Toon posts:

Verhuis drama met Quicknet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey peepz,

Ik heb een 8Mbit abotje van Quicknet, ben ik net verhuist en wil ik mn adsl overzetten, krijg ik doodleuk te horen dat er geen capaciteit meer is in het verdeelcentrum van de wijk, en ze hebben geen idee wanneer die ge-upgrade zal worden, hmmmzz. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan checken, wie, wanneer.... Ik weiger eigenlijk over te gaan op de monopoly kabelaar Zeelandnet met voor-oorlogse prijzen en datalimietjes van een paar mb. Om van Quicknet af te komen moet ik dan eerst nog ff 8x 57,50 resterend abbonementsgelden betalen!!!

Please help..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 13:28 ]

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Het klinkt misschien cru,

Maar zo is het nou eenmaal, Quicknet kan hier niets aan doen, dit is het beleid van bbned.

Bbned moet de centrales uitbreiden, niet quicknet.
Bbned doet alleen aan jaarcontracten met ISP's (quicknet in jou geval), Quicknet moet dus ook het volle pond aan inkoop betalen, daarom berekenen zij dit door naar jou.

Verhuizen met BBned DSL = VEEEL KOSTEN voor niks, als je niet goed oplet.

Ik weet het, de waarheid is hard :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het klopt wel opzich.

Je hebt een verbinding voor minimaal een jaar afgesproken op een bepaald adres. Nu kan je dat niet meer gebruiken en zal je toch het resterende bedrag moeten voldoen. De ISP kan er immers niets aan doen dat je er daar geen gebruik meer van kunt maken.

Verhuizen van de aansluiting is een optie natuurlijk, echter moet er dan wel capaciteit zijn om op je nieuwe locatie de verbinding aan te sluiten. Is die capaciteit er even niet zal je keuzes moeten maken.

Er moet toch een indicatie te geven zijn wanneer er weer ruimte is/komt?
Punica- schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:53:

Verhuizen met BBned DSL = VEEEL KOSTEN voor niks, als je niet goed oplet.
"VEEEL KOSTEN voor niks"

Ik noem het niet niks, je verbinding niet kunnen gebruiken omdat je er niet meer woont is het ook niet helemaal natuurlijk. Verhuizen kost altijd veel geld, niet alleen voor abonnementen & techniek.

Verhuizen van DSL is in principe niets meer en niets minder dan een ophef op oude adres en nieuwe op het nieuwe adres aanleggen.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 17-05-2005 15:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Misschien dat je via het netwerk van Tiscali wel ADSLkan krijgen, volgens mij las ik net zoiets in het tweakdsl topic.
Check eens de postcode-check van tweakdsl....

[ Voor 68% gewijzigd door MrDirect op 17-05-2005 15:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de reply's!

Helaas heb ik maar een beperkte keuze,
  • [KPN] [BBned] [Zeelandnet]
Aangezien BBned ISP's een veel lagere maandprijs hebben dan die van KPN had ik gekozen voor BBned. En zeelandnet...... ik begin er niet eens meer over!!

maar denken jullie dat bij BBned bekend is wanneer ze die wijkcentrale gaan opkrikken? En zo nodig wat druk op de ketel kan zetten?

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:40:
Tnx voor de reply's!

Helaas heb ik maar een beperkte keuze,
  • [KPN] [BBned] [Zeelandnet]
Aangezien BBned ISP's een veel lagere maandprijs hebben dan die van KPN had ik gekozen voor BBned. En zeelandnet...... ik begin er niet eens meer over!!

maar denken jullie dat bij BBned bekend is wanneer ze die wijkcentrale gaan opkrikken? En zo nodig wat druk op de ketel kan zetten?
Ik denk dat je ISP dat best voor je kan informeren. Als het uitbreiden nog niet klaar is zal het vast op iets wachten wat niet te voorspoedigen is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je ISP dat best voor je kan informeren. Als het uitbreiden nog niet klaar is zal het vast op iets wachten wat niet te voorspoedigen is.
Die zeiden dat het week 18 gebeurd zou moeten zijn en hadden geen idee wanneer het dan wel zou gebeuren.

A tweakers worst nightmare!!!

BTW ik was gewoon binnen Middelburg verhuist dus was er niet vanuit gegaan dat het problemen zou kunnen opleveren.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou gewoon het contract met quicknet ontbinden, stoppen met betalen en klaar, gare bedoening dat je niet kan leveren en dan 8 x 55 euro gaat eisen! :r Je krijgt dan herinneringen en een incassobureau achter je aan, maar die kunnen je in principe niets maken als je gewoon in je recht staat. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik die eens naar deze kwestie laten kijken.

Dit heeft quicknet in de algemene voorwaarden staan:
16.7
Indien de Klant verhuist naar een gebied waar Quicknet geen Dienst levert, geldt dat de Klant en/of Quicknet de Overeenkomst kan ontbinden, overeenkomstig de daarvoor geldende tarieven en bepalingen.
Nou heb ik even door de AV lopen bladeren, maar daar staan helemaal geen geldende tarieven en bepalingen omtrend opheffen van de verbinding. Dat is dus niet zo slim van quicknet, want ze kunnen niet zomaar achteraf met tarieven komen omdat zij zelf niet kunnen leveren. Dat mag wel, maar dan moet dat wel vantevoren zijn afgesproken in algemene voorwaarden en (ik heb er vluchtig doorheen gekeken) daar staat niets over in. Ruim 400 euro vragen is dan ook echt bizar onredelijk, als dat niet vantevoren is vastgelegd!

Als dat wel vantevoren vastgelegd was, dan is het je eigen probleem en was je zelf niet zo slim om dit soort zaken niet door te lezen, als je een verbinding met een obscuur bedrijf aangaat (/me vindt al die kleine cheap-ass ISP's behoorlijk obscuur :o).

Quicknet kan nu niet leveren, dat is hun probleem. Dat het uiteindelijk door BBned komt, daar heb jij helemaal niets mee te maken. Zij leveren jou geen DSL lijntje mee, jij zegt je contract op en betaalt gewoon niet meer. Ik zou het er zeker niet bij laten. Laat hier nog wel even een pro naar kijken, * JvS is slechts een google-jurist 8-).

Alsnog DSL krijgen, gaat je niet lukken. Jij kan die zaak daar niet onder druk zetten ofzo...

Je kan zo te zien gewoon adsl van kpn nemen. Zeelandnet is inderdaad dramatisch, maar een ddsl lijntje van kpn kost 30 euro en is 1,6mbit zonder datalimiet. Lijkt me wel een redelijke deal. Het is geen extreme leecherslijn, maar het is ook niet zo dat het dramatisch duur is...

En verhuizen is veel goedkoper, en het is per maand opzegbaar na een jaar en het is rete-stabiel en betrouwbaar.... Ik zou het wel weten, laat quicknet maar zitten en ga over op adsl van kpn...

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 17-05-2005 17:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
wooow tnx voor deze massive reply JVS!!!

Gelukkig heb ik (gewoon echt toevallig) net vorige week een rechtsbijstand verzekering afgesloten _/-\o_ en ga daar maar meteen eens gebruik van maken!

Ik zal alle vorderingen van deze zaak op dit forum blijven posten voor de geinterreseerden en misschien mede-gedupeerden!

Waarschijnlijk ga ik toch maar gewoon voor een KPN abotje, zijn er nog tips over welke ISP ik daarbij zou nemen? bv bij welke je de leukste tweakbare modem krijgt oid. Er zijn nog geen ISP's die breedbeeld tv's uitdelen toch?? hahaha just kiddin' 8)7

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet te vroeg juichen he? Lees eerst even alles wat is afgesproken bij het afsluiten van het abonnement, probeer er ook eerst met quicknet zelf uit te komen. Print de AV uit zoals ie nu is en vraag waar ze dit tarief vandaan halen.

Dit zou overigens iets heel erg moois zijn voor een geschillencomissie.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:48:
...

Gelukkig heb ik (gewoon echt toevallig) net vorige week een rechtsbijstand verzekering afgesloten _/-\o_ en ga daar maar meteen eens gebruik van maken!

...
Toen ik ging informeren om ook een rechtsbijstand verzekering te nemen, kreeg ik te horen dat je de 1e twee maanden slechts onder een aantal voorwaarden gebruik kon maken van die rechtsbijstand, of zoiets. Eerst eens goed nakijken of jij ook niet die bepalingen hebt lijkt me :)

Verder vind ik dit een vreemd verhaal. Hoe lang ben je eigenlijk al lid bij die lui? Want als dat pas vier maanden is, dan kan ik met het van hun wel voorstellen, maar mocht dit dik een jaar zijn, dan vind ik dit erg vreemd. Als jij verhuist, dan moeten ze je toch een alternatief kunnen bieden?

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:55:
[...]

Die zeiden dat het week 18 gebeurd zou moeten zijn en hadden geen idee wanneer het dan wel zou gebeuren.

A tweakers worst nightmare!!!

BTW ik was gewoon binnen Middelburg verhuist dus was er niet vanuit gegaan dat het problemen zou kunnen opleveren.
Mijn ervaring uit het verleden is dat BBned een ISP prima kan informeren over uitbreiding op een centrale bij navraag. Als het voor week 18 in de planning stond en nog niet klaar is is daar een duidelijke oorzaak voor en kan je ISP gewoon navraag doen.

Misschien is er ook alleen voor een lijntype een tekort momenteel, zou je eens kunnen vragen. Misschien als je telefonie laat omzetten is er wel ruimte.
ZieMaar! schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:54:
[...]

Toen ik ging informeren om ook een rechtsbijstand verzekering te nemen, kreeg ik te horen dat je de 1e twee maanden slechts onder een aantal voorwaarden gebruik kon maken van die rechtsbijstand, of zoiets. Eerst eens goed nakijken of jij ook niet die bepalingen hebt lijkt me :)

Verder vind ik dit een vreemd verhaal. Hoe lang ben je eigenlijk al lid bij die lui? Want als dat pas vier maanden is, dan kan ik met het van hun wel voorstellen, maar mocht dit dik een jaar zijn, dan vind ik dit erg vreemd. Als jij verhuist, dan moeten ze je toch een alternatief kunnen bieden?
Als jij verhuisd is dat jou beslissing, en je hebt net afgesproken dat je DSL afneemt op je adres voor minimaal een jaar.

Het is niet verplicht om verhuizingen aan te bieden natuurlijk, als het kan is dat mooi meegenomen, beter dan contract afkopen als je nog maanden te gaan hebt vaak.

Het zit hem in de de gemaakte afspraak. Je neemt een dienst voor bedrag X af met een minimale periode. Nu is deze dienst niet persoonsgebonden, maar aan de telefoonlijn waar je het op dat moment op laat leveren. Aan de telefoonlijn niet aan je nummer of je kpn-telefonie abonnement.

Verhuis je dus je telefoonnummer ergens heen, prima, DSL blijft waar je het hebt aangevraagd zoals afgesproken immers.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 17-05-2005 21:24 ]

Pagina: 1