar genoeg mee kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een bepaalde pagina laadt eens in de zoveel hits een bepaald plaatje... ik wilhet script net zo lang laten runnen tot dat plaatje weergegeven wordt op de site, en dan stopt

ik ga me ff op de headers storten... :) had ik al wel ff naar gekeken, maar zag niet hoe ik dat kon gebruiken, beter kijken dus wss :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Huh? Je zei net dat alles lokaal draait? Dan kan je toch ook zien wanneer het plaatje in die pagina wordt gezet?

* bartvb is confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neej die pagina staat niet lokaal
en de grap is dus dat ik er niet bij wil blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bartvb schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:44:
Wat wil je bereiken?

Het kan gewoon via de HTTP headers. Als FF het bestand in z'n cache heeft staan dan stuurt hij een 'If-Modified-Since' header mee. Dat kan je gewoon afvangen in PHP en dan weet je of Firefox dat bestand uit de cache haalt. Als iets in de cache van FF nog fresh is en niet de hoofdcontent is (b.v. plaatje op een pagina) dan wordt het plaatje helemaal niet opgevraagd. Op die manier kan je dus vrij eenvoudig uitvogelen welke bestanden er wel/niet in de cache staan.

Maar het zou erg handig zijn als je zou kunnen vertellen wat je wilt bereiken, er zijn in dit geval meer wegen die naar Rome leiden en about:cache uitlezen is niet echt de eenvoudigste :)
ik snap eig niet hoe je dit nou precies bedacht had.... kan je dit een beetje uitleggen met wat code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook niet helemaal waar je naar toe wilt met about:cache, maar als het gaat om headers uitlezen is er getallheaders(). Daarvanuit moet het wel lukken om te zien of de pagina uit de cache komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:35:
ik snap eig niet hoe je dit nou precies bedacht had.... kan je dit een beetje uitleggen met wat code?
[google=if-modified-since] levert als tweede hit deze pagina op, waarmee je er, in combinatie met deze manual pagina, wel uit moet komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik gok dat het om een wedstrijdpagina ofzo gaat waar 1 op de 1000x bezoekers iets wint. sc0rpz wil iets hebben dat uitzoekt of dat plaatje getoont wordt op dat moment. about:cache daarvoor gebruiken lijkt me echt een _enorme_ omweg om dat te doen. Zelfde eigenlijk met het gebruik van HTTP headers, maar goed, ik kan er helemaal naast zitten. Daarnaast klinkt het allemaal niet echt legaal tot nu toe :) Bart gaat dus maar weer even wat aan het werk ;)
Pagina: 1