Toon posts:

Met nieuwe HDD boot windows niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 3 HDD's.
1tje is 160 gig en is aangesloten als primaire station waar ook windows op staat onder de primary master.
vervolgens sluit ik een nieuwe hdd aan, maakt niet uit welke van de 2, en maakt ook niet uit waar ze komen, ik heb ze al overal geplaatst, ook op de slot waar de brander zat,
het probleem is dus dat het laad schermpje van windows maar blijft laden en er gebeurt nix.
mijn moederbord is een ASUS A7N 8X-X
Windows schijf is van samsung en de andere schrijven zijn van maxtor. alledrie worden ze herkent.
en werken ook prima

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wazig geval. Bootvolgorde is in orde, anders zou Windows niet eens opstarten. Lukt de safe mode ook niet? Ik zou denken aan foute bekabeling, bejumpering en/of een gare voeding. Check de FAQ van dit subforum voor meer info&tips: Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 12:15
Wat voor schijven precies? Al geprobeerd windows te installeren op een maxtor schijf met de andere maxtor op een andere ide poort?

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm op veilige modes valt die uit tijdens/na het laden van d346bus.sys
gare voeding lijkt me sterk, want ik heb het ook al geprobeert met de dvdbrander losgekoppelt van moederbord en voeding. Windows erop nieuw opzetten helpt ook niet, heb ik al geprobeert.
de 2e hdd heb ik gepartioneerd in ntsf en ongepartioneerd geprobeert, maar dat wekt geen verschil op.
De bios vd moederbord is gister geupdated. Weet iemand waar het aan kan liggen, Toch een brakke voeding, of wat anders

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Heb ik ook gehad bij een kennis van mij. Opgelost door rounded cable te vervangen door een simpele flat cable.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
-roberth- schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:39:
Heb ik ook gehad bij een kennis van mij. Opgelost door rounded cable te vervangen door een simpele flat cable.
Dan denk ik dus dat de kabel gaar was, en dat het niet zo zeer aan het verschil tussen rounded of flat cable lag.. :Y)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de jumpers wel goed staan?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

heeft dit niets te maken met actieve schijven ????

Heb iets dergelijks ook gehad. Waren 2 schijven waarvan ik er 1 kloonde, die er vervolgens bij hing en xp wilde toen niet verder dan het opstart scherm....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
hmm nope, kheb em aan de primary en secundaire master en slave kabel gehangen waar de andere apparatuur wel prima op werkt. De jumpers staat goed, dat is ook geen probleem, 1 vd 2 schrijven heb ik kwa partitie ook veel aan verrandert, Logisch station, primary station, FAT32, NTSF, VOID
maar niks werkt. soms komt er echter wel een verrandering met het opstarten, soms valt die uit na 1 sec booten zie topic van mij hierboven, en soms blijft die maar laden, zie eerste topic.

ik ga morgen de hele bekabeling opnieuw opzetten, bios reset en windows er alweer opnieuw op, ik werk btw met windows xp proffesional sp2

Verwijderd

Topicstarter
owkeej, een lichte update met een nieuw opkomend probleem.
vraag me niet hoe, maar het is me gelukt om windows fatsoenljik op de pc te krijgen met 2 hdd's geinstalleert., alleen de 2e hdd is nog niet gepartitioneerd. Maar programma als partition magic werkt niet, wanneer ik hem wil openen zegt hij: "Error #90 - EZ-Drive has been detected on drive1, but EZ-drive is corrupt. Run the EZ-Drive setup diskette to correct this problem...."
weet iemand wat dit inhoud, en hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt!
Pagina: 1