Heyz
Ik ben met een vriend bezig met een website en daarbij komt ook een registratie / login systeem. Ik heb een script gedownload van PHP Freakz en deze werktte perfect zonder website eromheen. Maar ik heb hem nu included in de rest van de website en dan neemt hij niks meer op in de database.
Ik heb de volgende SQL aangemaakt:
Mijn config tool staat ook goed. En al was dit niet zo dan zou die ook niet werken zonder website eromheen dus het ligt imho echt aan het includen. Maar wat kan er dan fout zijn met het includen? De page laat perfect maar hij neemt dus zoals ik al zei gewoon niks op in de database. Heb accountje aangemaakt maar dan krijg ik een error tijdens het inloggen en in de database staat het getal naast de users ook nog gewoon op 0.
Ik ben helemaal ten einde raad en ik zou niet weten wat er nou eigenlijk fout. Kom dus aub niet aan met dat ik niks geprobeerd hebt. Ik ben geen expert op PHP / MySQL gebied maar ik kan niks vinden over dit probleem. Voor de gene die het willen testen, ik heb het ff op een Lycos accountje draaien: http://members.lycos.nl/gamergun/. Aan de linkerkant zie je het Login / Aanmeld gedeelte.
B.v.d
Aanmelden.php
Login.php
Er zijn uiteraard wel wat meer files maar die zijn denk ik niet van toepassing bij dit probleem.
Ik ben met een vriend bezig met een website en daarbij komt ook een registratie / login systeem. Ik heb een script gedownload van PHP Freakz en deze werktte perfect zonder website eromheen. Maar ik heb hem nu included in de rest van de website en dan neemt hij niks meer op in de database.
Ik heb de volgende SQL aangemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| CREATE TABLE leden (
id int(200) NOT NULL auto_increment,
naam varchar(255) NOT NULL default '',
gebruikersnaam varchar(255) NOT NULL default '',
wachtwoord varchar(255) NOT NULL default '',
idatum varchar(255) NOT NULL default '',
email varchar(255) NOT NULL default '',
icq varchar(255) NOT NULL default '',
msn varchar(255) NOT NULL default '',
extra text NOT NULL,
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM;
CREATE TABLE priveberichten (
id int(11) unsigned NOT NULL auto_increment,
onderwerp varchar(100) default '0',
van varchar(255) default '0',
naar varchar(255) default '0',
datum varchar(22) default '0',
bericht text,
gelezen enum('ja','nee') default 'nee',
PRIMARY KEY (id)
) TYPE=MyISAM; |
Mijn config tool staat ook goed. En al was dit niet zo dan zou die ook niet werken zonder website eromheen dus het ligt imho echt aan het includen. Maar wat kan er dan fout zijn met het includen? De page laat perfect maar hij neemt dus zoals ik al zei gewoon niks op in de database. Heb accountje aangemaakt maar dan krijg ik een error tijdens het inloggen en in de database staat het getal naast de users ook nog gewoon op 0.
Ik ben helemaal ten einde raad en ik zou niet weten wat er nou eigenlijk fout. Kom dus aub niet aan met dat ik niks geprobeerd hebt. Ik ben geen expert op PHP / MySQL gebied maar ik kan niks vinden over dit probleem. Voor de gene die het willen testen, ik heb het ff op een Lycos accountje draaien: http://members.lycos.nl/gamergun/. Aan de linkerkant zie je het Login / Aanmeld gedeelte.
B.v.d
Aanmelden.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
| <center>
<form method="post">
<table border="0" width="50%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50%">Naam</td>
<td width="50%"><input type="text" name="naam"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Email adres</td>
<td width="50%"><input type="text" name="email"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Gebruikersnaam</td>
<td width="50%"><input type="text" name="gebruikersnaam"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Wachtwoord</td>
<td width="50%"><input type="password" name="wachtwoord1"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Bevestiging</td>
<td width="50%"><input type="password" name="wachtwoord2"></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" colspan="2"><center><input type="submit" name="aanmelden" value="Aanmelden"></center></td>
</tr>
</table>
</form>
</center>
<?
if( isset($_POST["aanmelden"]))
{
if($_POST["gebruikersnaam"] != "" && $_POST["email"] != "" && $_POST["naam"] != "" && $_POST["wachtwoord1"] != "")
{
$telgb = mysql_query("SELECT gebruikersnaam FROM leden WHERE gebruikersnaam='".$_POST["gebruikersnaam"]."'") or die($error[1]);
$numgb = mysql_num_rows($telgb);
if($numgb == "1")
{
echo"<center>Deze gebruikersnaam bestaat al, je moet een andere gebruikersnaam nemen!</center>";
}
else
{
if(!eregi("^[_a-z0-9-]+(.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(.[a-z0-9-]+)*(.[a-z]{2,4})$", $_POST["email"]))
{
echo"<center>Je moet een geldig email adres invullen!</center>";
}
else
{
if($_POST["wachtwoord1"] != $_POST["wachtwoord2"])
{
echo "<center>U heeft niet de zelfde wachtwoorden ingegeven.</center>";
}
else
{
echo"<center>U bent aangemeld.</center>";
$wachtwoord = md5($wachtwoord1);
mysql_query("insert into leden (naam,gebruikersnaam,wachtwoord,idatum,email) values ('".$_POST["naam"]."','".$_POST["gebruikersnaam"]."','".$wachtwoord."','".$datum."','".$_POST["email"]."')") or die(mysql_error());
}
}
}
}
else
{
echo "<center>U heeft iets niet ingevult.</center>";
}
}
?> |
Login.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <center>
<form method="post">
<table border="0" width="30%" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="50%">Gebruikersnaam</td>
<td width="50%"><input type="text" name="gebruikersnaam" value="Gebruikersnaam" onclick="gebruikersnaam.value=''" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Wachtwoord</td>
<td width="50%"><input type="password" name="wachtwoord" value="Wachtwoord" onclick="wachtwoord.value=''" size="20"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Cookie</td>
<td width="50%"><select size="1" name="dagen">
<option selected value="1">1 Dag</option>
<option value="2">2 Dagen</option>
<option value="7">7 Dagen</option>
<option value="14">2 Weken</option>
<option value="28">1 Maand</option>
<option value="178">6 Maand</option>
<option value="356">1 Jaar</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" colspan="2"><input type="submit" name="login" value="Login"></td>
</tr>
</table>
</form>
</center>
<?
if( isset($_POST["login"]))
{
$query = mysql_query("select * from leden where gebruikersnaam='".$_POST["gebruikersnaam"]."'");
$row = mysql_fetch_object($query);
$wachtwoord1 = md5($_POST["wachtwoord"]);
if($wachtwoord1 == $row->wachtwoord && $_POST["gebruikersnaam"] == $row->gebruikersnaam)
{
setcookie ("login", $_POST["gebruikersnaam"],time()+3600*$dagen);
echo "U bent ingelogt.";
echo "<META HTTP-EQUIV=\"REFRESH\" CONTENT=\"1; URL=?p=home\">";
}
else
{
echo "Fout.";
}
}
?> |
Er zijn uiteraard wel wat meer files maar die zijn denk ik niet van toepassing bij dit probleem.
[ Voor 75% gewijzigd door TommyGun op 17-05-2005 14:10 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".