Toon posts:

[2000] Directory op NT server met 2000-pcslecht bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem. We hebben een Windows NT servertje draaien waar documenten op opgeslagen zijn. Zodra ik die documenten vanuit een Windows 98 machine benader, lijkt het net alsof ik werk op mijn eigen hardeschijf. Elke map opent zich als ik er op klik, en alles gaat snel.

Nu heb ik een Windows 2000 machine waarmee ik hetzelfde doe. Zodra ik dubbeklik op de F schijf (dat is de Server als Netwerkstation F:\ = \\SERVER\DOCS ) duurt het een aantal seconden voor ik alle mappen te zien krijg. Dubbeklik ik vervolgens op een bestandje, dan duurt het weer een aantal seconden voordat excel of word open springt en dan weer een aantal seconden voordat ik het document in beeld zie.

Is er soms een communicatie probleem tussen NT en 2000? Want Ik heb 3 'WIN98 PC's en 4 Win2000 pc's. En dat zijn geen slechte machines, allemaal Athlon XP 2600+.

Iemand hier een oplossing voor?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk service pack draai je op de server? En welke op Windows 2000? Heb je deze problemen ook als je met een adminaccount verbindt, en op de admin$ shares?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoe ziet je netwerk omgeving eruit (nics, switches)? Welke protocollen draai je op die windows 98, windows 2000 Pro en die Windows NT4 server (ervan uitgaande dat je NT servertje NT4 is) ?

Check op (netbios en) tcpip intstellingen op alle machines?

Draait die NT4 server DHCP ?

Kortom, meer informatie, wat sanfranjake ook zegt. Helemaal bij met fixes. Weet dat je NT4 support gestopt is (en soon windows 98).

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai op de met de Windows 2000 machines op Service Pack 4. Heb dit probleem ook met het admin account.

Ik zit achter een switch, NT server draait geen DHCP, en de PC's hebben beide alleen het TCP/IP protool geinstalleerd, geen Netbios of iets dergelijks.

Computers staan met elkaar verbonden met een workgroup en vaste IP's.

Dat de support vervallen is weet ik, daarom dat ik het ook hier vraag.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bij het openen van een netwerk locatie doet Windows 2000 ( en XP ) eerst effe zoeken naar scheduled tasks; dat kost een paar seconden. In de search vind je wel hoe je dat uit ken zette.
Soortgelijk verhaal voor het openen van Office documenten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==