Wat is het geval?
Ik heb een Asus WL 500 g routertje. Hier hangen 3 pc's wired aan en 1 laptop wireless.
De laptop is een Centrino met een Intel 2200 Bg kaartje.
Wanneer ik de wifi wil beveiligen mbv 128 bits wep, dan werkt dit ook voor een paar uur prima.
Als ik de laptop uitzet en bijvoorbeeld de volgende dag weer opstart dan wil het voorkomen dat ie helemaal geen verbinding wil maken.
De pc's die wired zijn aangesloten werken wel.
De laptop ziet mn SSID wel, geeft aan dat de verbinding uitstekend is maar zegt bij connecten iets in de trend van 'het netwerk is niet meer beschikbaar')
Wat heb ik geprobeerd
-Nieuwere custom firmware
-Custom firmware van chupa.nl
-Nieuwere drivers voor 2200 bg kaartje
-WPA etc ook geprobeerd, voor elke vorm van encryptie geldt hetzelfde verhaal.
-Heel GoT doorgespit, er waren ook anderen met dit probleem, maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden.
Samengevat
De wired pc's kunnen altijd verbinding maken met de router.
De laptop (wireless) met 2200 bg kan na een paar uur van encryptie gebruik gemaakt te hebben geen verbinding meer maken terwijl de verbinding volgens Windows uitstekend is.
Zonder beveiliging werkt het als een tierelier. Iemand enig idee?
Ik heb een Asus WL 500 g routertje. Hier hangen 3 pc's wired aan en 1 laptop wireless.
De laptop is een Centrino met een Intel 2200 Bg kaartje.
Wanneer ik de wifi wil beveiligen mbv 128 bits wep, dan werkt dit ook voor een paar uur prima.
Als ik de laptop uitzet en bijvoorbeeld de volgende dag weer opstart dan wil het voorkomen dat ie helemaal geen verbinding wil maken.
De pc's die wired zijn aangesloten werken wel.
De laptop ziet mn SSID wel, geeft aan dat de verbinding uitstekend is maar zegt bij connecten iets in de trend van 'het netwerk is niet meer beschikbaar')
Wat heb ik geprobeerd
-Nieuwere custom firmware
-Custom firmware van chupa.nl
-Nieuwere drivers voor 2200 bg kaartje
-WPA etc ook geprobeerd, voor elke vorm van encryptie geldt hetzelfde verhaal.
-Heel GoT doorgespit, er waren ook anderen met dit probleem, maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden.
Samengevat
De wired pc's kunnen altijd verbinding maken met de router.
De laptop (wireless) met 2200 bg kan na een paar uur van encryptie gebruik gemaakt te hebben geen verbinding meer maken terwijl de verbinding volgens Windows uitstekend is.
Zonder beveiliging werkt het als een tierelier. Iemand enig idee?