Arcserve 6.6, Netware 4.11 en lange bestandsnamen

Pagina: 1
Acties:

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
We hebben hier een Netware 4.11-systeem waarop ArcServe 6.6 draait. Het heeft een hele tijd niet goed gedraaid dus hebben we de hele boel geupdatet met een nieuwe scsi-controller, Dell tapebackup-unit, een hoog nodige Netware 4,11 service pack en Arcserve 6.6 SP4 plus een tweetal patches voor Ultrium-support. Alles werk nu perfect behalve ... ik kan geen lange bestandsnamen backuppen. De ArcServe Manager geeft alles aan in 8.3 formaat (a la filena~1.doc).

Ik heb zover ik weet alles gecheckt en geprobeerd. TSA410 en TSANDS worden geladen, in de A6config.ini staat FullSMS op Yes, in de ArcServe Manager staat SMS ook voor DOS en Mac files aan. Ik heb de meest recente TSANDS/TSA410 versies van Novell geprobeerd te gebruiken (tsa5up10.exe), ik heb oude TSANDS/TSA410-versies geprobeerd, maar ook dat helpt niet. Ik heb LOAD SMDR NEW uitgeprobeerd, DSrepair gedraaid... ArcServe blijft halstarrig weigeren om de lange bestandsnamen te herkennen. Het heeft in de oude configuratie (oorspronkelijke ArcServe 6.6, Netware 4.11 SP 6) wel gewerkt maar daar heb ik nu niet zoveel aan natuurlijk. Afgezien daarvan, vanwege de in die ArcServe-versie ontbrekende Ultrium-support _moest_ ik wel de server updaten.

Nog andere suggesties en ideeen die ik nog zou kunnen uitproberen....?

[ Voor 21% gewijzigd door ymmv op 17-05-2005 17:41 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
heb je al een restore geprobeerd? ik meen me te herinneren dat de arcserve manager in "oude versies" wel lange filenamen kan restoren, maar dat ze niet zichtbaar zijn in de databaseclient.

Kun je in de logfiles zien dat de backup via SMS gaat? / errors te zien?

Dit vage probleem kwam ik ook nog tegen:
"There's a silly "feature" in Arcserve that will prevent Arcserve itself
from logging in if you disable logins and clear user connections. That
means that only the 1st volume will get backed up with long name space,
any further volumes won't"

[ Voor 51% gewijzigd door paulhekje op 18-05-2005 08:01 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
In de media-view van RESTORE zie ik de lange bestandsnamen inderdaad wel. Ik kan ze ook probleemloos terugzetten met de correcte namen, dus dat gaat goed. Alleen kan ik als destination alleen korte bestandsnamen kiezen. Kortom: in de database en op de tape zelf worden de lange bestandsnamen gebruikt maar in de userinterface van Arcserve zie je alleen de korte.

Wat ik verder vreemd vind is het volgende in de log-file:

May-18 15:17:10 531 Process all files via SMS
May-18 15:17:10 531 DOS OS2 files will be processed using SMS Engine

Als ik Google vind ik bijv ook referenties naar "DOS MAC LONG UNIX files will be processed using SMS Engine". Gaat daar misschien iets niet helemaal lekker waardoor Arcserve geen lange bestandsnamen verwacht?

• paulhekje
- gaat restoren naar originele locatie met originele lange naam dus goed?

DOS OS2 is een normale melding als omschrijving voor lange bestandsnamen. Voordat Windows 95 met lange bestandsnamen werkte kon je namelijk al OS2 namespace toevoegen aan een volume. In Netware 3 was het ook "load OS2" ipv : load Long".

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:31

DJ

Hmmz . . . ik heb veel met Netware 4.11 en ArcServe 6.6 gewerkt in het verleden. Ik heb nooit in de Manager met lange bestandsnamen kunnen werken overigens. Ze werden wel gebackupt en gerestored. Heb het ook nooit als vervelend ervaren.

Wat wij wel hadden was dat we op de Volumes altijd OS2 name space geladen hadden ipv MAC.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• paulhekje
dat heeft de TS ook: OS2 namespace is later veranderd in "LONG"

Pagina: 1