verschil CAS latencies in praktijk bij s-754?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 08:33
Ik heb een upgrade voor mijn systeem aangeschaft in de vorm van een Asus K8N moederbord en een Athlon64 3400+ (2.4GHz). Het goedkoopste zou zijn om mijn huidige geheugen (Dane Elec PC2700 2x 512MB cas 2.5) over te zetten op dit systeem. Andere optie is PC2700 verkopen en PC3200 aanschaffen. Eerste vraag is of ik in praktijk veel zal merken van het verschil tussen PC2700 en PC3200 in dit systeem. Mijn voornaamste (zware) bezigheden zijn fotobewerken en muziek encoden.

Dan iets over latencies: dit moederbord draait DDR400 met maximaal 2 double sided modules. Als ik dus in de toekomst meer dan 1GB geheugen wil, moet ik een 1GB module hebben. Die zijn echter cas 3 (als je in het betaalbare segment wilt blijven). Verlies ik nou veel performance met een cas3 module van 1GB i.p.v. 2 modules 512MB cas 2.5?

Overklokken van geheugen zal ik niet doen. Prijs is wel van belang. Brengen lagere latencies genoeg voordeel om een kleine meerinvestering te rechtvaardigen, of gaat het vooral om meetbare, maar niet zo merkbare verschillen en kan ik net zo goed bijvoorbeeld Corsair Value Select geheugen nemen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is al behandeld in de FAQ van dit subforum: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?, en dan een beetje naar beneden scrollen tot het stukje CL2 vs CL3 ;) Verder is dit ook technisch/globaal uitgelegd in het Performance-gedeelte van de de RAM FAQ.

FAQ-gevalletje, dicht dus.

Dit topic is gesloten.