[DOS] nieuwste bestand selecteren in batch

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44

TF

bla bla

Topicstarter
Ik wil graag via een batchfile altijd het nieuwste bestand zippen.

De bestanden worden automatisch gegenereed, er staan er nu een stuk of 10 en dat wordt al meer. Al deze standen zijn gelijk (DB dump mssql). 1 bestand (de nieuwste) wil ik zippen en kopieeren middels een script.

Dat zippen en kopieeren is geen probleem. Alleen het selecteren van het 'nieuwste' bestand geeft wat problemen. Is het wel mogelijk om dit middels een batch (.bat) te doen??

Selectie gebeurd dus op basis van Datum / tijd. (in principe datum, er komt dagelijks 1 bestand bij)

edit: Kan een mod de typo in het onderwerp wijzigen.

[ Voor 6% gewijzigd door TF op 17-05-2005 12:23 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:57

ThunderNet

Flits!

Denk dat je deze vraag beter in NOS kunt stellen, aangezien dit niets met Windows te maken heeft?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TF
  • Laatst online: 21:44

TF

bla bla

Topicstarter
Ja dat zie ook nu. Maar ik zat in de search te zoeken naar dit probleem. En deze meeste dos vragen (die ik zag) kwamen uit WOS.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Typo: done. Het is handig als je dan voortaan even een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif topicreport doet, dan zien we het makkelijker :)

DOS, NOS, WOS: sja. Beetje randgeval. Gaat het trouwens om "echt" DOS <= versie 7 of om de NTx commandline? Ik zie MSSQL niet onder DOS draaien.

http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart geeft trouwens vrijwel meteen PeterB in "Batch script om meest recente bestand te..." :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

niet echt een mooie methode maar dit zou moeten werken:
for /f "tokens=5" %%a in ('dir /od^|find /i ":"') do set newestfile=%%a
echo %newestfile%

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 12:21 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan jouw manier niet makkelijker:

code:
1
for /f "tokens=*" %i in ('dir /b /od') do set newestfile=%i

? :)

Verder:
ThunderNet schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:25:
Denk dat je deze vraag beter in NOS kunt stellen, aangezien dit niets met Windows te maken heeft?
Nee - vragen over DOS horen ook in Windows Operating Systems thuis :)

[ Voor 55% gewijzigd door elevator op 18-05-2005 14:30 ]

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:29:
Kan jouw manier niet makkelijker:

code:
1
for /f "tokens=*" %i in ('dir /b /od') do set newestfile=%i
tja da kan ook (%% dan wel :))
Pagina: 1