Win 2003 server Sharing

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Hallo,

Ik ben bezig om een windows 2003 server als fax server op te zetten, maar dit gaat niet echt van harte.
Ik zal even uitleggen wat ik zoal allemaal gedaan heb.

Ik heb op een pc windows 2003 server gezet. Deze heb ik lid gemaakt van ons domein ( win 2003 server )en alle benodigde fax instellingen goed gezet. Tot nu toe geen problemen. Kon op alle netwerklocaties komen enzo.

Toen wou ik vanaf een windows 2000 werkplek deze faxserver benaderen zodat deze gebruik kon maken van de gesharede fax. ik gaf het ip adres op, kreeg een loginscherm en vervolgens de volgende error:
"\\10.3.0.2 is not accessible
logon failure: user account restriction"

Dus ik heb ongetwijveld ergens iets fout staan, maar ik heb echt geen idee wat !

Iemand die mij hier enigzins op weg kan helpen ?

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Probeer hem eens te installeren onder administrator...

• Frank_hoorn
wat bedoel je ?

• blablable
Installeer je die fax als je ingelogd bent als gebruiker? Zo ja probeer het dan eens onder de domain administrator...

• Frank_hoorn
Alles wat ik hier doe is als administrator :)

• blablable
mm in dat geval geen idee...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Dit zegt lijkt mij toch al meer dan genoeg. Het account heeft geen rechten om te mogen faxen. Is die machine wel lid van het domain. Log je wel in als een domain member etc.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Frank_hoorn schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:43:

Zo te zien ligt het eraan dat de gebruiker waarmee JIJbent ingelogd niet de rechten heeft om die Fax te benaderen. Probeer eens de rechten van die gebruiker full te zetten en daarna langzaam alles uit te zetten. Zo kun je kijken welke optie het is want ik weet niet meer precies welke dus bij deze...

Succes :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Creegfire op 17-05-2005 16:15 ]

//Creegfire

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

mutsje schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:13:
[...]

Dit zegt lijkt mij toch al meer dan genoeg. Het account heeft geen rechten om te mogen faxen. Is die machine wel lid van het domain. Log je wel in als een domain member etc.
Lol net allebei op dezelfde tijd de zelfde tekst getypt :P

//Creegfire

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste Frank_hoorn,

Zoals we je al vaker hebben uitgelegd is het belangrijk dat je zelf uitgebreid onderzoek doet voordat je een topic opent. De bevindingen en zoektermen zien we graag terug in de topicstart.

Kijk in je eventviewer, als je administrator er niet in kan staan daar vast meldingen. Anders zou je eens goed het fax-component kunnen doorspitten en je policies op een restrictie. De foutmelding is in ieder geval een rechtenprobleem.

Omdat ik weinig inzet van jouw kant zie zou ik graag willen dat je Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed doorneemt. Ik sluit dit topic. Houd in toekomstige topics rekening met de stickies bovenaan het subforum :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.