Toon posts:

Externe dual harddisk behuizing (zonder USB / Firewire)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben op zoek naar een externe harddisk behuizing voor aan mijn xbox te hangen.
Nu zie ik dat er al wat topicjes lopen, maar ik zoek een behuizing die 'gewoon' via IDE aan te sluiten is. Daarnaast zou ik graag plaats willen hebben voor 2 harddisks die ik eenvoudig aan en uit kan zetten.

Kent iemand een product wat voldoet aan deze specs?

Thnx

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Parallel ATA (wat de Xbox heeft) is niet hot pluggable dus eenvoudig aan en uit zetten is er dan sowieso al niet bij, sowieso denk ik niet dat je een externe behuizing zal vinden met een PATA aansluiting, PATA is gewoon niet bedoeld voor extern gebruik, daar heb je USB en Firewire (en vroeger zelfs weleens de paralelle poort) voor.

Met zelfbouw heb je de meeste kans, eventueel een standaard USB behuizing nemen en gewoon een IDE kabel eruit laten komen ipv een USB kabel.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Er is tweedehands (marktplaats) best veel scsi-spul te vinden. Wellicht kun je hier iets mee doen, je hoeft alleen de connectors dan iets aan te passen, maar een beetje tweaker lukt dat wel.

Ik denk dat het verstandig is de voeding met een aparte kabel te doen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of je pakt een standard kleine pc kast (itx is het kleinste denk ik, htpc kast zijn wellicht stil & mooi), daar passen dan 2 harde schijven in, en er zit een aan-uit knop op.

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/418

Maar de kabel lengte van ide is neit bedoeld voor extern gebruik, dus je zult toch zelf aan de gang moeten denk ik.

of je zet aan de kabel een PATA-> SATA converter, daar zijn wel exteren behuizingen voor te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 17-05-2005 14:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik eerst meer vertellen.
Ik wil dus graag 2 HDD's aan mijn xbox hangen. Die ik NIET gelijktijdig wil gebruiken.
De originele, voor Live stuff en een 200 Gb maxtor voor nonLive stuff.

http://secure.llamma.com/...?cPath=30&products_id=166

Met dit kastje kan ik, met een custom IDE kabel de maxtor buiten de xbox aansluiten en de originele erin laten zitten. Maar dat moet ik zelf een custom IDE kabel gaan maken die ik kan switchen.

Wat ik dus graag zou willen is zoiets als dat kastje hierboven, maar dan voor 2 HDD's.
Op deze manier hoef ik geen custom IDE kabel te maken, maar gewoon eentje kopen die langer is dan de standaard xbox ide kabel.
Het enige wat het enclosure kastje moet kunnen is het redelijk eenvoudig uitschakelen van een van beide drives. Omdat er maar 1 van de 2 actief mag / kan zijn.

Een andere oplossing is misschien zoiets als de enclosure van IIama, maar waarbij ik eenvoudig de IDE's kan wisselen. Bijvoorbeeld doordat ze zelf in een slee zitten of zoiets? Zodat als ik XBLive wil spelen, ik snel even de originele erin kan stoppen.
Maar deze laatste variant heeft niet mijn voorkeur.

Verwijderd

Ehh...

Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamefreax.com/pix/a/n/1093356178-4381.jpg

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:34:

Wat ik dus graag zou willen is zoiets als dat kastje hierboven, maar dan voor 2 HDD's.
Op deze manier hoef ik geen custom IDE kabel te maken, maar gewoon eentje kopen die langer is dan de standaard xbox ide kabel.
.
Wordt denk ik toch knutsel werk. Maar ipv de ide kabel te schakelen zou je gewoon een slimme schakelaar kunnen maken voor de VOEDING van de HD, zodat er maar 1 tegelijk aan staat. scheelt toch dat je maar 4 ipv 40/80 draadjes hoeft te solderen.

standaard staan alle draadjes doorgeschakeld.

Langere IDE kabel wordt al gauw moeilijk aangezien de IDE standaard maar beperkte kabel lengte toelaat (18 inch= 45 cm)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 23:08
leuk_he schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:13:
[...]

Wordt denk ik toch knutsel werk. Maar ipv de ide kabel te schakelen zou je gewoon een slimme schakelaar kunnen maken voor de VOEDING van de HD, zodat er maar 1 tegelijk aan staat. scheelt toch dat je maar 4 ipv 40/80 draadjes hoeft te solderen.

standaard staan alle draadjes doorgeschakeld.

Langere IDE kabel wordt al gauw moeilijk aangezien de IDE standaard maar beperkte kabel lengte toelaat (18 inch= 45 cm)
ik ehb echter hier kabels van 90cm en die werken perfect ?

Verwijderd

Topicstarter
Die extender ken ik.. Maar daar hoor je zoveel negatieve berichten over...

Hoop toch op een andere oplossing...

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 16:40
misschien iets met verwijderbare schijven? die kastjes kun je op marktplaats voor bijna nop krijgen en je kunt dan echt heel makkelijk de ene schijf eruit halen en een andere erin stoppen?

Eigenlijk dat LLama kastje dus, maar dan koop je twee inserts en doe je in de ene de originele schijf en in de andere de maxtor 200g..

[ Voor 27% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-05-2005 09:57 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Pagina: 1