Toon posts:

Wireless internet in datacenter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb bij een colo boer een aantal servertjes staan en voer daar regelmatig werkzaamheden in het datacenter uit. Ik zit vaak met mijn laptop voor meerdere uren achter het rack, wat nou niet zo plezierig zit met je laptop op schoot. Naast de data vloer is er wel een ruimte waar je kan zitten met je spullen, echter is hier geen internet verbinding beschikbaar die je zo kan gebruiken.

Nu zat ik te denken, als ik nou een wireless access point in het rack plaats (wat toegestaan is), dan kan ik daar zo uiteraard gewoon mee op internet.

Ik heb net via de search gezocht op een aantal zoek termen maar kon niet echt iets vergelijkbaars vinden, excuses als ik er overheen heb gekeken.

Ik heb hier nog een oude sitecom Broadband Router staan met wireless support. Het type weet ik zo niet uit mijn hoofd, hij ligt ergens in de kast. Kan ik dit ding zo aansluiten op het netwerk van mijn colo boer en het ding een vast IP geven? Kan ik dan zo op internet zonder problemen met het netwerk daar te veroorzaken? Aangezien ik er dan een router op ga hangen :o .

Of heb ik echt een access point nodig zoals deze: http://213.206.102.189/My...uctID=75379&productType=1

Voordat ik daar met het verkeerde in mijn handen sta en er nog niks aan heb. Alvast bedankt.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:18
Is het geen idee om de coloboer gewoon voor zn klanten zoon ding op te laten hangen? Heb je dat al gevraagd?

Verwijderd

Topicstarter
Speedener schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:01:
Is het geen idee om de coloboer gewoon voor zn klanten zoon ding op te laten hangen? Heb je dat al gevraagd?
Willen ze niet doen, helaas... Ik zelf mag er wel een neer hangen maar moet dan wel weten wat ik precies moet hebben :*).

Verwijderd

je moet dan inderdaad een wireless access point hebben, de vraag is natuurlijk of ie rechtsreeks op het netwerk kan, want waarschijnlijk moet jij betalen voor een IP, of heb ik het dan mis? Je zou hem natuurlijk ook op je server kunnen aansluiten en vervolgens het internet kunnen delen met je access point. Vergeet natuurlijk niet voordat je die ruimte verlaat de access point uit te zetten, anders kunnen anderen natuurlijk in jouw acces point komen als je er geen WEP beveiliging op plaatst (wat sowieso niet zo ingewikkeld te kraken is).

edit;
Ik bedenk me net dat je dan natuurlijk ook een wireless kaart in je server kan zetten als daar plek voor is en op die manier het internet te delen. Das wat goedkoper dan een access point op je server aan te sluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. IP's kan ik gratis krijgen dus dat is het probleem niet.