Toon posts:

XFX6600GT met ZM80D-HP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een XFX 6600 GT. Daar wil ik de Zalman ZM80D-HP op gaan plaatsen. Alleen nu lees ik dat het voor deze kaart eigenlijk wel nodig is om de optionele Zalman ZMOP1 daarbij te nemen.

Graag jullie mening of ik mijn 6600GT kan draaien met alleen de ZM80D-HP passiefe koeling of is het toch echt aan te raden om de ZMOP1 daarbij te nemen. (kaart draait volledig standaard).

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:11
De 6600 GT wordt stock al vrij warm dus ik zou voor de ZMOP1 erbij pakken, als je stabiel en zeker wilt draaien

Specs

Verwijderd

Check je temparatuur van de GPU onder "load" met rivatuner. Ik neem ook aan dat je dus niet gaat overklokken :D.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alleen nu lees ik dat het voor deze kaart eigenlijk wel nodig is om de optionele Zalman ZMOP1 daarbij te nemen
Wat denk je ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bertus op 17-05-2005 18:01 . Reden: tags gezet ]

Heeft ook een computer!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33
Het zal niet meteen stuk gaan zonder die koeler.
Als ik jou was, liet ik 'm een nachtje stampen op grafische benchmarks, en als-ie 's ochtends nog werkt (dus als-ie niet is vastgelopen), zou ik eens aan de heatsink voelen. Is-ie niet aan te raken zo heet, zou ik er een koeler op monteren (liefst eentje waarbij je het toerental kan regelen). Is-ie handwarm is er niets aan de hand. Is de pc inderdaad vastgelopen zul je er echt een koeler op MOETEN monteren.

[ Voor 16% gewijzigd door 0siris op 17-05-2005 18:06 . Reden: beetje duidelijker hoop ik ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
0siris schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:03:
Het zal niet meteen stuk gaan zonder die koeler.
Als ik jou was, liet ik 'm een nachtje stampen op grafische benchmarks, en als-ie 's ochtends nog werkt (dus als-ie niet is vastgelopen), zou ik eens aan de heatsink voelen. Is-ie niet aan te raken zo heet, zou ik er een koeler op monteren (liefst eentje waarbij je het toerental kan regelen). Is-ie handwarm is er niets aan de hand. Is de pc inderdaad vastgelopen zul je er echt een koeler op MOETEN monteren.
Als ik mijn 9800 xt zonder extra koeler laat lopen krijg ik artifacts en etc.
Kan je nagaan wat een 6600 gaat doen :P

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem dat zalman koelertje er dan wel bij. ;)

Want ik wil graag wel dat de kaart het nog even blijft doen...

Bedankt allemaal.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Als je er toch een fan op moet zetten kun je beter meteen naar de VF700 serie van zalman kijken. Die zijn veel compacter, net zo stil en koelen ook beter. :)

Goud is geen geld

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

Mentalist

[avdD]

Frank_Knopers schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:35:
Als je er toch een fan op moet zetten kun je beter meteen naar de VF700 serie van zalman kijken. Die zijn veel compacter, net zo stil en koelen ook beter. :)
Als je er toch een fan op moet zetten kun je beter meteen naar de NV Silencer 6 van Arctic Cooling kijken. Die is veel compacter, net zo stil en blaast de warme lucht meteen uit de case.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik heb een gigabyte versie hiervan
http://www.giga-byte.com/...oducts_GV-NX66T128VP.htm#
en die worden passief gekoeld.
Ik heb er nog niet heel veel mee gegamed maar met 1 kaart en een uur unreal 2004 was de kaart 60 graden uiteindelijk als ik het goed heb, niet heel erg spannend dus.
Wel heb ik goede airflow in m'n kast en da's wel nodig met een pasieve koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch dan voor de Zalman VF700 ga. Want die maakt nog minder DB geluid dan dat optionele koelertje van zalman.

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:01:
[...]

Als je er toch een fan op moet zetten kun je beter meteen naar de NV Silencer 6 van Arctic Cooling kijken. Die is veel compacter, net zo stil en blaast de warme lucht meteen uit de case.
Hmm, meerdere tests hebben laten blijken dat de Zalman gewoon beter is. Ook de ervaringen leert ons dat. De fan van Arctic gaat steeds meer herrie maken enz. enz. Zal het hierbij laten, het is al een beetje off-topic :+

Verwijderd

Topicstarter
Haha, inmiddels voor mij al niet meer off topic hoor.

Mijn keuze gaat nu ook uit naar de VF700. Ik ga de morgen 2 halen. Alleen is nog me geld terug krijgen van de ZM80D-HP. Maar dat moet lukken.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb hem er ook opgezet hier, wat een stilte! >:) En volgens rivatuner 32 gr idle :9 (en dat met de alcu versie).

Pc heeft hdd probleempjes, dus ik bench morgenaaf pas even stressed temp kunnen testen als de nieuwe hdd binnen is.

• Mentalist
  • Laatst online: 19:18

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:26:
[...]

Hmm, meerdere tests hebben laten blijken dat de Zalman gewoon beter is. Ook de ervaringen leert ons dat. De fan van Arctic gaat steeds meer herrie maken enz. enz. Zal het hierbij laten, het is al een beetje off-topic :+
Het ontwerp van de Silencer blijft naar mijn mening wel beter, ik heb er nooit van gehoord dat de fan van de Silencer meer herrie gaat maken..

Maargoed, de Zalman zal ook geen slechte keus zijn :). Wou er alleen even op wijzen dat er ook nog een alternatief is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de VF700. Hij is lekker stil :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:47:
Ik heb de VF700. Hij is lekker stil :P
Ik ook. Zou ik gewoon voor gaan. Past ook op de AGP versie. Ik hoor niets en het blijft heerlijk koel...het verschil tussen stressed en niet-stressed is max 15 graden.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 16:28

rimpeldinky

nani?

hmm, ik heb de agp versie, en buiten best wel een hoeveelheid gene*k om die er op te krijgen (moet stuk gedraait worden en je moet de gf4 blokken gebruiken) is de mijne geheel pasief gekoeld, ook tijdends HL2, UT2k4 etc geen enkel probleem

*burp*

• D-Three
  • Laatst online: 06-02 21:19
Het wordt trouwens door Zalman zelf aangeraden om een VF700 te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf700_list.gif

Indien je de VF700 wil gebruiken in combinatie met een 6600GT AGP, is het aangeraden eerst dit te lezen: http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Verwijderd

Topicstarter
Daarom heb ik ook gekozen voor de Zalman VF700.

• D-Three
  • Laatst online: 06-02 21:19
Had ik gelezen maar dit wou ik even geven als aanvulling ;) Dat had ik er misschien moeten bij zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 19-05-2005 11:32 ]

Pagina: 1