Catalogus op cd

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 18:26
Wij zijn voor een klant een website aan het maken. Op de website komt ook een catalogus (met stoelen). Deze wordt gemaakt in MySQL. Nu wil de klant deze catalogus op cd hebben voor klanten (die geen internet tot hun beschikking hebben).

Nu heb ik gezocht en het volgende gevonden:

Webserver vanaf cd draaien
Maar dan geef je dus de php code "kado". En hier waren geen gratis oplossingen voor.

Access database vanaf cd
Maar dan moet de klant dus MS Access hebben geinstalleerd. Je kan ook met runtime gaan werken, maar ik had gelezen dat dit niet vlekkeloos werkt.

Wie weet er een goeie goedkope (liefst gratis) oplossing?

Edit:

Ik zit nu net iets te bedenken wat misschien wel werkt. Er bestaan site rippers. Misschien kan ik met zo'n tool de gemaakte site rippen. En dat ie dan de php pagina's (met de content uit de SQL database) omzet naar gewone HTML pagina's. Zou dat gaan werken? En wie weet een programma die dat doet?

[ Voor 20% gewijzigd door Kitser op 17-05-2005 16:15 ]

• Kitser
Niemand een idee?

Verwijderd

wget is er geloof ik ook voor windows
hiermee kan je een mirror maken van een site

maar er zijn er nog veel meer

dit is denk ik de beste en veiligste oplossing zonder dat je de klanten toegang gaat geven tot je php code
en anders idd een VB binary maken

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Je kan toch ook gewoon de runtime op je startpagina zetten?
En alles wat op de site zet, kan je met bestanden gewoon op cd zetten en eventueel een paar links veranderen.

Ben niet zo in MYSQL enzo, maar ik hoop dat je er wat aan hebt :)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Kan je geen export maken vanuit de DB naar een XML bestand en mbv Flash, Director, vb Applicatie deze aanspreken? Hiervoor heb je iig geen webserver nodig, wel een goeie xml parser.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Je gaat ervan uit dat de catalogus op de CD exact dezelfde moet zijn als die op Internet, en dus bekeken moet worden vanuit de browser. Echter, als je offline content maakt, zijn er meer mogelijkheden. Ik denk aan een PDF-catalogus, ook nog eens handig om te printen? Vanuit PHP is iets dergelijks makkelijk te maken (bijvoorbeeld met http://www.ros.co.nz/pdf), gebruik makend van de gegevens in de database. En buiten PDF-formaat zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden.

Verwijderd

Met Teleport Pro kun je websites downloaden en php omzetten naar html

http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm

• Kitser
sjroorda schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:23:
Je gaat ervan uit dat de catalogus op de CD exact dezelfde moet zijn als die op Internet, en dus bekeken moet worden vanuit de browser. Echter, als je offline content maakt, zijn er meer mogelijkheden. Ik denk aan een PDF-catalogus, ook nog eens handig om te printen? Vanuit PHP is iets dergelijks makkelijk te maken (bijvoorbeeld met http://www.ros.co.nz/pdf), gebruik makend van de gegevens in de database. En buiten PDF-formaat zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Tja dat zou kunnnen. Maar er kan ook gezocht worden naar producten. Dat wordt natuurlijk lastig met PDF.

Weet iemand hoe het nu precies zit met dat runtime? Mag je dat nu gratis gebruiken en verspreiden? Dit stond nl. in een ander topic:
Phenomenon schreef op vrijdag 15 maart 2002 @ 20:06:
[...]

Nou dat is dus helemaal niet waar he. Access heeft juist wel een runtime, maar welke runtime zoek je dan :?

Enne je hebt gewoon mogelijkheden om formulieren etc te maken in access. Dus je interface.

Die dan van 2000 of xp of 97 :?

[edit]
Hier zit de runtime van 97 bij in

Hier kun je 2000 downloaden

• Kitser
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:35:
Met Teleport Pro kun je websites downloaden en php omzetten naar html

http://www.tenmax.com/teleport/pro/home.htm
Ja, dat heb ik gedaan. Alleen kan je dan niet zoeken. En dat is wel de bedoeling.

Verwijderd

KiTsEr schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:00:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Alleen kan je dan niet zoeken. En dat is wel de bedoeling.
Als je in je site-catalogus ook een zoekfunctie hebt, werkt deze dan offline niet meer? Nooit geprobeerd eigenlijk, maar lijkt me wel onwaarschijnlijk.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
KiTsEr schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:00:
[...]

tuurlijk werkt de zoekfunctie dan niet meer.. Dat komt omdat je Dynamische content gaat omzetten naar statische..

als je alles omzet naar HTML.. Ben je je dynamische kracht kwijt (neem aan dat je php gebruikt omdat het dynamisch is, en niet voor alleen maar statische pagina's te maken )..

Dus, ik zou de voor & nadelen op een rijzetten.. Anders iets met Visual basic / c++ maken met een Access database.. Dan zou je nog wel kunnen zoeken.etc.

• Kitser
Iemand nog andere (makkelijkere) opties?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Ben bang van niet: jij wil dynamisch kunnen zoeken in je gegevensbestand. Dit houdt in dat er een programma achter moet draaien. Op dit moment is dat online een PHP-omgeving met een MySQL-database, offline zal je iets dergelijks moeten zoeken. Dan kom je al snel terecht bij programmeertalen (VB, Delphi, C++, ...), Flash of een dergelijke omgeving. Je zal dus een afweging moeten maken tussen enerzijds de tijd, moeite en geld die je wilt steken in een offline catalogus, en anderzijds de functionaliteit die deze moet kunnen bieden. Of eigenlijk moet jouw klant deze afweging maken, want ik ga ervan uit dat jij de kosten toch 1 op 1 (en een beetje meer ;)) doorberekent.

Hoewel, misschien is er toch een 'makkelijker' oplossing: ik denk dat je met behulp van een rip van je hele catalogus naar statische HTML-pagina's, plus een javascript-based zoekscript ook wel een eind kan komen? Schrijf vanuit je database een javascript-bestand weg waarin je alle zoekmogelijkheden linkt aan de betreffende statische pagina's, en maak vervolgens een zoekfunctie die bij bepaalde termen die bepaalde pagina('s) zoekt. Kan je gewoon in je webbrowser bekijken, en vereist minder programmeerkennis.

Misschien even een voorbeeldje ter verduidelijking (pseudo-code):

zoekdb.js
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9