Toon posts:

PC133 mem kapot na 150 MHz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn FSB op 150MHz heb gezet deed m'n PC niets meer. Start niet meer op. Lampjes van m'n keyboard blijven branden en ik krijg geen beeld. CMOS clearen helpt ook niet. Met 64MB PC100 kan ik wel opstarten en de BIOS in. Is mijn reepje nu kapot of is hier iets anders aan de hand?

ABIT VT6X4/ P3733-133/ 128MB PC133

ThanX!!!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

Heb je al wel geprobeerd om de FSB weer terug te zetten op 133? Denk het wel maar ja... Toch voor de zekerheid even vragen.
Probeer anders het reepje even in een andere bank te zetten.

Verwijderd

Kijk, in principe kan elke component natuurlijk kapot gaan als je hem buiten z'n specs gebruikt. Maar tegenwoordig zitten er vaak zulke grote marges bij, dat in jouw geval 133 => 150 me wel erg stug lijkt. Ik had zelf ooit een Asus P5A-B met AMD K6-2 350. Toen ik dat kocht, had ik nog geen PC100 geheugen (alleen PC66) dus eerst maar ff m'n ouwe P200MMX erin. Per ongeluk had ik de jumpers in spiegelbeeld geplaatst, wat volgens de manual inhield dat er een bus van 120MHz op het RAM stond ipv 66. Eerst wist ik het niet, dus dat zootje stond rustig 5 minuten met zwart scherm op 3x120 te draaien... later RAM eruit gehaald, en er bleek helemaal niks mee aan de hand te zijn. Dus het lijkt me heel sterk dat jouw PC133 door die 17MHz extra de geest al heeft gegeven...