Toon posts:

Azureus blokt rest van internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb azureus met poort 50000. maar als ik het een tijdje aan zet, word de rest van mn internet geblokt. ik kan niet meer surfen, en geen mail binnen halen, terwijl de downlaods gewoon doorlopen. ik heb de up en download gelimiteerd, dus hij gebruikt lang niet alle bandbreedte. ook de firewall accepteert azureus.
het valt me wel op dat ik soms nog op sites als tweakers.net kan komen, en www.onlinesoccermanager.nl, terwijl google al niet meer werkt. miscchien is dit hulpvol?

op tweakers is ook niet veel te vinden, behalve je poorten openzetten, maar dat heb ik dus al
en google is ook vrijwel hetzelfde. en ook op torrent sites heb ik nog niemand met dit probleem gezien

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Hier hebben we hetzelfde probleem. Als iemand in het studentenhuis bittorent gebruikt, valt de rest bijna weg. Ik steek het op het aantal connecties dat bittorrent maakt. Wat dat betreft is het nogal een egoïstisch protocol :)

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Probeer eens een ander programma dan. Keuze genoeg.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

gebruik je een router? Ik had soms ook dat Azureus mn router z'n NAT tabel helemaal vol pleurde met als gevolg dat er nix meer doorging behalve azureus :s

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een router jah, de andere pcs hebben gewoon intrenet. maar hoe heet de tabel die hij volpleurt? kan ik ff kijken

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Probeer je router eens te resetten, en welke firewall gebruik je? Heb je ook al eens geprobeerd om de firewall uit te zetten?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Waarschijnlijk kan de router het aantal verbindingen dat azureus aanmaakt gewoon niet aan.
Je zou eens kunnen zoeken naar een instelling waarbij je bijvoorbeeld het maximale aantal verbindingen per download / upload kunt aangeven.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sinds SP2 kan Xp maar 15 verbindingen met het net meer maken dacht ik, daar is een patch voor te vinden. Zeker met filesharing zit je vlug aan die 15. Check daar eens voor.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff bij google gezocht over SP2, en inderdaad zijn er meer mensen met dat probleem.
is het gevaarlijk om meer connecties toe te staan?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:11:
ik heb ff bij google gezocht over SP2, en inderdaad zijn er meer mensen met dat probleem.
is het gevaarlijk om meer connecties toe te staan?
Geen flauw idee waarom SP2 dat implementeert... Heb het in ieder geval maanden geleden gepatcht, en geen problemen ondervonden :). Je kan het gerust doen dus!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
http://www.lvllord.de/?url=downloads&lang=en

hier staat hij, engels of duits.
ik ga het proberen

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Als je een nieuwe versie van de software download moet het gewoon goed werken. Het is niet zo dat SP2 het aantal verbindingen limiteerd, maar het aantal verbindingen dat per seconde gemaakt wordt , wordt gelimiteerd!

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had hem 10, SP2 standaard, en nu 50, maar werkt nog niet helemaal, alleen tweakers dus wel, maar google niet. zal ik hem naar 100 proberen?

edit, nu werkt het wel opeens

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 19:38 ]

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 17:57
die fix is een hoax, dus verder ophogen naar 100 heeft geen enkele zin.
hier zijn al 100-en topics over!!
nog 1x voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om het totaal aantal gelijktijdige verbindingen, maar om het aantal gelijktijdige NIEUWE verbindingen.
dit om bepaalde virussen en andere ongein tegen te gaan.
voor bittorrent maakt het niet uit, behalve dat het misschien iets langer duurt (lees seconden of minuten) voordat de maximale snelheid behaald is.

Google Pixel 9 Pro XL || Pixel Watch 3 || BMW iX3 High Executive

Verwijderd

Topicstarter
nog ff 1 ding
als ik het maximale aantal connectie met azureus van 400 naar 50 breng bijv, wat heeft dit dan voor effect op de download? start hij dan trager, of downlaod hij ook trager?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:50:
nog ff 1 ding
als ik het maximale aantal connectie met azureus van 400 naar 50 breng bijv, wat heeft dit dan voor effect op de download? start hij dan trager, of downlaod hij ook trager?
ja dan wordt die inderdaad trager,minder bronnen. bittorent valt overgens nog wel mee als je de upload een beetje binnen de perken houdt,

wat dacht je hier dan van :

Total active translations: 2935 (0 static, 2935 dynamic; 2935 extended)

ed2k met overnet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of xp sp2 je probleem is kun je simpel vaststellen door in de eventvwr te kijken. (ook best ver terug in de tijd)

File-> run -> eventvrw en

als je onder system dan "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." ziet dan helpt die patch, anders is gewoon je router overbelast of heb je een ander probleem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

leuk_he schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:38:
Of xp sp2 je probleem is kun je simpel vaststellen door in de eventvwr te kijken. (ook best ver terug in de tijd)

File-> run -> eventvrw en

als je onder system dan "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." ziet dan helpt die patch, anders is gewoon je router overbelast of heb je een ander probleem.
Wat ze structurele input noemen :)
_/-\o_

Verwijderd

Heb hier precies hetzelfde... dan begint mn Belkin Routert te bokken, en kost het internet pas terug als die gereset is, en als het dan NOG niet werk, het modem, anders heeft chello me gebanned.. :P

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:26:
wat dacht je hier dan van :

Total active translations: 2935 (0 static, 2935 dynamic; 2935 extended)

ed2k met overnet.
Als ik hier ed2k opstart met flink wat downloads:

show ip nat statistics
Total active translations: 5975 (0 static, 5975 dynamic; 5975 extended)

Het probleem zit hem erin dat de standaard consumenten router een NAT tabel heeft die vaak maar iets rond de 1024 entries kan bevatten (Linksys'en bijv.), met een beetje geluk 2048. Als ik mijn router beperk tot 1024 translations kan ik op een gegeven moment ook niet meer internetten omdat de NAT tabel vol is. Een concrete oplossing heb ik helaas niet behalve dus dat je het max. aantal connecties van je client omlaag gooit en een firmware update wil ook nog wel eens helpen.
Pagina: 1