Toon posts:

Ervaringen met DVD camcorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een camcorder gaan aanschaffen maar ik ben er nog niet uit welke type.
Ik zag dat er nu een aantal modelen op de markt zijn verschenen die direct opnemen op DVD. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met dit type camcorders zoals beeldkwaliteit, gebruikers gemak en achteraf bewerken van de opnames.

Alvast bedankt voor de info,

Bart.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met dit type camcorders zoals beeldkwaliteit, gebruikers gemak en achteraf bewerken van de opnames.
DVD camera's nemen direct op in MPEG2. Hierdoor is dit materiaal moeilijker te bewerken (er is altijd een re-compress nodig als je een stuk video wil bewerken) en door de sterkere compressie van MPEG is de beeldkwaliteit óók minder (vooral bij snelle bewegingen van de camera krijg je blokvorming).

Mijn menig: Niet doen!!!
koop daarvoor liever een DV camera die beschikt over 3CCD's. Panasonic schijnt als eerste producent een aantal betaalbare 3CCD camera's op de markt te hebben gebracht.
Met 3CCD's krijg je veel mooiere kleuren er scherpere beelden dan met de 'normale' 1CCD camera's. Kwa bedieningsgemak zijn bijna alle camera's gelijk, een kwestie van smaak.

[ Voor 14% gewijzigd door haggard op 17-05-2005 16:39 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!