Toon posts:

[Game-PC] Gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ey allemaal...

M'n vriend is vanplan een nieuw systeem te kopen...Hij heeft al wat onderdelen en wil daar nu een aantal bij gaan kopen. Ik vraag jullie mening:

Wat hij nieuw wil aanschaffen:

AMD Athlon 64 3500+ Boxed
ASUS A8V Deluxe S939
2x512MB DDR400 A-Merk
No-Name ATX Case (350watt) met raam
Chieftec 410Watt PSU

Wat hij al reeds heeft:

ATI Radeon 9800PRO 128MB
Seagate 120GB 7200
LG DVD+RW
LG DVD-Rom
Trust Geluidkaart (optisch verbonden aan recever)
Toetsenbord/Muis/Monitor/Ect.

Alvast bedankt,
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Wat wilt jouw vriend met zijn computer doen? Games spelen, office werk, beetje surfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Check eens of je mobo AGP of PCI-E ondersteunt. Anders wordt het een slechte grap :).

Als hij toch van plan is een nieuwe voeding annex kast te kopen, zeg hem dat hij wat meer kwaliteit kiest. No name 350 W, daar wil ik geen Athlon 64 3500+ aan toevertrouwen hoor, en mijn 9800 bij nader inzien ook niet :p. Een beter idee is een Antec Sonata ofzo, niet duur, goede voeding 380W. Of een Zalman 400W, kast kan je dan zelf kiezen, of een Tagan?

[edit]

Zie juist dat er een kast met PSU (350W) én Chieftec voeding tussenstaan... Dat is dus een beetje dubbelop. Chieftec-voeding zou goeie kwaliteit moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 17-05-2005 18:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij vervangt die noname PSU door de Chieftec 410Watt PSU. De bedoeling is gamen...Vooral CoD

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Nu online
Borromini schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:47:
Check eens of je mobo AGP of PCI-E ondersteunt. Anders wordt het een slechte grap :).

Als hij toch van plan is een nieuwe voeding annex kast te kopen, zeg hem dat hij wat meer kwaliteit kiest. No name 350 W, daar wil ik geen Athlon 64 3500+ aan toevertrouwen hoor, en mijn 9800 bij nader inzien ook niet :p. Een beter idee is een Antec Sonata ofzo, niet duur, goede voeding 380W. Of een Zalman 400W, kast kan je dan zelf kiezen, of een Tagan?
Hij wilt ook een Chieftec 410Watt PSU kopen staat in de openings post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:48:
Hij vervangt die noname PSU door de Chieftec 410Watt PSU. De bedoeling is gamen...Vooral CoD
Ok, maar dan kan ie toch beter ineens een aparte kast zonder PSU kopen, niet? Is beetje verspilling imho.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kast is maar 49, het valt dus wel mee...verder als hij een kast zonder PSU neemt wordt het weer zo'n Sweex geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
idd één bottlenek heeft je moederbord agp. Zo ja, dan is er niks aan de hand.

let dus op met het moederbord

de a8v deluxe is agp
de a8v e deluxe is pci-e

[ Voor 36% gewijzigd door Kevinp op 17-05-2005 19:00 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:51:
Die kast is maar 49, het valt dus wel mee...verder als hij een kast zonder PSU neemt wordt het weer zo'n Sweex geval.
Er zijn Chieftecs legio zonder voeding... Maar hoogstwaarschijnlijk ook ander kasten :). Lian-Li is altijd een goeie keuze, maar niet spotgoedkoop... En een kast is iets wat meerdere upgrades overleeft (tenzij je natuurlijk geld teveel hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Nu online
Maar ja hoe dan ook, CoD kan hij zeker spelen. Alleen, toekomstige spellen zullen niet zo super draaien op die 9800 pro. Als hij niet van plan is om binnenkort weer te updaten, zou het beter zijn om iets door te sparen oid en dan een mobo met PCIe te kopen + videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er moest absoluut een raam in van me vriend...dus deze kast was ideaal: Niet te duur, raam, inclusief fans/blauwe neon lamp en dat voor € 49. Met een voeding van € 45 leek mij dat wel een mooi setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
agscorus schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:03:
Maar ja hoe dan ook, CoD kan hij zeker spelen. Alleen, toekomstige spellen zullen niet zo super draaien op die 9800 pro. Als hij niet van plan is om binnenkort weer te updaten, zou het beter zijn om iets door te sparen oid en dan een mobo met PCIe te kopen + videokaart.
Thanx voor t advies, maar dat doet ie niet...Die VGA kaart is net nieuw en is ie zeer gehecht aan :o Daarom was een mobo met AGP de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:48:
Voor cod zo'n systeem?, beetje overkill als je mij vraagt maargoed voor in de toekomst altijd handig
bijna alle voedingen van Chieftec zijn goed hoor! en mocht je hem toch vervangen geef dan 3 tientjes meer en je hebt een stabieler systeem en zowieso ook veiliger voor je hardware

suc-6 ;)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:05:
[...]
Thanx voor t advies, maar dat doet ie niet...Die VGA kaart is net nieuw en is ie zeer gehecht aan :o Daarom was een mobo met AGP de oplossing.
Nou dan valt er volgens mij nog weinig aan te merken aan zijn configuratie :) . AGP videokaarten zullen niet zo snel verdwijnen denk ik, dus er is misschien nog kans dat hij na 2 jaar toch zijn videokaart kan upgraden en even mee vooruit kan. Als hij dat nodig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK! Nou...dan staat de config zo'n beetje vast. Thanx voor alle replays :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog ff een vraagje wat betreft het mobo:
Wat is een betere keuze:

Asus ASUS A8V Deluxe
Gigabyte K8NSC-939

Pro Asus:
Alle features...(Q-Fan, ect.)
Passiefe Northbridge koeler

Pro Gigabyte:
NForce Chipset
Dus SoundStorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:30:
Wat is een betere keuze:

Asus ASUS A8V Deluxe
Gigabyte K8NSC-939

Pro Asus:

Pro Gigabyte:
NForce Chipset
Dus SoundStorm
alleen de nForce 2 chipset heeft de SoundStorm.. nForce 3 of 4 hebben dit niet meer. Dus die voordeel valt al af.

ikzelf heb een A8V deluxe (AGP) i.c.m. AMD Athlon64 3500+. Superstabiel systeem en lekker veel aansluitingen (4x SATA (Via, Promise), 1xP-ATA (Promise), 2xP-ATA (via), 8x USB-2 poorten, 2x FIREWIRE (IEEE1394))

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:30:
Wat is een betere keuze:

Asus ASUS A8V Deluxe
Gigabyte K8NSC-939

Pro Asus:

Pro Gigabyte:
NForce Chipset
Dus SoundStorm
De Gigabyte K8NSC-939 heeft geen soundstorm geluidschip, sinds de nforce3 is dat al zo. Wel heeft het een ALC 850 chip wat ook de MSI K8N Neo2 plat. heeft, en deze is absoluut niet slecht. Maar ja, je moet toch die boarden gaan vergelijken en dan zelf de keuze maken. Want ja, het is maar wat je met je computer wilt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De opstelling is iets anders geworden...Toch over op PCI-E. Nu komt het erzo uit te zien:

Club3D X700Pro PCI-E 128MB
Gigabyte K8NF9
2xDDR 512 MB - 400 PC3200 A-Merk
AMD Athlon XP-64 3500+ (2200MHz) 1600MHz512kb S939 Boxed
Huntkey 450Watt
Behuizing Zwart (Zijpaneel met raam) 300W

Wat denken jullie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
De vraag is: wat denk jij? Waarom heb je voor deze config gekozen? Wat vind jij belangrijk? Etc.

Zomaar een lijstje neer knallen met de vraag wat denken jullie is wat vreemd... Ik kan dan zeggen: aan geile wijven, maar daar heb je dan weinig aan, niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ok...srry ik ben newbie hier. `k Bedoelde het meer van: Werkt dat allemaal samen enz. Heeft iemand met zo'n soort gelijke config ervaring...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Oooooowwwww bedoelde je dat? Check dan hier: CSL FAQ
Pagina: 1