X850 Pro bios voor mij ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 20:28
Ik heb dus een X850 Pro kaartje met nu een XT bios er in. Alleen gister heb ik de stock cooler er weer op gezet alleen nu wil deze alleen bij startup inschakelen. Als ik naar de dynamic fan control kijk schkeld de cooler pas vanaf 90 c in. Dit lijkt me veel te laat voor een pro kaart. Verder draaide hij vervolgens op 120C nog niet. Khad ook al een manual fan control geprobeert en de fan op 100% gezet maar dan draait i niet. Op 34% een klein beetje.

Ksnap er geen hol meer van :D Er zat een VF700 op dus ik had er eerst geen last van maar de kaart gaat weg. Dus stock fan er weer op.

K heb ook al op www.techpowerup.com gekeken maar die hebben alleen maar XT bios files.

Als iemand een tip kan geven graag.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

sorry kan je er niet aan helpen maar ik neem aan dat iemand met een x850 pro het bios zo kan dumpen met ati tool!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:04:
sorry kan je er niet aan helpen maar ik neem aan dat iemand met een x850 pro het bios zo kan dumpen met ati tool!?
Denk denk ik ook. maar ik vind het raar dat die fan zo reageert. Pas bij 90 das toch veel te heet. Bij 98 staat i wel als 100% ingestelt maar toch. Nu doet i het igg helemaal niet lijkt me niet goed als ik games ga spelen :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 14:00

HeepH

Dope Rapper

kheb geen bios voor je,maar kan je niet iemand op XS ofzo naar je huidige bios laten kijken en de waarde weer in de juiste waarde laten veranderen? er zijn er daar genoeg die dat kunnen denk ik...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
HeefStan schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:26:
kheb geen bios voor je,maar kan je niet iemand op XS ofzo naar je huidige bios laten kijken en de waarde weer in de juiste waarde laten veranderen? er zijn er daar genoeg die dat kunnen denk ik...
Nja ik heb niets verandert. tis gewoon een XT bios. maar ik zal wel eens verder zoeken. Ik vind het ook vaag dat i uitvalt zodra ik de fan speed hoger probeer te zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

het komt bij mij over (en wss ook al bij jou :> ) dat het lijkt alsof ie een bepaalde gpu temp wil aanhouden, dit heb ik ook eens (foutief) ingesteld waardoor ik em zag stijgen tot 85gr en hij sloeg niet aan (de fan) en het bleek dat ik em dus verkeerd in atitool had aangevinkt, eventueel dat het bios hem doordoor afwijkend laat reageren, levensgevaarlijke tip, geef bij temp settings van ati tool eens aan dat ie' try to keep GPU temperature at: bv 55 gr :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:57:
het komt bij mij over (en wss ook al bij jou :> ) dat het lijkt alsof ie een bepaalde gpu temp wil aanhouden, dit heb ik ook eens (foutief) ingesteld waardoor ik em zag stijgen tot 85gr en hij sloeg niet aan (de fan) en het bleek dat ik em dus verkeerd in atitool had aangevinkt, eventueel dat het bios hem doordoor afwijkend laat reageren, levensgevaarlijke tip, geef bij temp settings van ati tool eens aan dat ie' try to keep GPU temperature at: bv 55 gr :?
Jah had ik gister dus ook gedaan Try to keep 80 dat deed i wel maar vanmorge reageerde hij er niet op fan bleef uit. Kvind het maar iets vaags. ook die van ati tray tools werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Staat ie hier misschien bij? kweet niet welk merk kaart je hebt...

Edit: Net in je specs gezien dat je een Sapphire hebt, staat daar helaas niet tussen, alleen de X850XT..

[ Voor 33% gewijzigd door Occy74 op 17-05-2005 12:45 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 21:47

Xeo

hoe haal je een bios van een kaartje? ik heb namelijk een sapphire X850Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Xeo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:49:
hoe haal je een bios van een kaartje? ik heb namelijk een sapphire X850Pro...
In atitool op Dump bios klikken.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kijk daar heb je wat aan ;)
erg wazig als dit bios zelfde reageert, heb je er v mods of dergelijke aan uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

De file is te vinden op
http://home.planet.nl/~leemp022/X850Pro.bin

Ik heb het met atitool gedaan middels bios dump... maar ff voor de duidelijkheid als het fout gaat is het niet mijn schuld.. O-) Ik heb gewoon gedaan wat jullie mij vertelde!

succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xeo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:05:
De file is te vinden op

Ik heb het met atitool gedaan middels bios dump... maar ff voor de duidelijkheid als het fout gaat is het niet mijn schuld.. O-) Ik heb gewoon gedaan wat jullie mij vertelde!

succes!!
Nice man :)
Zo zie ik het graag, tweakers die elkaar uit de brand helpen :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb jij niet iets te leren, en daarna wat grenzen te verleggen :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:04:
kijk daar heb je wat aan ;)
erg wazig als dit bios zelfde reageert, heb je er v mods of dergelijke aan uitgevoerd?
Die zijn er af dus daar licht het echt niet aan.
Xeo schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:05:
De file is te vinden op

succes!!
Tnx man :) ik ga em vanaaf meteen er in knallen kijken of het iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
sain onez schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:52:
heb jij niet iets te leren, en daarna wat grenzen te verleggen :D :P
eerst mn 3700+ :P
Zit er nu in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103080

En als die niet helpt misschien is deze site nog een optie voor je?

http://www.techpowerup.com/bios/

Good luck! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

Mag ik dit topic toevallig even aangrijpen om te vragen of het nut heeft een X850XT bios op een X850pro te flashen? Want ik vroeg me af of je op die manier alle 16 pipelines kreeg... En of dat dit op een VEILIGE manier was te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 16:27

Brainless-NL

lolkipo

dat kan je vergeten. Het is namelijk onmogelijk om die 4 pipes te unlocken.

[ Voor 22% gewijzigd door Brainless-NL op 17-05-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Brainless-NL schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:16:
dat kan je vergeten. Het is namelijk onmogelijk om die 4 pipes te unlocken.
Niet helemaal waar er zijn er die het wel kunnen die van mij deed het niet :) maar andere doen het wel. Dus geluk hebben heel veel geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

is zoiets op geluk toe te spitsen!? heeft het niet met type core te maken, prod dd van voor of na een bepaalde dd, want dat het geluk is geloof ik niet zo... en zou er zelf geen genoegen mee nemen.. als het me mislukte dan wilde ik ook 'hard proof' waarom dan wel niet :o

Heb me er niet in verdiept, maar wil overal altijd graag een verklaarbare reden voor hebben, want anders is hte nog enigzins mogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:52:
is zoiets op geluk toe te spitsen!? heeft het niet met type core te maken, prod dd van voor of na een bepaalde dd, want dat het geluk is geloof ik niet zo... en zou er zelf geen genoegen mee nemen.. als het me mislukte dan wilde ik ook 'hard proof' waarom dan wel niet :o

Heb me er niet in verdiept, maar wil overal altijd graag een verklaarbare reden voor hebben, want anders is hte nog enigzins mogelijk :+
Nja op dit moment weten we het nog niet. er zijn geen laser cuts te vinden. Wel een vlakje wat bij Pro kaarten zilver is en bij XT koper dus mischien moet dat er af gesoldeert worden mja niemand die het probeert tot nu toe. Ik zelf ga voor een X700 Pro kaart en ga sparen voor de R520.

Pagina: 1