Toon posts:

Single/ SLI gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc, en ga sowiezo voor de asus 8n SLI deluxe plank, maar ik vraag me af wat qua performance nou beter is, 2 redelijk goedkope videokaarten, zeg 2x een geforce 6600 op 256 MB, of 1 keer een geforce 6800 op 256 MB.

Qua prijs zal dit weinig verschil maken, maar ik vraag me af hoe de SLI zich tot de single kaart verhoud in real world performance, wat zal beter voor mij zijn om mijn geld aan uit te geven!

1 of 2 kaarten

Verwijderd

euhm... wat voor jou beter is kan ik niet zeggen want je zegt niet wat je met je pc wil gaan doen (verw8 gamen ;) )...

maar wat ik over het algemeen hoor is dat een 6600 SLI opstelling vaak net wat beter presteerd in hogere resoluties (1600x1200 etc) maar dat je beter voor (bijna) dezelfde prijs een 6800 erin kan stoppen omdat je dan altijd nog de mogelijkheid hebt om er later nog een 2e bij in te gooien wat natuurlijk, wanneer je het nodig hebt (trouwens ook wanneer je het niet nodig hebt), een flinke prestatieverbetering gaat opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
true, de SLI optie was eigenlijk ook meer voor uitbreidingen....

Ja, ik ga er mee gamen..

Ik denk dat ik nu 1x een Geforce 6600 er op gooi, die een beetje probeer te overclocken, en wacht tot deze kaart erg begint tegen te vallen tot de mogelijke upgrade naar 2 x een kaartje...verwacht dat de geforce het gewoon prima doet, 1600x1200 vinnik behoorlijk overdreven ;)

heb gewoon geen zin om over een half jaar al met 2 verouderde kaarten te zitten :P

Verwijderd

geen 6600 volgens mij hebben die niet eens SLI ondersteuning (correct me if i'm wrong ;)) de 6600GT heeft dat wel, en 2x 6600GT is sneller dan een 6800NU en ongeveer even snel als een 6800GT (soms sneller).

de keuze is aan jou :)

Verwijderd

Topicstarter
denk dat een goeie single kaart toch meer merkbare dingen doet dan 2 x een 6600 GT

kheb qua real world performance nog niet echt voordelen van SLI gezien :P

dus behalve dat het wel lachen staat is het (NU) nog niet echt nuttig denk ik..meer een manier om van de wat oudere kaarten af te komen

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

tenzij je 2*6800gt/ultra gebruikt is het idd niet verschrikkelijk nuttig. Wel is het zo dat de 6600 kaarten veel bter verkrijgbaar zijn, en dat een 6600GT in SLI in veel gevallen zelfs sneller is dan een 6800ultra (en niet te vergeten een stuk goedkoper)

[ Voor 193% gewijzigd door Brainless-NL op 17-05-2005 15:15 ]

Pagina: 1