Toon posts:

[Win2000] Arcserve Exchange Backup Agent Error -- (331)

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een aantal w2000 servers staan, waarvan één o.a verantwoordelijk is voor de backup, en deze moet uiteraard ook de andere servers, waaronder de exchange server meenemen in de backup.

Alles gaat netjes, behalve exchange. In het log komen de volgende meldingen:

E8604 Failed to start backup. (DBNAME=dbaexchis, EC=Backup Agent Error -- (331) "Insufficient privilege. Please check user privileges".)
E8552 Failed to receive data from the Exchange database agent. (EC=10060)

Je zou zeggen dat de backup user geen rechten heeft op de exchange server, terwijl de job gebruik maakt van het domein administrator account.

We gebruiken Arcserve 2000, version 7.0 (build 1110) op een Windows 2000 SP4 Server. De exchange server is ook WIndows 2000 SP4.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Ik ben niet zo vreselijk thuis in de ARCserve agents, maar moet je voor de agent niet aparte login credentials ingeven? (en staan deze dus ook goed). Kun je zo-ie-zo de instellingen voor de Exchange agent wel configureren?

Je weet ook zeker dat de Domain Admin voldoende rechten heeft om de mbox-en of Info.Store te openen? In Exch2003 heeft een lid van de Enterprise Admins volgens mij standaard een deny staan op mbox access. Kan goed dat dit voor Exch.2000 ook geldt.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Check inderdaad de rechten even. Heb je al op de arcserve support pagina's gekeken?
Verder schop ik deze naar SA, arcserve en exchange zijn geen OS :)

Verwijderd

Topicstarter
Na een aantal pogingen loopt het nog steeds niet, en blijft bovengenoemde foutmelding verschijnen.

- De agent draait, want anders krijg je volgens mij niet de mailbox store enzo van exchange te zien in het backup selectie onderdeel. Er is ook een user aangemaakt: DBEXAGENT welke lid is van de administrators / domainadministrators / backup operators

- In de ARCServe server admin tool staat de administrator als backup account ingesteld voor alle servers. In feite werkt dat ook allemaal goed, want de verdere backup loopt vlekkeloos. Alle servers worden netjes gebackuped alleen de exchange database geeft problemen

- Alle servers binnen het domein zijn ook al eens ge-reboot

- Bij de support van CA kom ik alleen het volgende tegen:

E8604"Failed to start backup. EC=DBagent Error-(331) "Insufficient Privilege.Please check user privileges" A backup was attempted by a user that has no backup operator privileges inthe destination Repeat the job specifying the appropriate security rights

Maar ik zou verder niet meer kunnen bedenken welke rechten ik waar nog zou moeten toe kennen, en aan wie. Er zijn twee gebruikers betrokken bij de backup. De Administrator en de backup agent user. Beide hebben ze alle rechten die je maar zou kunnen bedenken op netwerk niveau, en binnen exchange zelf. Alleen "zenden en ontvangen als..." rechten zijn denied, maar dit is standaard (wegens privacy wet) in exchange en heeft geen invloed op de backup

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Van de support site van Arcserve:
Q: When I run a backup of my Exchange server, the error "E8604 - Failed to Start Backup, dbname=DBAEXCH EC=Dbagent Error (331) Insufficient Privilege." appears. The account I used for the backup is an Administrator and Backup Operator, and the password is correct. What's wrong?

A: In the ARCserve Server Admin, click on the Admin menu. Select ARCserve System Account. The account specified here should be a user that belongs to the Administrator, Domain Admin, (if you're in a Domain) and Backup Operator groups. Domain Admins should be set as the primary group for this user. NT and Exchange have separate levels of security. The ARCserve user must have a mailbox in Exchange. Ideally, the ARCserve user would be the NT account that installed Exchange. This account has inherently the necessary rights to perform backups. That user must then be given the "Service Account Admin" role at the Organization, Site, Configuration and Server levels. Open the Exchange Administrator. Perform the following steps for each of the three levels: Highlight the level. Click Properties from the File menu, and choose the Permissions tab. Select the ARCserve System Account from the list of users in the window on the lower half of the screen, or add it using the Add.. button. Assign the Service Account Admin. role to it by selecting it from the drop-down box below. Initialize the mailbox by sending a test message
Exchange DBagent Frequently Asked Questions

Volgens mij is bovenstaand artikel voor Exchange 5.5, maar het principe blijft gelijk. Het account moet rechten hebben op de Site en Organization...

[ Voor 2% gewijzigd door Question Mark op 07-06-2005 19:31 . Reden: typo ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Dan zou ik http://support.microsoft.com/?kbid=262054 even bekijken, TS.

Verwijderd

Topicstarter
Exchange 2000 werkt wat anders, zo kun je niet die rollen toekennen bij de security settings. Ik heb op elk niveau waar je maar rechten kan toekennen, de administrator en backup agent user alle rechten gegegeven, en toch blijft het probleem bestaan.

Die link naar microsoft is van toepassing als je de administrator de rechten wilt geven om zonder directe toestemming van een gebruiker, toch zijn mailbox wilt kunnen laten openen en verzenden uit die gebruikers naam. Staat verder los van het backuppen.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je ook voor het backup-account al een mailbox aangemaakt op de mailserver en deze actief gemaakt door hier een testmail naar te sturen? Eventueel zou je nog kunnen proberen door de backup te starten onder hetzelfde account als waaronder de exchange services draaien.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:10:
Die link naar microsoft is van toepassing als je de administrator de rechten wilt geven om zonder directe toestemming van een gebruiker, toch zijn mailbox wilt kunnen laten openen en verzenden uit die gebruikers naam. Staat verder los van het backuppen.
Geef de user die je gebruikt voor het backuppen eens die rechten uit dat artikel en test dan nog eens aangezien dat het equivalent van Service account admin in 5.5 is.
Je kunt ook je backup user in de Exchange domain servers groep zetten en dan testen.
Pagina: 1