Ruis dmv computer > DB Set

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geachte Forumgebruikers,

Ik heb net bij een electronica een snoertje gekocht namelijk 1 jack 3.5mm en aan de andere kant 2 tulp male stekkertjes. deze dus aangesloten op de audio in van mn DVD speler. en de jackplug in de digital out van mn creative audigy ZS 2 geluidskaart gedaan maar nu komt er wel muziek uit mn speakers van mn home entertainment set, maar met heel veel ruis er tussen. wat kan dit zijn?

bvd..

ps: als ik niks afspeel op mn computer hoor ik puur ruis dus geen stilte..

[ Voor 9% gewijzigd door Imperium op 17-05-2005 15:21 ]

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Laat het stekkertje eens lopen over je MP3 speler oid ipv je PC. Het kan zijn dat een van de apparaten in je pc wat statische of gewone ruis uitzend. Mschien helpt dan het aarden van je pc kast.

• Imperium
  • Niet online
dat werkt wel perfect.. maar kan het niet zijn dat ik het verkeerde kabeltje gekocht heb ofzo? enne hoe aard ik mn pc kast dan?

thx!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Volgens mij het je de juiste kabels gekocht. Ik gebruik ook een minijack naar tulp kabel van mijn laptop naar mijn stereo toren.

Je computer aarden kan met een geaard stopkontakt.
Ook kan je je kast aansluiten op een kachel ofzo (als aarding), maar das wel heeeeel erg amateuristisch.

ps. moet hij eigenlijk niet op de "normale" geluids uitgang van je pc? probeer dat ook eens
/eerlijk gezegd weet ik er ook niet zo veel van, wie wel?

edit: een geaarde contactdoos op een ongeaard stopcontact wil ook nog wel eens voorkomen B)

[ Voor 21% gewijzigd door barfieldmv op 17-05-2005 15:40 ]

• Imperium
  • Niet online
ik heb al een geaard stopkontact dus dat kan het niet zijn..

en in de normale uitgang doet ie helemaal niks.

[ Voor 30% gewijzigd door Imperium op 17-05-2005 15:30 ]

• Imperium
  • Niet online
edit: dan doet ie het wel maar dan speelt ie alleen het rechter of linker kanaal af licht eraan welke gleuf ik em zet.., omdat ik een L en R op mn geluidskaard heb zitten. dus...?

[ Voor 15% gewijzigd door Imperium op 17-05-2005 15:32 ]

Verwijderd

Imperium schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:30:
ik heb al een geaard stopkontact dus dat kan het niet zijn..

en in de normale uitgang doet ie helemaal niks.
Mja, probeer anders toch eens je computerkast apart te aarden, bij mij maakte dit wel degelijk een verschil. En het geluid dat je hoort, is dat echte ruis, of eerder een zacht gezoem (typisch als niet-geaard)?

• Imperium
  • Niet online
echte ruis

maar heb em nu in mn analoog zoals ik boven al gezegd heb, maar nu speelt ie dus maar L OF R af.. omdat ie maar in 1 gleufje kan he.. :( en dus heb ik MONO nu..

[ Voor 96% gewijzigd door Imperium op 17-05-2005 15:45 ]

Verwijderd

echte ruis
Hmmm, dan zal het wsl niet aan de aarding liggen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 15:47 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Heb je hem nou digitaal of analoog aangesloten?

FF om duidelijk te krijgen, je hebt de digitale output van je audigy met een stereo 3,5mm naar 2x tulp stekker, waarvan je er 1 op je digitale ingang van je home theater set hebt aangesloten?

Of zie ik dit verkeerd :?

Verwijderd

nee, hij heeft digitaal 3,5 inch gebruikt. wat dus niet moet
je moet hem in de front uit stoppen, dn doet hij het..

:z

• Imperium
  • Niet online
Als ik hem met op mijn Digitale output van mn Audigy 2 doe. en die 2 tulp stekkers in de L en R doe van mn DVD. krijg ik dus ruis met wel muziek maar veeeeel ruis. doe ik die jack in een L of R in mijn Audigy 2 en zet em op analoog. dan doet ie het goed maar dan krijg ik maar 1 kanaal links of rechts (want op mn audigy zit ook L en R voor analoog.)

Verwijderd

Nou, dan koop je 2 monokabels.. 8)7 je punt?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 16:10 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Eeehm, normaal zit er op de A2 een Front en een Rear uitgang. Dit zijn analoge stereouitgangen. Dus dan zou je de 3.5" stekker op de A2 Front uitgang moeten zetten. Dan beide tulip stekkers in de analoge stereo (rood & wit) audio in van je receiver.

Digitaal naar analoog veroorzaakt ruis! Lijkt me zo :)

• mace

mace

Sapere Aude

proller schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:10:
Eeehm, normaal zit er op de A2 een Front en een Rear uitgang. Dit zijn analoge stereouitgangen. Dus dan zou je de 3.5" stekker op de A2 Front uitgang moeten zetten. Dan beide tulip stekkers in de analoge stereo (rood & wit) audio in van je receiver.
Precies! dat bedoel ik, ik ben er van overtuigd dat je goed geluid uit dat kabeltje kan halen, mits je het goed aansluit.
Digitaal naar analoog veroorzaakt ruis! Lijkt me zo :)
Ik vind het zelfs knap dat hij er herkenbaar geluid uit krijgt :?

TS: maar anders ff een foto van de aansluitingen van de receiver, dan kunnen we omcirkelen waar de kabel inmoet (wel ff duidelijke foto :P ).

• Imperium
  • Niet online
ik heb em nu in mn front zitten en nu heb ik wel overal geluid... bedankt allemaal :D

• mace

mace

Sapere Aude

Veel plezier :z

:)
Pagina: 1