Toon posts:

Complete TV noob: TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb een kleurenTV gekregen van een kennis, en nu wil ik deze graag aanlsuiten (doh).

Wat voor kabeltje moet ik kopen ?

Heb een rode en witte in/uitgang, 2 brede scart-achtige dingen, en een antenne-in/uitgang op mijn TV.

/me is a big n44b.

Verwijderd

Waarop wil je de TV aansluiten ?
Op je PC of op de kabel-aansluiting van het huis ?

Als je op hem op de PC wilt aansluiten zal je videokaart dit ook moeten ondersteunen. Misschien wat meer info zou handig zijn.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 22:39
Waarop wil je hem aansluiten? :P

• St@m
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

waar wil je hem op aansluiten? Op het kabelnet? Dan heb je een Cai kabel nodig, wil je hem op de PC aansluiten dan moet je over het algemeen de gele aansluiting gebruiken. Rode en witte zijn voor het geluid en de scart kabel is voor de video/dvd speler.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.. ik wil hem gewoon aansluiten op de kabelantenne zeg maar.

Ik neem aan dat dat zo'n wit kabeltje moet zijn, met pinnetje of gaatje, maar weet niet welke :).

PS. Nu je het toch vraagt, kan ik deze ook op mijn computer aansluiten? (heb een S-video en SPDIF in mijn laptop..)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
gewoon goed kijken, alles past maar op een manier, dus dat lijkt me logisch

PSN: djmurcielago

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:08:

Ik neem aan dat dat zo'n wit kabeltje moet zijn, met pinnetje of gaatje, maar weet niet welke :).

PS. Nu je het toch vraagt, kan ik deze ook op mijn computer aansluiten? (heb een S-video en SPDIF in mijn laptop..)
Je moet een coax kabel kopen. Maakt niet uit welke. (mannetje-vrouwtje dus).

Pc-Tv: S-video -> scartplug
voor geluid moet je de mini-jack gebruiken (koptelefoon aansluiting). Daar moet je een verloop je voor hebben. mini-jack -> stereo (rode/witte) deze douw je ook in een scartplug.

Scart plug:
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/50086875/SCART_Plug.jpg

mini-jack -> stereo:
Afbeeldingslocatie: http://www.ebolt.hu/common/mid_img/43343.jpg

coax:
Afbeeldingslocatie: http://www.brymar.co.uk/acatalog/26442h.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door LoeiOrdinair op 17-05-2005 12:14 ]

Verwijderd

dit weten ze bij je friendly local neighbourhood bouwmarkt ook wel.

• St@m
  • Laatst online: 08:41

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:08:

Ja, dat moet zo'n wit kabeltje zijn. Kun je kopen bij bijvoorbeeld een praxis of karwei. Je kunt ze ook zelf maken.. maarja, of dat nou een goed idee is :P ?
Als je de TV wilt aansluiten op je PC heb je een Videokaart nodg met TV-out, of een aparte TV-kaart. Meer hierover kun je vinden in de TV-out faq.
voor geluid moet je de mini-jack gebruiken (koptelefoon aansluiting). Daar moet je een verloop je voor hebben. mini-jack -> stereo (rode/witte) deze douw je ook in een scartplug.
Owh, dit wist ik niet, maar dat kan dus ook nog

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 17-05-2005 12:15 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:11:
[...]

Je moet een coax kabel kopen. Maakt niet uit welke. (mannetje-vrouwtje dus).

Scart plug:
[afbeelding]

mini-jack -> stereo:
[afbeelding]

coax:
[afbeelding]
Okay thanx.. Ik weet voldoende, en zal dadelijk de benodigde kabels halen.

Nog 1 vraagje, ik heb hier al een SVIDEO kabeltje liggen volgens mij (zon gele), maar die is maar 30 cm... Ik neem aan dat je in de winkel deze ook wel in langere versie's kan kopen ?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:23:
[...]

Nog 1 vraagje, ik heb hier al een SVIDEO kabeltje liggen volgens mij (zon gele), maar die is maar 30 cm... Ik neem aan dat je in de winkel deze ook wel in langere versie's kan kopen ?
Klopt.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:23:
[...]

Als het maar een kabeltje van 30 cm is met een gele stekker dan is het waarschijnlijk een verloop-kabeltje van S-Video naar Cinch (tulp). Je kunt er dan voor kiezen om 'm via tulp aan te sluiten met dat verloop-kabeltje, of je koopt een nieuwe langere S-Video-kabel en laat het verloop-kabeltje er tussen weg.

Als je zo'n scart-adapter met aan de andere kant cinch (tulp) en s-video-stekkers gebruikt dan heb je echter nog de kans dat je zwart/wit beeld krijgt. Maar goed ... als dat gebeurt moet je dat hier maar weer even melden >:).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:04:
Hey mensen, ik heb een kleurenTV gekregen van een kennis, en nu wil ik deze graag aanlsuiten (doh).

Wat voor kabeltje moet ik kopen ?

Heb een rode en witte in/uitgang, 2 brede scart-achtige dingen, en een antenne-in/uitgang op mijn TV.

/me is a big n44b.
en voor big n44b's is gathering of tweakers dus duidelijk een verkeerd forum. Hier heb je gewoon je handleiding voor...

Komop zeg, wat een niveau...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.