[Q3] Instellingen verbinding.

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ej,

Zoals vele met mij speelt ik regelmatig een potje quake 3 rocket arena 3. Met mijn verbinding, kabel 1,5Mbit iss dat goed te doen...

maarnu, ik heb m'n config van vroegah nog, toen ik 512kbit had :P en die is zo ie zo niet helemal goe. meestal haal ik nu rond de 33-35ms tijdens het spelen, maar wil (en weet haast zeker dat het kan) dit graag ietsje beter tweaken. Nou heb ik alleen een aantal vraagjes want weet de betekenis niet, en dus niet op hoeveel ik zoiets moet instellen.

Voordat mensen zeggen dat het normaal is dat je 33-35 haalt (wat ook wel zo is naar franse ow zweedse servers) gaat het hier om een servers hier vlak bij, nederland, en zelfs 1 vlak bij mn stad. veel hollandse mede-fraggersspelers hebben zelfs 5-7ms o_0 gewoon via internet, ik weet niet of da haalbaar is maar goe :P

Dingen die ik niet precies snap zoals, snaps [getal], rate [getal], timeNudge [-getal]. deze staan nu zo:
snaps 60
rate 20000
cg_timeNudge -20

Dit is gewoon zo omdat het werkt :P als ik mn rate heel laag maak gaat het slechter, maar als ik hem veel hoger maak is het ook niet goe, 60 snaps geen idee, maar weet niet eens of het werkt. timenudge -20 scheen iets te maken te hebben met het verschil van je ping en wat je ziet ?
Nou ja :+ , er zijn vast veel meer van dit soort commando's die mij een goede verbinding verzorgen, en aan gezien ik ze niet kon vinden kunnen jullie mij misschien helpen O-) (op naar 10-12? :P)

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door semicon op 17-05-2005 13:09 . Reden: 1 woord ? ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Kan je (door middel van tracert) aangeven hoeveel ms het voor jou kost naar de eerste hop ? Hiermee kan je bepalen hoe hoog je latency minimaal zal zijn.

offtopic:
Daarnaast wil ik je verzoeken om met normaal taalgebruik iets te posten op GoT, hiermee voorkom je offtopic replies.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik zelf haal pingen van 10-20 op een 2MBit lijn en wel met de volgende instellingen:

Rate: 10000
Snaps: 30
Cl_maxpackets: 20

Als ik de snaps veel hoger zet dan gaat de ping omhoog, rate naar 25000 haalt niks uit. cl_maxpackets naar beneden zetten resulteerd in een onmiddelijk positief resultaat. Op veel PB enabled servers is het een vereiste dat je cl_maxpackets minimaal 30 moet zijn..

[ Voor 52% gewijzigd door KingNothing op 02-06-2005 13:56 ]

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

KingNothing schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:37:
Ik zelf haal pingen van 10-20 op een 2MBit lijn en wel met de volgende instellingen:

Rate: 10000
Snaps: 30
Cl_maxpackets: 20

Als ik de snaps veel hoger zet dan gaat de ping omhoog, rate naar 25000 haalt niks uit. cl_maxpackets naar beneden zetten resulteerd in een onmiddelijk positief resultaat. Op veel PB enabled servers is het een vereiste dat je cl_maxpackets minimaal 30 moet zijn..
cl_maxpackets is het aantal bytes/bits die per packet maximaal verstuurd mogen worden. als je een stevige verbinding hebt (1,5Mbit) dan is het juist aan te raden deze richting de 60 of zelfs 100 te zetten. Hierdoor zal je gemiddelde ping hoger uitvallen, maar deze zal veel stabieler blijven. Het is veel prettiger spelen met een constante ping van 30 dan met eentje die steeds wisselt tussen de 5 en de 40.
Speel je op een server waar je bijv. in windows ping 5, 10 of 20 naar hebt, heb je met maxpackets op 60 of 100 ook snel een stabiele ping van tussen de 10 en de 30, zeker de moeite waard!

Over die rate en snaps valt niet zoveel te zeggen. Een rate boven de 10k heeft geen zin en iedereen speelt met snaps 30 :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 11:13 ]