[iMac] 1.8 Ghz of 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78989

Topicstarter
Ik wil binnenkort een iMac aanschaffen, ik twijfel tussen de 1.8 Ghz (600 FSB) of de 2.0 Ghz (667 FSB), maar aangezien ik wil Photoshoppen, Illustrator, Indesign e.d. wil draaien (voor de hobby, dat wel) twijfel ik welke ik moet kiezen.

Het scheelt immers € 200, wat ik ook voor iets anders kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Het verschil tussen 1.8 en 2.0 ghz is minimaal en je zult het niet merken, zeker niet bij de programma's die jij opnoemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

In de 2 Ghz zit ook standaard superdrive hè... Maar hij is niet groter, en het verschil tussen 1,8 en 2 is niet zo heel groot.. Aan de andere kant zou ik wel zo groot mogelijk doen, want computers zijn snel verouderd.. (macs dus ook:p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 132657 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:57:
In de 2 Ghz zit ook standaard superdrive hè...
Daar zit ik inderdaad ook mee.

Denk dat die 2 Ghz toch de beste keus wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066

Ben voor de 2 Ghz gegaan maar dat kwam door de 20" :-). Nu maar hopen dat dat ding snel binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor 110 euro heb je een setje met een DVD-brander + usb2/fw externe kast inclusief kabels. Die 200 mhz is een verbetering van 11 procent. Dat zul je effectief niet merken. Ik zou het daarom zelf niet doen. Mocht je nog/al een "gewone" dvd brander hebben, dan zou je die ook in een externe case kunnen stoppen. Kost je ongeveer 50 euro. Dat bespaart je 100-150 euro.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/nan1/got/back.jpg

Het enige wat je dan kan zeggen is: voor die 100 euro wil ik hem wel intern hebben. That's up to you. Ik mieter straks gewoon die brander van 50 euro er uit om er dan een blueray brander in te duwen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Q op 17-05-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Lees ook ff dit verhaal: Mac Mini vs. Imac Beste keuze in dit geval?

Zoals je kan zien in de tabel is het scherm van de 20" aanzienlijk beter. Zelf ben ik voor de 20" gegaan en vind het apparaatje absoluut zijn geld waard.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MacWolf schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:38:
Lees ook ff dit verhaal: Mac Mini vs. Imac Beste keuze in dit geval?

Zoals je kan zien in de tabel is het scherm van de 20" aanzienlijk beter. Zelf ben ik voor de 20" gegaan en vind het apparaatje absoluut zijn geld waard.
Heb ik gelezen.

Maar voor de 20" heb ik geen €'tjes. Daarbij vond ik de kwaliteit van het 17" scherm ook erg mooi.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 78989 op 17-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Q schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:19:
Voor 110 euro heb je een setje met een DVD-brander + usb2/fw externe kast inclusief kabels.
offtopic:
waar heb je dat firewire kastje gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479

Met betrekking tot het aantal hertz valt het wel te verwaarlozen. Toch heb ik gekozen voor het 20" model. Je zal altijd vast blijven zitten aan het formaat van je scherm. Voor die paar honderd euro meer heb je wel de beste iMac die er is. Ik heb hem trouwens vandaag binnen gekregen. Mijn vertrouwen in Apple was wel heel groot. (Nooit eerder OSX gebruikt of uberhaupt een iMac in het echt gezien. :D :Y) Het enigste wat ik kan zeggen is OMFG!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144479 op 17-05-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Mijn reden voor de 20" is precies hetzelfde, volgens mij ga ik er echt spijt van krijgen wanneer ik een 17" zou kopen.
Plus de verkoopwaarde zal hoger blijven, aangezien het een topmodel is.

Deze week bestellen gok ik, alleen nog effe hopen dat ik hem via een bedrijf kan kopen. Anders de onderwijskorting. Scheelt toch weer 200 euro!

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144479 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:02:
Met betrekking tot het aantal hertz valt het wel te verwaarlozen. Toch heb ik gekozen voor het 20" model. Je zal altijd vast blijven zitten aan het formaat van je scherm. Voor die paar honderd euro meer heb je wel de beste iMac die er is. Ik heb hem trouwens vandaag binnen gekregen. Mijn vertrouwen in Apple was wel heel groot. (Nooit eerder OSX gebruikt of uberhaupt een iMac in het echt gezien. :D :Y) Het enigste wat ik kan zeggen is OMFG!
Heb je hem besteld op de Applestore? Zo ja, mag ik weten wanneer: kan ik zelf een beetje rekenen wanneer ie bij mij binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87066 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:22:
[...]

Heb je hem besteld op de Applestore? Zo ja, mag ik weten wanneer: kan ik zelf een beetje rekenen wanneer ie bij mij binnenkomt.
Afgelopen woensdag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Q schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:19:
Voor 110 euro heb je een setje met een DVD-brander + usb2/fw externe kast inclusief kabels
En voor € 119 heb je een mooiere (in USB2 en FW):
Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_large/optical_porsche_slim_usb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 17-05-2005 20:35 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

dolby schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:59:
[...]

offtopic:
waar heb je dat firewire kastje gekocht?
Alternate, het is de MAP-H51C1G + een nec 3520 zilver. Kleurt niet onaardig bij m'n iBook.

die van OZ is wel mooier, maar de specs van de brander zijn minder + het vervangen van de slimline brander is ook niet goedkoop, als het al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[ZIJSPOOR] Is er controle op de onderwijskorting bij de Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Anoniem: 78989 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:24:
[ZIJSPOOR] Is er controle op de onderwijskorting bij de Apple Store?
Eigenlijk nooit (ik heb heel veel bestellingen gedaan via de Apple Store. Toch ben je wel student? Anders ben je eigenlijk illegaal bezig, hoewel ik zeker weet dat het je wel zou lukken.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb vanmiddag een 20" bestelt en er werd mij ook een optie aangeboden om een oud model maar dan wel mét airport en BT en 512MB.

Toch heb ik de 2Ghz genomen, vooral omdat er een nieuwe videokaart in zit en een grotere HDD plus een 8x dual layer brander!

Dat was me die 290 euro wel waard

Kan echt niet wachten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn iMac G5 20" woensdagmiddag besteld en gisterenochtend kwam ie binnen; belachelijk hoe snel dat ging!!! :)

En dat ding draait als een tierelier :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87066 op 21-05-2005 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Anoniem: 87066 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 08:27:
Ik heb mijn iMac G5 20" woensdagmiddag besteld en gisterenochtend kwam ie binnen; belachelijk hoe snel dat ging!!! :)

En dat ding draait als een tierelier :Y
Apple store? Of een retailer?

Ik heb hem bij een retailer besteld, die heeft een kale iMac besteld bij Apple en bouwt hem zelf om naar mijn wensen. Zou veel in tijd schelen omdat het dan geen BTO was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Applestore :-). Ik heb de standaard keuzes genomen, maar die waren absoluut voldoende voor me. Die 512 MB heb ik er inmiddels zelf ingeklikt; 50 euro bij de Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik ben me ook al een tijdje op een imac aan het oriënteren, alleen maak ik me een beetje zorgen over de opmerkingen over heating problems op dit forum http://engadget.com/entry/1234000193034430/ Ik weet niet of die problemen er nog steeds zijn, maar ik moet er niet aan denken dat zo'n duur speeltje overhit raakt na mn garantie periode. Ik heb dit al eerder hier op het forum gevraagd, maar er wordt niet echt op gereageerd jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Anoniem: 39835 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:25:
Ik ben me ook al een tijdje op een imac aan het oriënteren, alleen maak ik me een beetje zorgen over de opmerkingen over heating problems op dit forum http://engadget.com/entry/1234000193034430/ Ik weet niet of die problemen er nog steeds zijn, maar ik moet er niet aan denken dat zo'n duur speeltje overhit raakt na mn garantie periode. Ik heb dit al eerder hier op het forum gevraagd, maar er wordt niet echt op gereageerd jammergenoeg.
Ik heb de iMac al inmiddels 2 weken en heb geen hitte problemen ondervonden. Ik draai de processor altijd maximaal, want als ik een spel speel kan de 'automatic' instelling het geheeel vertragen (tenminste, dat had ik begrepen, nog niet getest). Mijn processor draait dus al 2 weken op de volle 100%.

Ik denk dat de hitte problemen iets van de 1e generatie iMac's G5 was. Om deze reden wordt vaak het advies gegeven om nooit een 1e generatie van een nieuw soort Mac te kopen, je hebt (grote) kans te maken te krijgen met de zgn. kinderziekten.

Wanneer -in de toekomst- de PowerBook G5 op de markt komt, kan men het beste nog even een aantal maandjes wachten op de eerste revisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ok bedankt, dat wilde ik even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MacWolf schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:49:
[...]

Ik heb de iMac al inmiddels 2 weken en heb geen hitte problemen ondervonden.
Dus je iMac is stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoor mijn iMac niet. Zelfs als ik mijn oor op de iMac leg, dan pas hoor ik vaag geblaas/zoem. O+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 144479 op 22-05-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mijne is ook behoorlijk stil, hoewel ik hem licht hoor zoemen als ik er achter zit. Ik heb wellicht betere oren dan Cagalli... :)
Pagina: 1