Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] PFC eindje van voeding af plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ik ben een beetje aan de gang gegaan om de 230v~ van mijn CIP aan te leggen, echter had ik een probleempje met de PSU, daar zit op de contrastekker in de PSU een elko over de fase/nul en 2 kleinere tussen fase en GND en nul en GND. Nu gaat die stekker er uit, dus zit ik met die 3 onderdeeltjes die ik moet verhuizen.

Hier zie je ze zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51260/thumb.jpg

Nu heb ik 2 opties: De PFC onderdeeltjes verhuizen naar de centrale relais print, waar de PSU op aangesloten wordt, of in de PSU een klein printje vrotten waar ik de onderdelen op soldeer. Dat kost wat passen en meten, en is ook niet echt het meest ideale qua open contacten enzo.

Als ik ze op een afstand van de PSU monteer zal er eerst zo'n 60cm kabel tussen zitten. Het lijkt mij geen kwaad te kunnen, sowieo is het eigenlijk voor je bankrekening alleen maar een voordeel als er geen PFC meer inzit ;) Maar ik wil dat graag even bevestigd hebben :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Afaik is dat geen PFC, maar gewoon een ontstoorcondensator. Ik kan je echter niet zeggen waar je 'm precies neer zou moeten dumpen, hoewel ik neig naar te denken dat dichter bij de voeding beter is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Hmm, dan ga ik hem toch maar proberen in de voeding zelf te plaatsen :) Wat ik overigens niet vermeld heb, is dat er achter nog een spoel zit waar beide aders doorheen lopen.

[ Voor 60% gewijzigd door _ferry_ op 17-05-2005 15:26 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Ik had zelf een aparte stekker voor me 230 erin gemaakt.

er waren al mensen die toen ze hun voeding openmaakte en daar de strom vanaf haalden, hun voeding molden.

als je het doet, moet je vóór die meuk aftappen. dan kan de condensator het geheeld wel een beetje stabiliseren.

en dichter bij de voeding lijkt me beter ja

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Een ontstoorcondensator moet zo dicht mogelijk bij het component wat hij moet "ontstoren" aldus spreekt mijn elektronica boek / leraar van mijn opleiding (hbo elektrotechniek)

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Klinkt logisch dat hij dichtbij de voeding moet, dat heb ik ook gedaan toen bij mn cm, tot op heden geen problemen :)

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1