Toon posts:

umounten share van onbereikbare pc

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, dit probleempje heb ik dus hiero. Als ik mijn windowsbakkie uitzet en linux heeft ze nog gemount, dan kan ik ze op geen enkele manier unmounten, ook niet met -f. Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:18
Ben je root of superuser? Probeer dat eens.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ik zou dit ook wel eens willen weten....

www.nintendocasemods.com

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Misschien hebben er nog programma's files openstaan? Kan je wel de schijf read-only maken met mount -o remount,ro?

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al read-only gemount en natuurlijk ben ik root als ik dit probeer. Hij wordt ook niet gebruikt... zeer vervelend dus... heeft niemand hier een scriptje voor gebouwd?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
Automounter gebruiken dan wordt ie automatisch gemount als je hem wil gebruiken (hoef je niet eens root te zijn) en als ie bijvoorbeeld een minuut niet gebruikt is unmount ie hem weer automatisch.

Wat ook heel handig is om een verborgen map te maken voor automounter /.auto bijvoorbeeld en dan maak je een mapje /naamvandecomputer en daarin zet je symlinks naar alle drives op die computer die je hebt ingesteld met automounter dus naar /.auto/c /.auto/d enz. Dan kan je de mappen dus ook gewoon zien en als je dan cd /naamvancomp/c intypt word ie automatisch gemount en weer geunmount als ie een minuut niet gebruikt wordt.

Zo doe ik het ook, das echt reuze handig, je moet er wel samba 2.0.7 voor hebben.

Verwijderd

Topicstarter
autmount werkt niet want die gebruikt natuurlijk ook alleen maar een commandootje in de trant van: umount -f /mnt/bla . Als ie automatisch dit probeert werkt het natuurlijk nog niet... iemand anders nog ideëen?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Krijg je eigenlijk nog een foutmelding ofzo?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:24
ja natuurlijk maar automounter doet dat automatisch nadat bijvoorbeeld de netwerkschijf 1 minuut niet in gebruik is geweest zodat je er niet aan hoeft te denken om eerst te unmounten voodat je je windows bak uitzet. Om het nu gewoon ff op te lossen voodat je met automounter begint reboot je gewoon je comp ff en dan is het ook opgelost, dan geeft ie een errortje bij het afsluiten maar das geen probleem.

Verwijderd

ok is natuurlijk niet de manier maaruh als het echt niet anders kan.. kill -9 [process id]

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet de bedoeling dat ie maar even gemount is want die share moet eigenlijk altijd draaien als mijn pc aanstaat, is een zeer groot netwerk hier en dat moet zo blijven namelijk...

Een gemounte netwerkschijf heeft dus geen proces-id, ik trek hieruit de conclusie dat het niet mogelijk is een share van een uitstaande pc te unmounten?
Pagina: 1