[Dual-systeem] Elke P3 processor mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:09

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
De search en google konden mij eigenlijk niet verder helpen, vandaar dit topic.

Ik heb nu al een tijdje sporadisch mijn Costa Rica (Pentium 3 proc , socket370 , 133 mhz fsb , 667 mhz) draaien. Hier ben ik best tevreden over en het beestje wordt ook totaal niet warm. Maar ik kon me toendertijd herinneren en 2 van iemand over genomen te hebben. Na wat klein zoekwerk op mijn kamer heb ik de andere ook gevonden.
Dit blijken dus 2 identieke processoren te zijn. Met identiek bedoel ik dus ook alles, zelfs de nummering op de voorkant (stepping etc.). Nu dacht ik bij mezelf, het zou gaaf zijn daar een dual-setup mee te kunnen maken, maar hoe ik ook zoek of kijk, er staat nergens welke processoren daar nou wel en welke nou niet geschikt zijn.

Daarom mijn vraag :
Is er ergens een tabel oid om te kunnen zien of mijn processor kan draaien in duale modus ? Aangezien het hier om 2 identieke processoren gaat is de kans al wat groter, maar om direct daarvoor een dual-socket370 mobo te kopen vind ik weer wat ver gaan.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
Zo uit m'n hoofd kun je Pentium Pro en hoger in dual setups gebruiken. Uitzondering hierop zijn vaak de Celeron afgeleides van diezelfde cpu's.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:58
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p3.php
De P!!! Coppermine en de P!!!-S Tualatin met 512KB L2 cache ondersteunen wél fabriek-af SMP.
De P!!! Celeron en de P!!! Tualatin met 256KB cache ondersteunen géén SMP en dit is ook niet om te zeilen door een modificatie.
Zoek op diezelfde pagina welke CPU je precies hebt, en kijk of het de juiste core heeft

[ Voor 4% gewijzigd door OnTracK op 17-05-2005 16:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Kawaii
  • Niet online
De pentium III (iig coppermine) is te gebruiken in dual CPU setups. Je moet bij je mobo alleen erop letten dat de ondersteuning hiervoor goed is, een BIOS update doet daarvoor vaak wonderen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kawaii op 17-05-2005 16:58 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
OnTracK schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:48:
http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p3.php

[...]
Zoek op diezelfde pagina welke CPU je precies hebt, en kijk of het de juiste core heeft
Op die pagina was ik idd ook al aanbeland, alleen het type "costa rica" staat er niet bij. Wat er het dichtst bij in de buurt zou komen is de Pentium !!! 667 Coppermine. Er asociaal van uitgaande dat het ook echt een coppermine is zou het dus moeten kunnen begrijp ik hieruit ?

De release (uitgaande van voltage-specs) is trouwens "cB0 (6-8-3) 03/2000", waarvan de datum ook klopt met dat wat op de processor zelf staat.

Ik kan alleen niet ontdekken (of ik ben vandaag kippig) waar staat dat die processor geschikt is voor het draaien in duale vorm.

• OnTracK
  • Laatst online: 10:58
Ctrl + F werkt best goed hoor :P

helemaal onderaan dus, bij "P!!! SMP".

(En je mag ervan uitgaan dat de gegevens op die site juist zijn. Ik heb er nog nooit wat fouts aan ontdekt, en 'tis gemaakt door onze eigen BalusC)

[ Voor 56% gewijzigd door OnTracK op 17-05-2005 17:04 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
hoe zit dat eigenlijk ?:
als je 2 X een processor van 1.5 Ghz hebt , heb je dan 3 of kan je niet op die manier er mee rekenen .

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Noork
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:47:
Zo uit m'n hoofd kun je Pentium Pro en hoger in dual setups gebruiken. Uitzondering hierop zijn vaak de Celeron afgeleides van diezelfde cpu's.
Ook de 486 en pentium 1 niet te vergeten.

• Noork
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:07:
hoe zit dat eigenlijk ?:
als je 2 X een processor van 1.5 Ghz hebt , heb je dan 3 of kan je niet op die manier er mee rekenen .
Het is niet te vergelijken. Een dual setup gaat niet op z'n bek wanneer je zwaar aan het encoden/decoden/rarren/zippen etc bent.

[edit]Oeps, 2 posts na elkaar

[ Voor 7% gewijzigd door Noork op 17-05-2005 17:09 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:07:
hoe zit dat eigenlijk ?:
Zo kun je volgens mij niet rekenen. Je kunt alleen beide processoren andere taken laten opknappen tegelijk, en daar zit het snelheidsvoordeel in.

Ontopic verder :
@ OnTrack

Daar las ik een beetje overheen.... mijn excuses!

Nu heb ik dus deze informatie
code:
1
2
De P!!! Coppermine en de P!!!-S Tualatin met 512KB L2 cache ondersteunen wél fabriek-af SMP.
De P!!! Celeron en de P!!! Tualatin met 256KB cache ondersteunen géén SMP en dit is ook niet om te zeilen door een modificatie.

Alleen wat wil nou ... ik heb geen van beide. Ik heb geen coppermine met 512 kb cache , en ook geen celeron of tualatin met 256kb cache. Ik heb een coppermine met 256 kb cache !!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Costa Rica staat trouwens niet voor het type of iets dergerlijks.
Het is de plaats/fabriek waar de CPU gemaakt is.
moet je lezen als:
De (P!!! Coppermine) en de (P!!!-S Tualatin met 512KB L2 cache) ondersteunen wél fabriek-af SMP.
De Coppermine p3 had altijd 256KB L2 cache. Er was ook een Tualatin versie met 256KB cache. Vandaar dus :)

[ Voor 62% gewijzigd door Leon T op 17-05-2005 17:12 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Tweakertje schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:09:
Costa Rica staat trouwens niet voor het type of iets dergerlijks.
Het is de plaats/fabriek waar de CPU gemaakt is.

[...]
moet je lezen als:

[...]

De Coppermine p3 had altijd 256KB L2 cache. Er was ook een Tualatin versie met 256KB cache. Vandaar dus :)
Ah ! Nu ben ik stapje verder ! :D

Ik ga er vanuit dat ik ze dus in dual-setup kunnen draaien. Bedankt voor de info!

Dit topicje mag doodbloeden wat mij betreft :).

Verwijderd

voor de p3 katmai weet ik niet zeker,maar coppermine wel , is dat ze niet eens echt van dezelfde stepping hoeven te zijn. het is alleen wel zo dat enkele steppings niet voor dual geschikt zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Khaine666 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:45:
De search en google konden mij eigenlijk niet verder helpen, vandaar dit topic.
Vóór het searchen en Googlen had je in feite de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum moeten doornemen ;)

PMG FAQ » SMP FAQ » Welke processoren kunnen SMP'en?
En wat betreft SMP-fähige P!!! steppings: Moet de CPU stepping gelijk zijn om mee te SMP'en?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 06:35:
[...]
Vóór het searchen en Googlen had je in feite de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum moeten doornemen ;)

PMG FAQ » SMP FAQ » Welke processoren kunnen SMP'en?
En wat betreft SMP-fähige P!!! steppings: Moet de CPU stepping gelijk zijn om mee te SMP'en?
Had ik geweten voor dit topic dat SMP dual-setup betekend (min of meer) dan had ik waarschijnlijk het topic niet gestart :).

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zit wat in. * BalusC heeft de inhoudsopgave subtieltjes aangepast. Zo duidelijker? ;)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:38:
Zit wat in. * BalusC heeft de inhoudsopgave subtieltjes aangepast. Zo duidelijker? ;)
Het is helemaal duidelijk nu :D. Ow en ... ik vond je pagina al overzichtelijk er zeer goed in elkaar steken hoor ! Laat daar geen misverstand over bestaan. Ik had er alleen geen id van dat die code voor dual-proc stond :).

Als ik een dual-socket370 mobo vind kun je binnenkort in CME een leuke review verwachten ;) !

Verwijderd

Die OEM en BOXED nr'tjes zijn wel lastig te lezen...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op mijn site? I know, maar deze zijn ook minder relevant. Anders worden de tabellen onnodig lang/breed ;) Het is lastig om de juiste/leesbare 6pt monospace lettertype te vinden dat op zowel IE als Mozilla leesbaar is. Zonder antialiasing ziet het er op IE het beste uit. Met antialiasing weer op Mozilla. Sja.

[ Voor 68% gewijzigd door BalusC op 18-05-2005 13:00 ]

Verwijderd

offtopic: waar heb je de IBM PC Server 5x0 gelaten? ^^

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

offtopic:
Op de zolder :) Nostalgisch hubby/pruts/show object ;)
Pagina: 1