Toon posts:

filmbestand als dvd brande?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony digitale videocamera, onlangs had ik opname gemaakt en nu wil ik het op een dvd brande! Wat ik heb gedaan is de opname met de bijgeleverde software overgezet op mn laptop, ik kan de opname nu gewoon bekijken op mn laptop met gewone kwaliteit ik heb de opname bestand op een dvd gebrand. Mijn dvd speler speelt de dvd wel af maar het beeld is erg slecht.

Mijn vraag is moet je de bestand converteren voordat je het op een dvdtje zet? Bestaat er freeware progje waarmee je het kan converten/branden?

Ik heb een toshiba sattelite series laptop met dvdbrander en xp pro!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
heb je het als .mpg bestand op je dvd gebrand? en ja je moet het converteren naar dvd formaat wil je de beste kwaliteit behalen.

Ik gebruik zelf adobe premiere. Soms nerovision express (voor simpele dingen) en ook ulead media studie kan.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
en voor mij is alles freeware dus kan zo even niet een freeware proggie opnoemen. :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een bestandsextensie heeft die film :?
Een avi file :?

Dan moet je zoeken naar avi to dvd.
Daar kun je genoeg informatie mee vinden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op stage dus weet echt niet als wat ik het heb gebrand maar volgens mij was het mpeg!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Wat meer info mag wel.... zoals: waar heb je mee gebrand, en als je stand alone ? speler hem afspeelt, is het kennelijk wel een mpeg geweest....of misschien kan je dvd speler ook wel avi's afspelen? Zorgt je overzet software misschien dat het een mpeg is ? Heb je er toevallig geen VCD kwaliteit van gemaakt dat het resultaat zo slecht is...

In ieder geval is het zo dat een filmpje uit een DV-cam eerst omgevormd moet worden naar MPEG2 file om er een dvd van te kunnen maken...
www.videohelp.com en www.doom9.org zijn wel zo'n beetje sites waar je alles over dit verhaal kunt vinden.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit topic barst van een gebrek aan informatie (zoals hoe je het hebt gedaan), daarnaast staan er online meer dan zat guides om dit te doen. Probeer er een paar en als je problemen hebt, kan je een duidelijk topic openen met wat je gedaan hebt en welke problemen je hebt :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.