Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

lcd inverter laptop faalt bij gebruik van batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Heb een laptop uit de Dell latitude serie. En nu is er ee probleempie.
Wanneer er een batterij in me laptop zit dan faalt mn lcd inverter en blijft mn scherm zwart. Heb verschilende batterijen geprobeerd en alle contacten ed. bij de inverter en batterij schoongemaakt, maar t probleem blijft bestaan.

enige ideeen?

thnxss
jnz

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Als het goed is moet je wel minimaal beelt krijgen als de inverter het niet doet.

Als je even de search gebruikt moet je wel wat kunnen vinden van iemand ie een neon buis (ccfl voor casemodding) had gebruikt ter vervanging.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je beschrijft "Wanneer er een batterij in me laptop zit dan faalt mn lcd inverter en blijft mn scherm zwart." Heb je dan de lader/voeding nog aangesloten? (even voor de zekerheid)

Verwijderd

Topicstarter
beste Ferry,

Indeed, mn adapter is dan nog aangesloten. T ligt niet aan de batterij zelf, heb meerdere baterijen geprobeerd.

grtz
jnz

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Is het scherm op dat moment donker? maar wel vaag wat te zien? (even onder wat andere hoeken bekijken) of echt zwart als in uit? Is er ook een manier waarop het scherm het wel doen? alleen netspanning bijvoorbeel?

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
op netspanning werkt het scherm volledig, bij het inpluggen van een batterij wordt het scherm zwart, maar heel vaag is er nog iets te zien, de computer blijft ook gewoon nog werken, alleen t scherm wordt zwart.

:|

Verwijderd

staat in 't bios niet ingesteld dat de brightness 0 wordt op accu?

Verwijderd

Topicstarter
nope, en flashen van bios hielp ook niet.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
is het mss niet een tool in windows die je aanhebt staan?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik snap je niet helemaal:
Bij mij zit de accu altijd in de laptop, ik kan er alleen voor kiezen om hem aan de netstroom te hangen (waarbij de accu ook opgeladen wordt), of op accukracht te werken.

Als ik het netsnoer er uithaal, en dus overstap op accu, zie ik het scherm dimmen.
Of het minder fel is als ik op accu opstart weet ik niet, maar als het feller wordt na draadloos opstarten het netsnoer er weer in doe wordt hij een stuk feller.

En probeer er eens een externe monitor aan te hangen, als die ook uit gaat als je op accu wilt werken weet je zeker dat het iets anders is.

Met mijn [FN] + [pijltje links/rechts] kan ik de helderheid aanpassen, heb je dat al geprobeerd?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
bij het opstarten met batterij:
laptop gaat aan, maar met zwart scherm

Bij het opstarten zonder batterij in de laptop:
scherm gaat gewoon aan, maar laptop zegt bij testproggie van me bios: LCD inverter test, failure errorcode 1000 0322
:r

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is toch duidelijk? gewoon de inverter laten vervangen, die is dus kapot.

Terug naar de winkel dus, misschien nog garantie.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Ik heb hier een hoop Dell laptop onderdelen liggen (je mag me mailen voor vragen/testen). Wat een mogelijkheid is, is dat een powerboard, of een invertor board kapot is. Vervang die eens, en kijk of het probleem blijft.

TweakBlog

Pagina: 1