[sql2000] enterprise manager vanaf internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb een win2k3 sp1 server draaien met sql server 2000 sp4.
hij heeft een wan ip (op dit moment zonder firewall).
vanaf mn andere pc op mn studentenkamer die ook een wan ip heeft krijg ik wel verbinding (zit ook in hetzelfde subnet)
maar vanaf een andere locatie kan ik met de enterprise manager geen verbinding krijgen...

hoe zit dit? kan dit niet ofzo?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:42
Het lijkt mij dat het aan de "andere lokatie" ligt. Geen proxy/firewall ofzo?

Roomba E5 te koop

• sharkzor
sig69 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:38:
Het lijkt mij dat het aan de "andere lokatie" ligt. Geen proxy/firewall ofzo?
nop. al 3 locaties geprobeerd

• sig69
Als ik het goed begrijp heb je 2 pc's op je kamer met een wan ip? Kan je misschien wat meer uitleg geven over de indeling? Eventuele routers etc, wat voor internet heb je dat soort dingen.

Roomba E5 te koop

• sharkzor
studentenkamer > 100mbit aansluiting deelt wan ip's uit, niks gefirewalled. > switch > pc en server

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

En als je gewoon het IP nummer invoert in plaats van de servernaam in Enterprise Manager als je een server registreert?
Ik kan met Enterprise Manager via Internet mijn database beheren die bij een provider draait. Dus het kan zeker.

[ Voor 36% gewijzigd door Gé Brander op 17-05-2005 13:09 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sharkzor
c70070540 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:08:
En als je gewoon het IP nummer invoert in plaats van de servernaam in Enterprise Manager als je een server registreert?
Ik kan met Enterprise Manager via Internet mijn database beheren die bij een provider draait. Dus het kan zeker.
dat doe ik al, en thuis in hetzelfde subnet werkt dat gewoon (netzoals ik de naam van die bak, sharkserv invoer) maar vanaf internet dus niet...

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

sharkzor schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:04:
[...]
dat doe ik al, en thuis in hetzelfde subnet werkt dat gewoon (netzoals ik de naam van die bak, sharkserv invoer) maar vanaf internet dus niet...
Kan je eens schematisch weergeven hoe je situatie nu is met een tekeningetje of zo. Ik snap je verhaal dan niet denk ik.
Door je laatste opmerking ben ik enigzins in verwarring gebracht. Je hebt thuis dus een ip-range via een router aan het Internet hangen, maar je hebt thuis wel/geen ip adressen die uniek zijn op Internet (doorhalen wat niet van toepassing is ;) )
Als dat het geval is, dan moet je router toch echt bepaalde poorten doorlaten en laten verwijzen naar je SQL Server om dit werkend te krijgen. (bijvoorbeeld het poortnummer mappen naar een vast IP adres)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sharkzor
ffe snel iets in visio gemaakt. lijkt nergens op (nooit gedaan) maar t lijkt me duidelijk zo...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sharkzor/files/netwerk.jpg

allebij de machines krijgen een 145.97.x.x adres

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

En er zit verder geen router of firewall tussen? Dan kan ik dit alleen maar verklaren doordat er op de machine op Internet waar vandaan je het probeert, een firewall of zo draait die die communicatie tegehoudt.

Je zou het werkstation dat je hier getekend hebt, eens mee kunnen nemen naar de andere locatie waarvandaan het niet lukt. Lukt het dan ook niet, dan ligt het aan de Internet verbinding daar, lukt het dan wel, dan ligt het aan de pc aldaar.

• sharkzor
c70070540 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:34:
En er zit verder geen router of firewall tussen? Dan kan ik dit alleen maar verklaren doordat er op de machine op Internet waar vandaan je het probeert, een firewall of zo draait die die communicatie tegehoudt.

Je zou het werkstation dat je hier getekend hebt, eens mee kunnen nemen naar de andere locatie waarvandaan het niet lukt. Lukt het dan ook niet, dan ligt het aan de Internet verbinding daar, lukt het dan wel, dan ligt het aan de pc aldaar.
de werkstations draaien geen bijzondere firewall (standaard windows) dus dat is het niet.

Raar dat het intern wel werkt... dus of surfnet blokkeert de boel (wat ze volgens mij toch echt niet doen) of sql server laat alleen maar connecties toe in hetzelfde subnet ofzoiets

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Denk ook om lokale firewalls als Zonealarm of de Windows XP SP2 firewall. Deze blokkeren ook het verkeer wat nodig is voor EM.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• sig69
sharkzor schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 08:45:
[...]
of sql server laat alleen maar connecties toe in hetzelfde subnet ofzoiets
Dit is het in ieder geval zeker niet.

Wat je wel kan doen is de server op een andere poort laten draaien (onder network configuration). En als je daar dan toch bent, kijk dan even of "hide server" niet aangevinkt staat.

Roomba E5 te koop

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Die switch in dat plaatje, is dat een switch of een router? (ik gok het laatste)
Omdat het op het LAN wel werkt en op het WAN niet, is het naar mijn mening niets meer/minder dan dat je de juiste poorten moet forwarden (standaard 1433 TCP en 1434 UDP) van het WAN naar het lokale ip van de server.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

bee-es schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:27:
Die switch in dat plaatje, is dat een switch of een router? (ik gok het laatste)
Omdat het op het LAN wel werkt en op het WAN niet, is het naar mijn mening niets meer/minder dan dat je de juiste poorten moet forwarden (standaard 1433 TCP en 1434 UDP) van het WAN naar het lokale ip van de server.
Inderdaad, dat lijkt mij dus ook al. Je zet je SQL Server niet zonder firewall of andere beschermingen direct aan het Internet in ieder geval.

• sig69
Ik heb het idee dat, omdat hij op een studentenkamer zit, hij gewoon een netwerkaansluiting heeft maar niet weet wat voor hardware daar verder nog achter zit.

Roomba E5 te koop

• sharkzor
bee-es schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 12:27:
is echt een switch. ik zei toch dat ze allebij een 145. adres kregen?
er hangt geen andere hardware achter. alles staat gewoon open. en ja, er moet een firewall op, maar eerst maar eens werkend krijgen he?

• sig69
Laten we dan maar eens bij het begin beginnen. Kan je van buitenaf die bak uberhaupt wel pingen?

Roomba E5 te koop

• sharkzor
lol! net het poort nummer van de sql server verandert naar iets anders en het werkt gewoon!

opgelost :D
Pagina: 1