Toon posts:

DVD afspeelprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het worstelen met het volgende probleem en hoop dat jullie raad weten.
Ik heb een DVD naar mijn primary harddisk geript met DVD decrypter. Geen probleem. Als ik deze echter wil afspelen, dan hapert hij elke 10 tot 30 seconden. Het geluid stottert en het beeld staat vrijwel stil. Ondertussen blijft het hdd lampje branden. Het is niet mogelijk normaal te kijken.
Rip ik het naar mijn tweede harddisk, heb ik geen problemen. Speel ik van DVD direct, ook niet. Beide schijven staan in UDMA-6. Verwijderen van de tweede schijf, nieuwe VIA drivers, defragmenteren, verwijderen van alle PCI kaarten, andere hdd kabel, windows opnieuw erop met de default drivers, het helpt allemaal niks. :( Enige wat werkt is de eerste harddisk in PIO mode te zetten. Dan stijgt de CPU load enorm (tot zo'n 90%), maar kan ik zonder haperen spelen. Harddisk gechecked met Powermax van Maxtor, geen errors.

Mijn setup:
mobo: ASUS A7V880
CPU: Athlon XP-M 2600+ @ 2.2 GHz
RAM: 512MB PC2700 Samsung
VGA: Leadtek Geforce3 Ti200 64MB
primary ide:
0: Maxtor DiamondMax 10 6B200P0, PATA, 200GB, firmware BAH41B10,
1: Maxtor D740X 6L080J4, PATA, 80GB, firmware A93_0500
secondary ide:
0: Pioneer DVD-106
1: Ricoh MP5125
OS: Windows XP SP2 (op de primary partition van de DM10, 1024 MB swap op dezelfde partitie)
VIA 4in1 Hyperion driver 4.56v

Alvast bedankt voor alle suggesties!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemd. Heb je scandisk uitgevoerd? Heb je wat benchmarks gedraaid, o.a. hdtach? Gedefragmenteerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 17-05-2005 19:32 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
[flauw]
firmware BAH41B10
Misschien dat het daar aan ligt? :)
[/flauw]

Ik had er eerst ook last van.. Het defragmenteren van de "slome" schijf hielp..

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Scandisk gaf geen fouten. HDTach leverde de verwachte resultaten. 54MB/s media en rond de 120 MB/s voor de interface. Iemand nog suggesties?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:31
suggesties zat
- de hdd op tweede ide-controller?
- als je nero op je systeem hebt, dan alles van het onderdeel INCD erafhalen.[of updaten naar de laatste versie..]
-wat laat taakbeheer aan programma's zien die aan 't werk zijn?
-google naar jouw moederbord ivm bugs oid?
waarmee bekijk je de geripte dvd trouwens?

gewaarwordingshorizon