[IE6] Na SP2 niet meer inloggen op phpmyadmin *

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Op aantal computers waar IE is bijgewerkt met laatste versie en patches wil de login van phpmyadmin opeens niet meer. Na poging van inloggen gaat het niet verder en blijft gewoon staan alsof het afgekeurd is (login scherm staat er weer)

Bij Firefox gaat het goed, maar bij IE is een vervelend probleem. Het blijkt dat security van IE6 (ook met sp2) nogal kritisch is. Hoe moet ik dat aanpakken zodat ik weer kan inloggen?

Wat is hierop je antwoord?

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat is phpMySQL? Bedoel je phpMyAdmin?

phpMyAdmin heeft verschillende methodes van authen, welke gebruik je?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Sodeju, maak ik ook al titel misverstand. Ja het is phpmyadmin. 8)7

Het is beveiligde http login pagina, en gaat via mysql auth settings.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MrDummy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:11:
Het is beveiligde http login pagina, en gaat via mysql auth settings.
Dus in config.inc.php staat
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http';
Welke versie gebruik je trouwens?

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
GlowMouse schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:15:
[...]

Dus in config.inc.php staat

[...]

Welke versie gebruik je trouwens?
versie 2.6.2

Kom op, waarom zulke vragen? In ene IE gaat het goed (op ene pc met 6.0.2800.1106.xpsp2.050301-1526) maar geen sp2 update en op mijn laptop met sp2 pack
(versie 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519) weigert PHPMyAdmin de login uit te voeren.

In Firefox gaat het wel goed.

Dus waarom deze vragen. Het is browserprobleem, niet bij PHPMyAdmin. Ik moet weten hoe ik IE weer wijs moet maken dat ie gewoon moet inloggen en zo.

Er is SSL aanwezig die AES-256 256bits versleuteling gebruikt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan. Het probleem ligt niet gewoon aan de cookie instellingen ofzo? :)

[IE6] PhPMySQL login problemen > [IE6] Na SP2 niet meer inloggen op phpMyAdmin *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al eens bij stil gestaan dat deze vragen er niet zijn om je te narren maar wellicht gebruikt worden om iets na te bootsen of mogelijke oorzaken (en eventuele foute antwoorden) uit te sluiten?

iets meer respect naar diegenen die je helpen mag ook wel hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Even deze topic van onder het stof uithalen.

Ik ervaar sinds gisteren juist hetzelfde op m'n website (dus NIET met phpMyAdmin zoals TS). Verschillende leden, waaronder ikzelf, kunnen plotseling niet meer inloggen. Na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord krijg ik gewoon hetzelfde scherm voorgeschoteld, zonder foutmeldingen. Heel het inloggedeelte werkt al anderhalf jaar zonder problemen en/of fouten. Nooit problemen mee gehad.

Nu heb ik bovenstaand probleem opeens, en dit enkel en alleen met IE. Het lijkt me ook enkel voor te komen in combinatie met SP2 van windows XP (als ik uitga van de info die ik terugkrijg van onze leden). Vanop m'n werk kan ik perfect inloggen. De browser is daar dezelfde, echter het besturingssysteem is daar Win2003 Server. Inloggen met Firefox werkt op alle systemen perfect.

De beveiligingsinstellingen van de browsers staan goed, het leegmaken van temp. internetfiles en dergelijke lost niks op.

Heb m'n volledige inlogscript al nagekeken maar daar is, zoals verwacht, niks mee aan de hand.

Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat het probleem in IE zich enkel voordoet indien ik de site benader door middel van een forward-adres. Als ik het rechtstreekse adres gebruik, werkt alles wel correct.

Mijn vermoeden gaat uit naar een gewijzigde instelling op de server. Hier heb ik echter geen toegang tot. Ik weet enkel dat deze draait op Linux, Apache 2.0 en PHP Version 5.0.5

Iemand die hier ervaring in heeft of dit probleem reeds opgelost heeft?

ps: Ik doe m'n posting hier nu wel in SA ter aanvulling van probleem van TS maar weet niet zeker of deze hier ook wel op z'n plaats is. Indien nodig mag deze topic afgesplitst worden en ergens anders ondergebracht.
Pagina: 1