Toon posts:

Schokkerig beeld tv Geforce FX 5500 tv Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Tornado Geforce 256 MB TV-out kaart in mijn computer zitten.

Nu heb ik het volgende gedaan, maar nog steeds blijft het beeld met vertraging op mijn tv komen:

- Dual Monitor van Nvidea gestalleerd en ingesteld
- Resolutie TV op 640 x 480 gezet
- Beeld gekloond, beeld apart.
- Tvtool versie 9.7, echt alles geprobeerd...

Ik heb een redelijk karige CPU (Pentium 3, 550 MHZ met 288 MB Intern) :Z

Ik heb een Samsung 100 Hz televisie

Wat mij tot op heden ook nog steeds niet gelukt is om de output naar de TV op 100 Hz te krijgen, kan helaas alleen kiezen uit 60 HZ :? .

Iemand een idee? _/-\o_

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer 50Hz, en gebruik daarvoor Powerstrip.

Verwijderd

Topicstarter
Snap er geen hout van... Beeld is nu wel goed! Refreshrate naar 50 Hz gezet. Maar als ik vervolgens met tvtool het beeld naar mijn televisie doorschakel (Res 640 x480) en bij powerstrip naar de refresh instelling kijk staat deze op ineens op 195 Hz. Maar het beeld is wel goed!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je moet natuurlijk niet meerdere tools door elkaar gebruiken, grote kans ook dat je een foute waarde krijgt. En gebruik ook nieuwst mogelijke drivers zolang je kaart er geen problemen me heeft. Eventueel kan je nog 800x600 proberen (dan kan de hele PAL res. er tenminste op geschaald worden en hoeven er geen lijnen te vervallen) of nog beter, een res. van 720x576 aanmaken. Staat 'ie ook netjes op PAL? Verder moet je zo dicht mogelijk bij de 50Hz zien te geraken, en even testen op film's met veel camera pan's. LOTR bijv. is mooi testmateriaal daarvoor.
Als Powerstrip niet exact 50Hz kan instellen kun je even experimenteren welke wel in te stellen waarden daar vlak naast werkelijk goed beeld opleveren.
Verder kan het ook heel belangrijk zijn de laatste stuurprogramma's voor je audio te installeren, ook die kan de boel ophouden (event. Reclock gebruiken).
En ook er voor zorgen dat je schijfcontroller optimaal kan presteren.

[ Voor 63% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-05-2005 19:28 ]