Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:25:
Ik ben me ook al een tijdje op een imac aan het oriënteren, alleen maak ik me een beetje zorgen over de opmerkingen over heating problems op dit forum
http://engadget.com/entry/1234000193034430/ Ik weet niet of die problemen er nog steeds zijn, maar ik moet er niet aan denken dat zo'n duur speeltje overhit raakt na mn garantie periode. Ik heb dit al eerder hier op het forum gevraagd, maar er wordt niet echt op gereageerd jammergenoeg.
Ik heb de iMac al inmiddels 2 weken en heb geen hitte problemen ondervonden. Ik draai de processor altijd maximaal, want als ik een spel speel kan de 'automatic' instelling het geheeel vertragen (tenminste, dat had ik begrepen, nog niet getest). Mijn processor draait dus al 2 weken op de volle 100%.
Ik denk dat de hitte problemen iets van de 1e generatie iMac's G5 was. Om deze reden wordt vaak het advies gegeven om nooit een 1e generatie van een nieuw soort Mac te kopen, je hebt (grote) kans te maken te krijgen met de zgn. kinderziekten.
Wanneer -in de toekomst- de PowerBook G5 op de markt komt, kan men het beste nog even een aantal maandjes wachten op de eerste revisie
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.