wireless valt weg in meterkast

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:14

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een 802.11g wireless ADSL modem van Zyxel (ADSL van Tiscali 4Mbit/640kb) in de meterkast geïnstalleerd (omdat daar mijn telefoonlijn binnenkomt).
Lekker weggewerkt dacht ik.

Nu heb ik vele disconnects, soms een uur lang niet. Soms om de minuut. Deze disconnect zijn alleen maar van korte duur. Hij reconnect binnen tien seconden weer. Maar toch hinderlijk natuurlijk.
Nu dacht ik dat dit aan de bekabeling in de meterkast moest liggen, dus heb ik de modem uit de meterkast gehaald en sinsdien geen disconnects meer (hij staat er nu 2u buiten, midden in de gang).

Een vriend van mij (electrotechnicus) die zegt dat de storingen miniem zijn en dat het daar niet aan kan liggen. Een andere vriend (IT'er) zegt dat zijn ouders ook zo'n ding in de meterkast hebben liggen en dat die nooit stoort. De GoT search levert mij topics op met posts van gebruikers die elkaar tegenspreken.

Nu wil ik graag weten hoe het nu precies zit. Of iemand mij met argumenten en bewijzen kan vertellen waarom mijn modem in de meterkast stoort.

En nu ik toch bezig ben of iemand een mooie oplossing weet om mijn modem niet midden in de gang of aan de muur geschroefd te hebben.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
kan je modem niet aan de binnenkant van de deur? miss stoort het daar wat minder?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

Reptile209

- gers -

Valt het wellicht te herleiden op een koelkast of ander zwaar apparaat dat aanslaat -> hoge belasting van je stroomnet -> storing? Dat het volgens een electrotechnicus en een IT'er hoort te werken, zegt m.i. niet zo veel: bij jou werkt het immers niet :+. Misschien zitten de stroomleidingen bij jou raar, eventueel in combinatie met betonwapening of andere storende factoren (magnetron, draadloze/mobiele telefoon) die je net over de rand duwen.
Als je het niet tot iets electrisch kunt herleiden zo ik inderdaad, zoals consolefreak suggereert, eens spelen met de plaatsing van het modem. Zijn de antennes draaibaar? Kan 'ie aan een andere muur in je meterkast (of aan de deur omdat hout lekker transparant is voor WiFi)?

Edit: kijk bij een disconnect eens naar het WiFi kanaal dat in gebruik is. Misschien dat er een of twee gestoord worden. Probeer in dat geval eens of je een vast kanaal kunt gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 17-05-2005 18:03 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
De modem heeft een eigen groep gekregen :-) (waar de vaatwasser ook aan komt tzt), dus daar kan het niet aan liggen.

Ik zal de tip van consolefreak opvolgen. Kijken of dat helpt idd.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01

Reptile209

- gers -

Ik bedoelde niet persé de belasting op dezelfde groep als de modem, maar storing rondom de leidingen waarop een zwaar apparaat hangt. EL-er in da house die weet of dat überhaupt kan: meer straling/storing rond een kabel die zwaar belast wordt? Of naar een apparaat dat ranzige signalen op het stroomnet gooit?

Zo scherp als een voetbal!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Maar het is toch raar dat de afgelopen 3 uur er geen disconnects meer zijn geweest? Ik heb de modem nu tegen de deur van de meterkast aangezet. Kijken wat er gebeurt.

UPDATE: helemaal onderin de meterkast onder de gasmeter tegen de rechtermuur aan, lijkt het goed te gaan. Nog geen disconnect gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Galois op 17-05-2005 19:18 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

dan lijkt het dus toch op electronische inteferentie met een stroomleiding, probeer ook ngo even kanalen te switchen dat kan echt helpen.

Overigens heb ik in mijn meterkast (uit 2002 dus allemaal strak geissoleerd) geen enkel probleem. Ik heb modem en router op de gasmeter staan en ze zitten samen met de wasmachine op een groep, nooit problemen mee gehad.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1