Toon posts:

[w2k server AD & Citrix] inloggen gaat goed na 2x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier hetvolgende probleem: vaak krijgen gebruikers bij de eerste keer inloggen op de Citrix server een foutmelding dat het profiel niet gevonden kan worden en dat er een locaal profiel gebruikt wordt. Als ik dan uitlog en weer direct op de Citrix server inlog vind hij dit profiel wel.

Om alvast wat gras weg te maaien, ik zou geen flauw idee hebben hoe ik dit probleem moet omschrijven in Google noch op de Citrix website. Ik hoop dat iemand hier een "aha" moment heeft en mij op weg kan helpen. Het komt misschien lui over maar woorden als "second time connect citrix no problem etc" gaat hier niet lekker werken ben ik bang.

Dit probleem treed alleen op bij de Citrix server, gebruikers die locaal inloggen op hun PC (en dus niet via Citrix werken) hebben dit probleem niet.

Wie heeft een AHA??

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
ahaaa, even een paar standaard vraagjes maar meteen.

Wat geeft je eventvieuwer waar? Welke Service Pack levels? Roaming Profile geactiveerd zoja hoe? Hebben alle gebruikers het? heeft je Admin account er ook last van?

Verwijderd

Topicstarter
Shit meer vragen dan antwoorden :-)

De meest voor de hand liggende antwoorden:
SP4 overal, Citrix Metaframe XPs 1.0 met feature release 2

Event viewer geeft error 1000
Windows cannot create profile directory \\server\tsprofiles$\barend.pds you will be logged on with a local profile only

We hebben roaming profile aanstaan, maar ik krijg in de event log ook meldingen dat hij die soms niet kan updateén.

Het vreemde is dat hij soms wel en soms niet deze melding geeft, onder admin account nooit btw. Na 2x inloggen is het probleem verholpen.

Verwijderd

zijn jouw TS profiles en normale roaming profiles dezelfde voor users?

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 10:18
Klinkt meer alsof de gebruiker in kwestie geen rechten heeft in die map, indien deze al gemaakt is/ingesteld is in de terminal services porfile, probeer eens bestanden aan te maken em te verwijderen in die map, indien dit al niet lukt heb je de reden waarom het inloggen deze foutmelding geeft, bij snel opnieuw inloggen wordt het tijdelijke profiel van de vorige sessie nog gebruikt, vandaar dat je de melding dan niet krijg.

Verwijderd

Topicstarter
TS profielen en normale profielen zijn niet hetzelfde.

De gebruiker heeft wel gewoon rechten om te schrijven op die server.

Verwijderd

Topicstarter
De complete melding:

Event Type: Error
Event Source: Userenv
Event Category: None
Event ID: 1000
Date: 17-5-2005
Time: 21:30:50
User: domainname\barend
Computer: CITRIX
Description:
Windows cannot create profile directory \\servername1\tsprofiles$\barend.pds. You will be logged on with a local profile only. Changes to the profile will not be propagated to the server. Contact your network administrator.

DETAIL - The network path was not found.

Netwerkpad is wel te vinden, is een normale hidden share.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
machine waar de profiles op staan is toevallig een DC :? of op een DFS :?

heb je mischien een trage verbinding tussen de citrix machine en je server waar je profiles op staan :? (denk het niet, maar ik vraag het toch even)

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;293660 ook gelezen :?

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 17-05-2005 23:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Ik had op de map waar de profielen weggeschreven werden de administrator full control gegeven. Deze weghalen en het "system" account toevoegen loste mijn probleem destijds op.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Ik denk dat je eens goed moet gaan kijken of je netwerk niet gewoon brak is. Dan krijg je namelijk ook veel problemen met profiles die niet geupdate of geladen kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje, netwerk brak; dat zou kunnen :-) we hebben de Citrix server op een speciale manier in het netwerk gehangen:

NIC1 hangt aan een switch waarop VPN users aankomen (via een VPN server)
192.168.100.12
255 255 255 0
gateway 192.168.100.254

NIC2 hangt aan het interne bedrijfsnetwerk
192.168.2.12
255.255.255.0
gateway 192.168.2.254

Ik kan me voorstellen dat hier iets mis mee is, vooral het gebruik van 2 verschillende Default GW's. Het komt er simpelweg op neer dat de Citrix server vanuit 2 domeinen bereikbaar is, elk met zijn eigen configuratie. Is hier iets mis mee?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:21
als de routeringen allemaal kloppen mag dat geen probleem zijn.
DNS / nameresolving werkt ook goed :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Erik; machine waar de profiles op staan is inderdaad een DC. We gebruiken geen DFS, netwerkverbinding is 1 Gbit of 100 Mbit.

Martijntje; system heeft full control op de map.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zie het volgende microsoft artikel:

Default Gateway Behavior for Windows TCP/IP
When default gateways are configured on multiple interfaces, the default route that is chosen for current use is based on the following:

• When there are multiple default routes in the routing table with the different metrics, TCP/IP for Windows XP and Windows Server 2003 chooses the default route with the lowest metric. If the adapters are of different speeds, then the adapter with the higher speed by default has the lower metric and is used to forward default route traffic.

• When there are multiple default routes in the routing table with the lowest metric, TCP/IP for Windows XP and Windows Server 2003 uses the default route corresponding to the adapter that is the highest in the binding order.
Als ik het artikel dus goed interpreteer kan er maar één default gateway tegelijk actief zijn. De tweede default gateway wordt veelal gebruikt voor redundancy.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1