WPA vs WEP - snelheid??

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 08:44
Heb gezocht maar kon geen direct antwoord vinden....

Draai nu draadloos (SpeedTouch 580) met WEP; denk dat dit wel OK is. Kan in principe ook naar WPA. Weet dat dit veiliger is... waarom zou ik (en anderen) dat dan eigenlijk NIET doen???
Ik heb eens gelezen dat dit dan trager wordt... is dat echt zo?
Verder zie ik "Radio On" in mijn instellingen van mijn wireless softeware; wat is dat en kan ik dat niet beter uitzetten?

Dank!

Erik Jan

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 12:50
Hoi,

Radio on houd in dat het kaartje verbinding kan leggen. Zeg maar: "houd in dat het kaartje aan staat".

WPA is zeker veiliger dan WEP, maar wel ingewikkelder in te stellen. WEP is in weze vrij simpel te kraken, WPA een stuk lastiger.

Let er wel even op dat ook de kaart die je in je pc`s gebruikt WPA ondersteunen. (Sommige goedkope doen dat niet).

Wat betreft de snelheid, behalve het feit dat de halve bedrijfswereld WPA gebruikt kan ik er niets zinnigs over zeggen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het grote nadeel dat ik heb ervaren met WPA is dat het een stuk instabieler was dan zonder beveiliging of met WEP beveiliging. Na het installeren van de WPA patch voor windows en het instellen werkte alles prima, maar viel de verbinding wel regelmatig uit (ook zonder WPA ingesteld, die patch veroorzaakte de instabiliteit, niet WPA zelf). Dit was echter vóór SP2 (waar WPA al native inzit) en ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd, dus wellicht is dit instabiliteitsprobleem met SP2 opgelost.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb thuis wpa-draaien.. Dat instellen is niets moeilijker dan wep, alleen als je er een radius-server achter gaat zetten wordt het wat lastiger...

Van instabiliteit merk ik weinig. Die Windows Wireless ZeroConfig-unit is alleen enorm brak en zegt met regelmaat dat ie opnieuw verinding heeft gemaakt. Daardoor gaan mijn pingtijden in bv games flink omhoog. Maar als je dat ding uitschakelt is dat probleem ook voorbij..

Ik heb trouwens wel eens gelezen dat wpa niets veiliger is dan wep..

iRacing Profiel

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik draai hier wpa-psk (pre shared key). instellen vind ik makkelijker dan wep.

instabiliteit :? ik merk geen enkel verschil met wep of zonder encryptie.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 17:30

ranzige pad

kwaaak kwaak

ik merk niet echt een snelheids verschil of een extra belasting op mijn systeem. 54g is ook niet echt supersnel als je het vergelijkt met 100mbit/1gbit.

Persoonlijk zeg ik dat de extra veiligheid meer waarde heeft, zeker in combinatie met WPA-TKIP , WPA-AES

misschien dan anderen hier ander over denken

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Bij die 120G is de WPA-psk juist makkelijker. Niets geen settings alleen maar die sleutel inkloppen.

Verwijderd

FAQ - Network Troubleshooting

Hier is al veel meer over geschreven en ik zie weinig zoekacties in je startpost terug.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.