Hoi allemaal,
Ik heb een probleem waar ik al een tijdje tegen aan werk.
Ik moet een javascriptje ontwikkelen waarbinnen een javascript wordt geladen. De bedoeling van deze script is om het javascript crossdomain te laten werken. De topbar bestaat uit een logo en een menu die samen op een centrale plek worden geplaatst. Op iedere site komt deze bar te staan bestaande uit verschillende domeinen.
Er moet een logo worden getoond van omroep.nl. Het logo bevat een uitklapmenu.
Het script werkt op zich wel alleen in zowel IE als in Firefox zijn er kleine problemen.
IE: Bij allereerste bezoek wordt er niets getoond. Daarna wordt het logo wel getoond.
Firefox: Logo wordt getoond. Het probleem hier is dat de pagina niet volledig wordt geladen en contact probeert te maken met de server van omroep.nl.
Onderstaande script heb ik op dit moment:
blaat.js
blaat.html
Wat doe ik fout?? Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.
ALvast bedankt!
Ik heb een probleem waar ik al een tijdje tegen aan werk.
Ik moet een javascriptje ontwikkelen waarbinnen een javascript wordt geladen. De bedoeling van deze script is om het javascript crossdomain te laten werken. De topbar bestaat uit een logo en een menu die samen op een centrale plek worden geplaatst. Op iedere site komt deze bar te staan bestaande uit verschillende domeinen.
Er moet een logo worden getoond van omroep.nl. Het logo bevat een uitklapmenu.
Het script werkt op zich wel alleen in zowel IE als in Firefox zijn er kleine problemen.
IE: Bij allereerste bezoek wordt er niets getoond. Daarna wordt het logo wel getoond.
Firefox: Logo wordt getoond. Het probleem hier is dat de pagina niet volledig wordt geladen en contact probeert te maken met de server van omroep.nl.
Onderstaande script heb ik op dit moment:
blaat.js
code:
1
2
3
4
5
6
7
| function fGoBar(sTopFrame,sMainFrame) {
var sStyle = '/include/pomenu.css';
var sLogo = '/GFX/pologo.gif';
var sHTML = '<html><head><title>menu</title><link rel="stylesheet" type="text/css" href="'+sStyle+'"></head><body><div id="topmenu"><form><a href="" id="home" title="home"></a><a href="" id="tv" title="tv"></a><a href="" id="radio" title="radio"></a><a href="" id="internet" title="internet"></a><script language="JavaScript" type="text/javascript">var PoFrame = "'+sTopFrame+'";var PoContentFrame = "'+sMainFrame+'";</script><script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://p.omroep.nl/menu/scripts/pomenu.js"></script>';
document.write(sHTML);
return;
} |
blaat.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html>
<head>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="/blaat.js"></script>
</head>
<body onload="fGoLogo('top','main');">Hier wordt het menu geladen....
</body>
</html> |
Wat doe ik fout?? Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.
ALvast bedankt!
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 15:35 ]