Herrie uit boxen bij internetactiviteit

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
ik heb alweer een tijdje een A7N8X-E deluxe moederbord met een Nforce soundstorm on-board.
Ook heb ik (alweer 4 jaar ofzo) zo'n 5.1 surorund geval van Creative.

Situatie voor de problemen: er kwam enigszins raar krakend geluid/ruis uit mijn speakers vooral bij HD activity, wel storend, niet onwerkbaar ofzo, speakers moesten op een behoorlijk volume staan om dit te horen. (= bekend probleem van de Soundstorm)

Situatie nu: (sinds ik wireless heb, 1 week ongeveer) teringherrie uit mijn speakers ongeacht hoe hard ze staan, als ze uit staan hoor ik niks. Herrie vooral bij internetactiviteit.

Waar kan dit aan liggen?
- boxen
- geluidskaart
- wireless kaart
- moederbord

of een combinatie?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:57
ikmattie schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:37:

Situatie nu: (sinds ik wireless heb, 1 week ongeveer) teringherrie uit mijn speakers ongeacht hoe hard ze staan, als ze uit staan hoor ik niks. Herrie vooral bij internetactiviteit.

Waar kan dit aan liggen?
- boxen
- geluidskaart
- wireless kaart
- moederbord

of een combinatie?
Waar denk je dat het zelf aan ligt? ;) Lijkt mij dat je even je wireless kaart eruit moet halen en kjiken of het dan nog gebeurt, wellicht je geluidskaart en wirelesskaart niet boven elkaar in de kast.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
Het 2e topic was ik nog niet tegengekomen...
vanavond eens ff wat dingen proberen dus
Archie_T schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:40:
[...]

Waar denk je dat het zelf aan ligt? ;) Lijkt mij dat je even je wireless kaart eruit moet halen en kjiken of het dan nog gebeurt, wellicht je geluidskaart en wirelesskaart niet boven elkaar in de kast.
Geluidskaart is on-board, wordt dus lastig.

[ Voor 28% gewijzigd door ikmattie op 17-05-2005 16:47 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik zocht gewoon op 'storing wifi speakers' :P

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tip:
open je geluidsmixer, en demp alle dingen die je niet gebruikt, ook even geavanceerd doen en alles aanvinken.
behalve dempen OOK even de schuifjes naar beneden, mijn oude pc had het ook, en daar kwam het door de CD kanaaltje.. als ik die dempte, EN schuifje naar beneden deed was het stil.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1