Toon posts:

Kosten harddisk recovery gedekt door verzekering?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of dit het juiste topic is, so don't be rude .. :P

Is er iemand van jullie die weet of de kosten voor hardware recovery geclaimt kunnen worden bij de verzekeringsmaatschappij? Heb van enkele verzekerings maatschappijen inmiddels een negatief antwoord, maar dat lijkt me niet meer dan logisch..

Benieuwd naar jullie reacties!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 13:42

Nik

Eeeehm... lijkt me toch niet... Tenzij het door iets is veroorzaakt waar je voor verzekerd bent? Heb jij een verzekering voor het crashen van je HDD?

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat mijn schijf ermee ophoudt door bliksem inslag.. Zijn de meesten onder ons toch voor verzekerd? Mocht mijn monitor er dan mee ophouden, dan krijg je daar toch ook een vergoeding voor?

Verwijderd

wat voor verzekering bedoel je eigenlijk?

is dit btw geen SG topic?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:11:
Stel dat mijn schijf ermee ophoudt door bliksem inslag.. Zijn de meesten onder ons toch voor verzekerd? Mocht mijn monitor er dan mee ophouden, dan krijg je daar toch ook een vergoeding voor?
Jah, je krijgt je harde schijf inderdaad vergoed, maar niet de data die erop staat...

Wie gaat bepalen of de data waardevol genoeg is om te recoveren? Bovendien, je had in zo'n geval betere backups moeten hebben.

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van een verzekering die gaat uitkeren van dataverlies. Eigenlijk ook logisch, ze kunnen je altijd beschuldigen van nalatendheid: je hebt geen backups.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:12:
wat voor verzekering bedoel je eigenlijk?

is dit btw geen SG topic?
offtopic:
Daar kan de TS nog niet in

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Wel frappant..immers data kan de waarde van de hdd met vele duizenden malen onstijgen...doch kun je het niet verzekeren. Backups zijn leuk, maar wat als door bliksem inslag je hele pand af fikt?

[ Voor 24% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-05-2005 16:49 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:48:
Wel frappant..immers data kan de waarde van de hdd met vele duizenden malen onstijgen...doch kun je het niet verzekeren. Backups zijn leuk, maar wat als door bliksem inslag je hele pand af fikt?
Zorgen dat je de tapes mee naar huis neemt. Ik neem zelfs aan dat een beetje verzekeraar vergoeding van schade door verlies van data uitsluit in hun polis, aangezien dit behoorlijk in de papieren kan gaan lopen en omdat het vrij eenvoudig en met relatief weinig kosten valt te voorkomen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Maar je krijgt je monitor toch ook vergoed, terwijl je het had kunnen voorkomen dmv beveiligde stekkerdoos.. Toch?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:03:
Weet niet of dit het juiste topic is
Dit is niet het juiste forum. Er is voor jou op Gathering of Tweakers nog geen forum waar je met deze vraag terecht kan.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.