Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Maar is het niet gewoon gemakkelijk om 1 gebruider te verwijderen en de andere te renamen?
Delete de mailbox (rechtsklik, exchange tasks) en dan via de Exchange system manager de mailbox cleanup wizard draaien. Hierna kun je de mailbox koppelen (reconnecten) via de Exchange system manager aan de juiste user.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik kan in de Exchange System Manager die mailbox niet wissen (optie bestaat niet, alleen Purge of Reconnect, en die zijn grijs). In de Active DIrectory and Computers console zie ik die verkeerder Exchange mailbox helemaal niet! Ook niet als ik advanced features aanzet en de Exchange zaken te zien krijg.
Want het principe dat je meldt is inderdaad wat ik wil doen, maar dat kan dus niet!
Sowieso een paar vragen:
- Hoeveel mails staan er in beide boxen (volgende de System Manager)?
- Welke box staat er nu aan de gebruiker gekoppeld (*)
(*) Wanneer je de cleanup agent zou draaien, zou als het goed is de box die NIET wordt gebruikt gemarkeerd worden voor verwijdering. Blijkt dit nou de box te zijn die je als "hoofdbox" wilde gebruiken, dan zul je via Exchange-Tasks op de user de exchange-eigenschappen weg moeten halen. Je kan de "hoofdbox" middels "reconnect" opnieuw aan de gebruiker koppelen. Let er wel even op dat je eventuele mails uit zijn huidige box nog even exporteerd om deze daarna in zijn "hoofdbox" weer te kunnen importeren.
Ben je klaar met de boel, draai dan weer de "Cleanup Agent" en "Purge" daarna de box die weg mag.
Ofwel in stappen:
- Run de cleanup agent
- Kijk of de hoofdbox nu gemarkeerd staat voor verwijderen;
- Ja?
= Exporteer dan alle mail uit de bestaande box
= Haal de exchange-functionaliteit van de user af
= Koppel de hoofdbox aan de gebruiker
= Draai weer cleanup agent
= Purge nu de "oude" box
= Importeer de exporteerde mail; klaar
- Nee?
= Wil je de mail uit de andere box nog in de hoofdbox?
- Nee?
= Dan kan je de oude box gewoon purgen; klaar
- Ja?
= "Reconnect" de oude box
= Exporteer dan alle mail uit de oude box
= "Reconnect" de hoofdbox
= Importeer de exporteerde mail
= Draai weer cleanup agent
= Purge nu de "oude" box
dit ga ik eens uitproberen . . . Thanx
Wat ik in feite hier heb is dus een Orphan Mailbox binnen Exchange 2000 Standard. Als ik hierop zoek in Google of Microsoft dan krijg ik alleen maar hits op een migratie van 5.5 naar 2000. Maar geen enkele hit op hoe ik zo'n mailbox moet verwijderen.
[ Voor 43% gewijzigd door DJ op 17-05-2005 14:03 ]
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Thanx
Verwijderd
Verwijderd
Ook bovenstaande allemaal geprobeerd maar in AD is alleen de juiste user te vinden.
In SM van Exchange 2000 zijn beide mailboxen zichtbaar en met geen mogelijkheid is de orphan mailbox te verwijderen, ook niet naar een cleanup agent .
Kan zelfs niet met ADSI edit deze mailbox verwijderen.
Deze "ghost"mailbox zweeft al 7 maanden rond en komen ook nog gewoon mailtjes in binnen die niet te benaderen zijn (maar dit is onbelangrijk)
Dus ik hoop dat hier iemand nog tips voor ons heeft?
Dan is je mailbox niet orphaned; de SMTP stack vraagt aan AD waar de mailbox zit die dit email adres heeft. Als de SMTP stack 'm via AD kan vinden, moet jij dat ook kunnen. Message Tracking en/of SMTP logging aanzetten; dan vind je wat het email adres is wat er op die mailbox geplakt zit. Met dat e-mail adres kun je dan een GC query doen die de distinguishedName oplevert; iets à laVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:15:
...komen ook nog gewoon mailtjes in binnen...
1
| CN=Garfield,CN=Users,DC=home,DC=brahiewahiewa,DC=org |
en da's precies het pad wat je in ADUC moet aflopen om 'm te vinden.
Da's de manier om orphaned mailboxen te creëren, hè?...Kan zelfs niet met ADSI edit deze mailbox verwijderen...
Met ADSIEdit verwijder je'm wel uit AD maar niet uit de store.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Verwijderd
En heb ALLE items in ADUC gecontrolleerd maar geen een heeft een link naar die elendige mailbox.
Is er geen achterdeurtje om hem te verwijderen?