[Exchange 2003] SMTP server doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

na een reboot van de server doet de SMTP server het ineens niet meer..
het gaat om een Windows 2003 Server met Exchange 2003.

de SMTP service is wel running maar als ik een telnet doe naar die poort geeft hij unable to connect.
ik heb de server al een keer gereboot en de services opnieuw opgestart.

in de LOG kan ik geen fouten vinden (mbt de SMTP server dan ;) )

als iemand met een POP3 connector een mail probeert te versturen krijgt hij een Unable to relay error.

waar zou ik nog meer kunnen kijken?!?

code:
1
2
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.192.1 25
Connecting To 192.168.192.1...Could not open connection to the host, on port 25: Connect failed

[ Voor 15% gewijzigd door ArjanC op 17-05-2005 09:47 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 14:13
Wat voor server OS is het, draait er firewall software op, heb je event meldingen, vanaf welke PC heb je de telnet gedaan (ook van de server zelf?), ...

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Is je smtp virtual server wel gestart? wat zie je in je smtp protocol logs?

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Woei, ik heb het gevonden!

hij draaide de standaard Firewall van Microsoft 2003 (routing and remote access) maar dat was het probleem niet.

ik had namelijk de nieuwste virusscanner geinstalleerd (Mcafee 8.0i Met portblock) en je raad het al, deze blockte mooi poort 25..

nu niet meer ;)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 14:13
Klein tippie: voortaan dit soort installs ook gelijk ff melden. Ik was er al bang voor dat het zo iets was...
Maar in ieder geval mooi dat het weer werkt.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is